loading...
همه چیز | از همه جا | درباره همه چیز!
Hesam Barzegaran بازدید : 45 شنبه 02 مرداد 1400 نظرات (0)

نقد و بررسی گوشی A32 5G

تکنولوژی 5G پیشینه‌ی آنچنان طولانی‌ ندارد و نسلی جدید در عرصه مخابرات می باشد و با این حال بسیاری از گوشی‌های میان‌رده‌ با کیفیت و حتی پرچمداران از 5G برخوردار بوده و به کمک این تکنولوژی، امکانات بیشتر و به روزتری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. گوشی گلکسی A32 که در ژانویه 2021 به بازار عرضه شده، یکی از این میان‌رده‌های باکیفیت است که با وجود تکنولوژی 5G توانسته به نسبت رقبای خود برتری یابد. گلکسی A32 با چیپست مدیاتک دایمنسیتی 720 ، باتری 5000 میلی آمپر و دوربین 48 مگاپیکسلی خود می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای کاربران حرفه‌ای خود باشد و از پس بسیاری از برنامه‌ها و بازی های سنگین بر آید. این میان‌رده به نسبت نسل پیشین خود یعنی گلکسی A31 از طراحی متفاوت، متریال مورد استفاده بسیار مرغوب‌تر، چیپست قوی‌تر، صفحه نمایش ارتقا یافته و دوربین باکیفیت‌تری برخوردار است. برای بررسی بیشتر این میان رده تازه وارد با ماریاتل همراه باشید.

 

طراحی

گوشی گلکسی A32 یک میان رده‌ خوش دست با ابعاد 164.2 x 76.1 x 9.1 میلی متر بوده و 205 گرم وزن دارد. این میان رده در قاب پشتی و فریم خود از پلاستیک براق و بسیار مرغوب استفاده کرده و در قسمت صفحه نمایش نیز یک محافظ فوق العاده کورنینگ گوریلا گلس 5 قرار گرفته که از مقاومت قابل قبولی در برابر خط و خش احتمالی برخوردار است.

بدنه و ظاهر گوشی گلکسی A32 نسبت به نسل پیشین خود یعنی A31 پیشرفت و تفاوت قابل توجهی داشته و نخستین تغییری که چشم بیننده را به خود جلب می‌کند، ماژول قرار گیری دوربین‌هاست؛ چرا که این گوشی متفاوت هیچ ماژولی نداشته و دوربین ها به صورت مستقیم به روی قاب پشتی قرار گرفته اند. در قسمت پایین فریم گوشی، درگاه تایپ C، اسپیکر، میکروفون و جک 3.5 میلی متری صدا،  در سمت راست دکمه‌های پاور و ولوم برای کم یا زیاد کردن صدا  و در قسمت بالای فریم یک نویزگیر بسیار کوچک دیده می‌شود. در  سمت چپ فریم نیز خشاب سیمکارت و micro SD قرار گرفته و در قسمت صفحه نمایش نیز یک دوربین سلفی در ناچ قطره‌ای و اسپیکر در قسمت بالای گوشی تکمیل کننده‌ی بخش طراحی گوشی گلکسی A32 هستند.

 

صفحه نمایش گوشی گلکسی A32

گوشی گلکسی A32 از صفحه نمایش 6.5 اینچ برخوردار بوده که 81.6% از بدنه را به خود اختصاص داده است. این صفحه نمایش با رزولوشن 720 در 1600 از یک پنل TFT استفاده می‌کند که می‌تواند از پس تمام نیازهای کاربران خود بر آید و تجربه‌ای جذاب از کار کردن با این صفحه نمایش را در اختیار کاربر قرار دهد. این صفحه نمایش با کیفیت فوق‌العاده بالا و سرعتی بی‌نظیر به نسبت نسل پیشین خود، ارزش خرید بسیار بالاتری داشته و انتخاب بسیار مناسبی برای فیلم دیدن، وبگردی و گیمینگ می‌باشد.

 

سخت افزار

در داخل بدنه‌ گوشی گلکسی A32 یک چیپست مدیاتک Dimensity 720 5G قرار دارد که به نسبت A31 بسیار قدرتمندتر بوده و برای استفاده‌ روزمره کاملا انتخاب هوشمندانه‌ای است. اما مشکل اصلی این چیپست در بازی‌های سنگین است؛ چرا که با قرار گرفتن تحت فشار به مدت طولانی مدت پایدار نبوده و دچار لگ می‌شود. علاوه بر آن گوشی گلکسی A32 دارای یک پردازنده‌ گرافیکی از نوع mali-G57 نیز می‌باشد.

پردازنده‌ی مرکزی گوشی گلکسی A32 شامل هشت هسته می‌شود که دو هسته آن 2.0 GHz Cortex-A76 و شش هسته از نوع 2.0 GHz Cortex-A55 می باشد و این پردازنده‌ مرکزی به صورتی عمل می‌کند که در زمان استفاده‌های سبک یا در حالت آماده به کار تنها دو هسته به پردازش اطلاعات پرداخته و در استفاده‌های بسیار سنگین هر هشت هسته به طور همزمان به فعالیت می‌پردازند و این موضوع باعث می‌شود تا انرژی کمتری از باتری مصرف شده و پکیج سخت افزار و باتری از طول عمر طولانی‌تری برخوردار باشد.

گوشی گلکسی A32 در هنگام اجرای بازی های سنگینی مثل Call of duty تنها در حالت با کیفیت low یا medium توانایی اجرا داشته و در همین حالت نیز بعد از مدتی استفاده دچار باگ می‌گردد و با داغ شدن گوشی مواجه می‌شویم. رابط کاربری در نظر گرفته شده برای این گوشی، One UI 3.1 است که محیطی کاملا روان و کاربر پسند داشته و از پس بسیاری از نیازهای کاربر خود به راحتی بر می‌آید.

سامسونگ برای تامین امنیت گوشی گلکسی A32 از دو حسگر، یعنی حسگر اثر انگشت به روی دکمه‌ی پاور و حسگر تشخیص چهره استفاده کرده که حسگر اثر انگشت از سرعت مناسبی برخوردار بوده و به سرعت به تشخیص اثر انگشت می‌پردازد و حسگر تشخیص چهره نیز از نوع دو بعدی بوده که در نور مناسب کارکردی کاملا قابل قبول دارد اما در نور کم نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت و درصد خطای آن به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

 

دوربین

گوشی گلکسی A32 از چهار دوربین به روی بدنه‌ی پشتی بهره‌مند است که دوربین اصلی آن از نوع واید با لنز 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 1.8، یک دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.2، یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.4 و دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.4 را شامل می‌شود.

دوربین اصلی گوشی گلکسی A32 در نور مناسب مانند دیگر میان‌رده‌ها، توانایی ثبت لحظات با کیفیت بسیار بالا و رنگ‌های کاملا واقعی را دارد و به صورت پیش فرض عکس‌ها را با کیفیت 16 مگاپیکسلی ذخیره می‌کند که این کیفیت در قسمت تنظیمات دوربین قابل تغییر است.

در گوشی گلکسی A32 عکس‌ها در نور مناسب از داینامیک رنج و شارپنس بسیار متناسبی برخوردار بوده و عکس‌های به ثبت رسیده بسیار چشم نواز هستند، اما این دوربین در حالت فوکوس دچار مشکل شده و به سختی می‌تواند به روی سوژه مورد نظر فوکوس کند. همچنین در صورت فوکوس دستی داینامیک رنج آن به طور کامل تغییر کرده و توازن بین تیرگی و روشنی تصویر کاملا بهم می‌ریزد که برای افرادی که به عکاسی و موبایلگرافی علاقمند هستند، این موضوع باعث آزار و کلافگی آنان می‌گردد. با این حال اما عکس‌های گرفته شده در نور کم یا شب نیز دچار نویز هستند اما اذیت کننده نیست.

در عکس‌های التراواید، تصاویر به ثبت رسیده به نسبت دوربین اصلی از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند. در این دوربین اعوجاج به شکل قابل توجهی پایین بوده و تصاویر به شکل غیر طبیعی به سمت داخل منحنی می‌شوند که در عکاسی از سوژه‌های دور، این موضوع بیشتر مشخص بوده و کمی غیر عادیست، اما آزار دهنده نخواهد بود. با این حال رنگ‌ها و اشیا به ثبت رسیده توسط دوربین التراواید کاملا واضح و قابل تشخیص است.

دوربین ماکرو گوشی گلکسی A32 از دوربین‌های دیگر گوشی عملکرد بهتری داشته و در نور مناسب به خوبی می‌تواند جزئیات سوژه را تشخیص داده و ثبت کند. دوربین تشخیص عمق نیز به طور مستقل کارایی نداشته و تنها با دوربین اصلی شروع به فعالیت می‌کند.

در قسمت فیلم‌برداری با دوربین گوشی گلکسی A32 ، این گوشی از قابلیت فیلم برداری 4K در 30 فریم بر ثانیه و فول اچ دی 30 و 120 فریم بر ثانیه را داراست که استابلایزر آن به خوبی عمل کرده و از کیفیت و سرعت قابل قبولی برخوردار است اما مناسب فیلم‌برداری‌های حرفه‌ای نبوده و نمی‌توان انتظار زیادی از این دوربین داشت.

شرکت سامسونگ برای این میان‌رده‌ی عامه پسند، یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.2 در نظر گرفته که عملکردی بسیار عالی داشته و عکس‌های به ثبت رسیده در این دوربین از شارپنس و داینامیک رنج فوق‌العاده خوبی برخوردار است و می‌تواند نظر کاربر را به خود جلب کند.

 

باتری گوشی گلکسی A32

گوشی گلکسی A32 از یک باتری لیتیوم یونی غیر قابل تعویض 5000 میلی آمپر برخوردار است که از نقاط قوت این گوشی به شمار می‌آید و این باتری برای مدت دو روز کامل می‌تواند کاربر را از شارژ مجدد بی‌نیاز کند و برای شارژ مجدد نیز یک آدابتور فست شارژ 15 واتی تعبیه شده که در مدت یک ساعت و چهل دقیقه شارژ صفر گوشی را به 100% برساند.

 

جمع بندی نهایی

گوشی گلکسی A32 در نسخه‌هایی با رم 4 و 6 و 8 گیگابایت تولید شده و با حافظه داخلی 64 و 128 می‌تواند تمام اطلاعات ضروری کاربر را درون خود حفظ کند. علاوه بر آن مدل نسل 5 این گوشی، چیپست قوی‌تر و دوربین متفاوت و ضعیف‌تری داشته که می‌تواند تکنولوژی نسل 5 را پشتیبانی کند. شرکت سامسونگ این میان‌رده‌ی دوست داشتنی را در رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و بنفش تولید و روانه‌ی بازار نموده است.

 

ارزش‌خرید

این میان‌رده در زمان عرضه به قیمت نزدیک به 300 دلار قیمت گذاری شده و در همین بازه‌ی قیمتی رقیب‌های مانند Redmi not 9 pro  و Poco X3 را داشته که این رقبا در قسمت‌های مختلف بررسی می‌توانند ضعیف‌تر یا بهتر از این گوشی عمل کنند. به طور کلی گوشی گلکسی A32 از طراحی بروز و جلب توجه کننده برخوردار بوده، متریال مرغوبی جایگزین متریال ساخت بی‌کیفیت قبلی شده و چیپست قدرتمند و باتری کاملا کاربردی می‌تواند فراتر از حد انتظار کاربر ظاهر شود؛ اما از معایب این گوشی می‌توان به دوربین ضعیف آن اشاره کرد.

 

منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

اینستاگرام ماریاتل

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 67
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 69
  • بازدید ماه : 428
  • بازدید سال : 3,076
  • بازدید کلی : 14,721