loading...
همه چیز | از همه جا | درباره همه چیز!
Hesam Barzegaran بازدید : 47 پنجشنبه 18 آبان 1402 نظرات (0)

منچستریونایتد و عوض کردن برد با اختلاف +2 گل با شکست در لیگ قهرمانان برای اولین بار

سرمربی منچستریونایتد

دیدار کپنهاگن و منچستریونایتد در هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا 2023/24 با برتری 4-3 تیم دانمارکی به پایان رسید. منچستریونایتد برای اولین بار در این رقابت ها، برد با اختلاف +2 گل را با شکست تعویض کرد.

به نقل از اوپتا؛ منچستریونایتد برای اولین بار در تاریخ حضور خود در لیگ قهرمانان اروپا/جام باشگاه های اروپا، برد با اختلاف +2 گل را در نهایت با شکست تغییر داد. همچنین برای اولین بار از سال 2014 در همه رقابت ها است که شیاطین سرخ برد با اختلاف +2 گل را با باخت عوض کردند. آخرین بار در جریان شکست 5-3 مقابل لسترسیتی، آنها برتری با اختلاف 2 گل را از دست دادند و شکست خوردند.

Hesam Barzegaran بازدید : 44 پنجشنبه 04 آبان 1402 نظرات (0)

استفانو پیولی در بازی پاری سن ژرمن و میلان
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۹
2,703 مشاهده / 85 دیدگاه5833

پیولی معتقد است تیمش در نیمه اول بر خلاف نیمه دوم، نمایش خوبی را از خود ارائه کرده است

طرفداری | در دیداری حساس از هفته سوم دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۲۳/۲۴، میلان با ۳ گل برابر پاری سن ژرمن شکست خورد. 

استفانو پیولی پس از پایان مسابقه در گفتگو با خبرنگاران گفت:

 

نتیجه سخت و سنگینی را متحمل شدیم و باید بازی بهتری انجام می دادیم. نیمه اول را بسیار عالی و با نگرشی درست پشت سر گذاشتیم اما در نیمه دوم اشتباهات زیادی به خصوص روی گل دوم حریف مرتکب شدیم.

مدیریت و کنترل توپ ضعیف میلان در بازی امشب

 

فکر نمی‌کنم این موضوع چندان نگران کننده باشد. پولیشیچ می‌توانست در چند صحنه توپ را کمی بیشتر نگه دارد و سپس تصمیم بگیرد که پاس بدهد یا شوت بزند. حریف ما را به شدت تحت فشار قرار داد و در لحظات مناسب مسابقه ما را مجازات کرد.

دومین شکست متوالی میلان

 

طبیعتاً شکست خوردن در دو بازی متوالی می تواند نگران کننده باشد اما هنوز جا برای امیدواری وجود دارد. کار ما مرحله گروهی لیگ قهرمانان هنوز تمام نشده و ما کماکان می‌توانیم نتایج اخیر خود را جبران کنیم. در حال حاضر فقط باید به بازی با ناپولی در لیگ فکر کنیم.

از حریف بهتر بودیم

 

ما برای 60 دقیقه عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتیم و بهتر از پاری سن ژرمن بازی کردیم اما پس از دریافت گل دوم ساختار ما از هم پاشید. بازی مهمی بود و داشتیم خوب بازی می کردیم اما متاسفانه همه چیز در نهایت به ضرر ما تمام شد.

Hesam Barzegaran بازدید : 44 چهارشنبه 19 مهر 1402 نظرات (0)

لیونل مسی و کسب بیشترین نمره 10 از 10 در سایت سوفا اسکور

لیونل مسی - بارسلونا
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۸
4,782 مشاهده / 104 دیدگاه1215985

طرفداری | از زمانی که سایت سوفا اسکور متدهای آماری خودش را آغاز کرده، لیونل مسی بیشترین نمرۀ 10 را به خود اختصاص داده است.

سوفا اسکور با بررسی بازیکنانی که در این سایت بیشترین نمره یعنی 10 را به خود اختصاص داده‌اند، لیونل مسی اسطورۀ بارسلونا و تیم ملی فوتبال آرژانتین را از این حیث در صدر قرار داده است. مسی 36 بار نمرۀ 10 از 10 را در سایت سوفا اسکور کسب کرده و با اختلاف بالایی نسبت به سایر بازیکنان در جایگاه نخست قرار گرفته است. پس از لیونل مسی، نیمار 17 و کیلیان ام باپه هم 10 بار موفق به کسب نمره 10/10 شده‌اند. جایگاه چهارم سوفا اسکور هم متعلق به کریستیانو رونالدو، هری کین و کوین دی بروین است که تنها 8 بار موفق به دریافت چنین نمره‌ای شده‌اند.

 

Hesam Barzegaran بازدید : 89 شنبه 05 شهریور 1401 نظرات (0)

همه چیز درباره عرضه سهام ایران خودرو و سایپا

صنعت خودروسازی ایران چندین سال است که به تکرار و بعضا تولید خودروهای بی‌کیفیت رضایت داده و همین امر نیز باعث اعتراض مردم و بسیاری از مسئولان نیز شده است. یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که گویا کمک خواهد کرد تا این چرخه معیوب کمی بهینه و در نهایت منجر به تولید خودروهای باکیفیت شود، واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا و همچنین دیگر کمپانی‌های خودروسازی به بخش خصوصی است. گویا واگذاری گروه‌های خودروسازی به بخش خصوصی نیز قرار‌ است بیش از پیش و با تمرکز بیشتری پیگیری شود. با این مقاله از گروه اجاره خودرو و اجاره ماشین و کرایه خودرو پارسیان همراه تا انتها همراه باشید تا به بررسی و همینطور تحلیل این خبر بپردازیم.

واگذاری به بخش خصوصی؟

علاوه بر صنعت خودروسازی، بسیاری دیگر از بخش‌های مهم کشور و همینطور باشگاه‌های ورزشی از جمله استفلال و پرسپولیس نیز دولتی بوده‌اند و با نظر مستقیم دولت اداره می‌شوند. از سیاست گذاری‌ها گرفته تا انتخاب مدیرعامل و تغییرات در جزئی‌ترین بخش‌های این مجموعه‌ها برعهده دولت است و همین امر باعث شده تا مجموعه‌هایی که زیرنظر دولت کار می‌کنند به دلیل عدم تمرکز کافی، با مشکلات جدی روبه رو شوند. نمونه بزرگ آن هم در فوتبال و دو باشگاه بزرگ و پرطرفدار تهرانی مشخص است که هرساله با تغییرات مدیرعامل و نداشتن ثبات کافی با چه مشکلات متعددی روبه رو هستند.

اما گویا طبق اخباری که در چند ماه گذشته به گوش رسیده است، دولت قصد دارد بخش‌های وابسته به خود را از جمله دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و همینطور سهام ایران خودرو و سایپا را در بازار بورس به عرضه گذاشته و توسط مردم و بعضا بخش خصوصی خریداری شود. در نتیجه آن نیز اداره مجموعه‌ها توسط افراد متخصص و دلسوز است. اتفاقی که در بسیاری از نقاط جهان رواج داشته و باعث موفقیت مجموعه موردنظر شده است.

برای خواندن مقاله جزئیات آیین نامه واردات خودرو اینجا کلیک کنید

به همین دلیل و براساس مصوبه پنچم اردیبهشت سال جاری هیات واگذاری به‌ترتیب معادل ۵٫۷۲ درصد و ۱۷٫۳۱ درصد از سهام متعلق به دولت در شرکت‌های ایران‌ خودرو و سایپا در فهرست شرکت‌های مشمول واگذاری ۱۴۰۱ سازمان خصوصی‌ سازی قرار گرفته است.

مهدی ساحی دستیار ویژه رییس سازمان بورس طی مصاحبه‌ای که در این مورد داشته است گفت: هنوز ارزش گذاری سهام ایران خودرو و سایپا انجام نشده و تعیین ارزش آنها زمان بر بوده است اما در نیمه دوم سال جاری واگذاری انجام و در ادامه کار، خودروی بیشتری در بورس کالا عرضه می‌شود.

گفتنی است که شرکت‌های زیر مجموعه ایران خودرو به طور جداگانه واگذار نخواهد شد و خصوصی سازی ایران خودرو به طور کلان و با عرضه سهام ۱۳/۷۷ درصدی ایران خودرو خصوصی سازی این شرکت ممکن است به پایان کامل برسد. شما عزیزان می‌توانید به روزترین اخبار دنیای خودرو را در مجله اجاره اتومبیل و کرایه ماشین و کرایه اتومبیل و رنت خودرو پارسیان همراه بخوانید.

پارسیان همراه قدیمی‌ترین مجموعه در زمینه اجاره خودرو ، رنت ماشین و کرایه اتومبیل در کشور با بیش از 20 سال سابقه است و  اگر شما عزیزان قصد اجاره خودرو بدون راننده را دارید می‌توانید اینجا و اگر مایل هستید خودرو با راننده و تشریفات لوکس اجاره کنید، اینجا کلیک کرده و یا با شماره 22453020 تماس گرفته تا کارشناسان فنی مجموعه پارسیان همراه راهنمایی‌تان کند.

اینستاگرام ما

منبع خبر

Hesam Barzegaran بازدید : 63 شنبه 05 شهریور 1401 نظرات (0)

عدم شماره گذاری خودرو بی‌کیفیت

در صنعت خودروسازی جهانی، اگر چند خودرو دچار نقص فنی شوند و مشکلاتی را به وجود آورند (هرچند اگر تعداد آن خودروها به اندازه انگشتان دو دست هم نرسد!) کمپانی سازنده برای حفط اعتبار خود هم شده باید فراخوان عمومی دهد و اقدام به جمع آوری خودروهای مشابه کرده و سعی در رفع مشکل موردنظر کند. این قانون جهانی در جهت حفظ و احترام به حقوق مصرف کننده است؛ نه لطف و مرحمت به مخاطب! اما گویا این قانون در بازار انحصاری خودرو داخلی قرار نیست مورد بررسی قرار گیرد و به همین دلیل است که ما هرساله شاهد تصادف‌های متعدد و از دست رفتن جان هموطنانمان هستیم. اما با وجود اعتراضات شدیدی که از سال گذشته به صنعت خودروسازی داخلی واردشده است، رئیس جمهور در چند روز گذشته دستور عدم شماره گذاری خودرو بی‌کیفیت را صادر کرده تا شاید شاهد روندی رو به رشد در این صنعت باشیم. برای بررسی این خبر با این مقاله از مجله اجاره خودرو و اجاره ماشین و کرایه خودرو پارسیان همراه تا انتها همراه باشید.

دستور مستقیم رئیس جمهور

همانطور که در ابتدای خبر نیز یادآور شدیم، در پی تصادفات شدید خودروهای داخلی، رئیس جمهور دستور به عدم شماره گذاری خودرو بی‌کیفیت تولید شده داد. سردار هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت: برای رفع این خلأ قانونی با رئیس‌ جمهوری جلسه‌ای برگزار کردیم و وی تأکید کرد چنانچه پلیس احساس کرد در رابطه با ایمنی و کیفیت خودروها کوتاهی صورت می‌گیرد حتماً جلوی شماره‌ گذاری گرفته شود. سازمان استاندارد در حوزه کیفیت خودروها کوتاهی کرده است. همواره این موضوع مطرح است که چرا پلیس با وجود انتقاد از ناایمن بودن خودروهای تولید داخل و آتش‌ سوزی،‌ همچنان این خودروها را پلاک می‌‌کند.

برای خواندن مقاله جزئیات آیین نامه واردات خودرو اینجا کلیک کنید

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در ادامه صحبت‌های خود افزود: مشکل وجود نقص در قانون است؛‌ در قانون به‌صراحت آمده است که برای شماره‌ گذاری خودروهای سبک، سنگین و… چند مرجع باید تأییدیه صادر کنند؛ وزارت صمت،‌ سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد، سازمان‌هایی هستند که تأییدیه ایمنی و کیفیت را برای خودروها صادر می‌کنند و بر اساس قانون پلیس مکلف است خودروهای تولید داخل و وارداتی را شماره ‌گذاری کند. اراده مجلس، کمیسیون اصل ۹۰، کمیسیون صنعت، کمیسیون عمران و کمیسیون شوراها برای جلوگیری از شماره‌ گذاری خودروهای بی‌کیفیت وجود دارد و این مقوله نباید رها شود، مخصوصاً از سوی رسانه‌ها و خبرنگاران، ما باید به‌ معنای واقعی به تولید خودروی ملی برسیم یعنی ۲۶۰۰ قطعه را در داخل و با کیفیت استاندارد تولید کنیم.

باوجود سخنگیری‌های راهنمایی و رانندگی و همینطور ورود مستقیم شخص رئیس جمهور به مسئله تولید خودروهای داخلی، باید ببینیم که از این به بعد شماره گذاری خودرو بی‌کیفیت تولید شده چگونه خواهد بود. شما عزیزان می‌توانید به روزترین اخبار دنیای خودرو را در مجله اجاره اتومبیل و کرایه ماشین و کرایه اتومبیل و رنت خودرو پارسیان همراه بخوانید.

پارسیان همراه قدیمی‌ترین مجموعه در زمینه اجاره خودرو ، رنت ماشین و کرایه اتومبیل در کشور با بیش از 20 سال سابقه است و  اگر شما عزیزان قصد اجاره خودرو بدون راننده را دارید می‌توانید اینجا و اگر مایل هستید خودرو با راننده و تشریفات لوکس اجاره کنید، اینجا کلیک کرده و یا با شماره 22453020 تماس گرفته تا کارشناسان فنی مجموعه پارسیان همراه راهنمایی‌تان کند.

اینستاگرام ما

منبع خبر

Hesam Barzegaran بازدید : 58 پنجشنبه 02 تیر 1401 نظرات (0)

کمپانی فراری قدم بزرگی برخواهد داشت

با حضور قدرتمند تسلا در بازار خودرهای الکتریکی، چند سالی بود که این بازار تقریبا یک طرفه و به نفع این کمپانی و مدیر باهوشش اداره می‌شد اما با ورود کمپانی‌های قدیمی و با سابقه خودروسازی دنیا به این بازار، رقابت در تولید باکیفیت خودروهای الکتریکی از گذشته داغ‌تر شده است. چندی پیش نیز کمپانی فراری اعلام کرد تا سال ۲۰۲۶ یعنی یک سال پس از معرفی اولین محصول الکتریکی خود به دنبال تحقق هدف فروش ۶۰ درصدی خودروهای الکتریکی شده از سبد محصولاتش خواهد بود. با این مقاله از مجموعه اجاره خودرو و اجاره ماشین و کرایه خودرو پارسیان همراه تا انتها همراه باشید تا این خبر را بررسی کنیم.

 

فراری به دنبال تحقق بحشیدن به رویای خود

چندی پیش و در مراسم ویژه کمپانی فراری بود که تائید شد شاسی‌بلند ۱۲ سیلندر پورسانگ در سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور ۱۴۰۱) معرفی می‌شود و حداکثر ۲۰ درصد کل فروش این خودروساز را تشکیل خواهد داد. فراری می‌گوید ۵ درصد از خودروهای تولیدی این شرکت در سال ۲۰۲۶ از قوای محرکه تمام الکتریکی استفاده خواهند کرد و این درحالی‌ است که سهم خودروهای هیبریدی و درون‌سوز سنتی به ترتیب ۵۵ و ۴۰ درصد خواهد بود.

البته کمپانی فراری می‌گوید سهم فروش این خودروها تا پایان دهه جاری میلادی به شدت متغیر می‌باشد؛ چرا که در سال ۲۰۳۰ که برخی کشورها تردد خودروهای درون‌سوز را ممنوع می‌کنند، ۴۰ درصد فروش فراری را خودروهای الکتریکی تشکیل خواهند داد و این درحالی‌ است که سهم هیبریدی‌ها و درون‌سوز به ترتیب ۴۰ و ۲۰ درصد خواهد بود.

 

 

برای خواندن آغاز پیش فروش سایپا بدون قرعه کشی اینجا کلیک کنید

 

کمپانی فراری همچنین تائید کرده که ۱۵ خودروی جدید را بین سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۶ عرضه خواهد کرد که بیشتر شامل محصولات آیکنا خواهد بود. همچنین یک هایپرکار الهام‌بخش جدید نیز تولید خواهد شد تا دنباله‌روی لافراری باشد.

اگر اطلاعات بدست آمده درست باشد، خودروهای درون‌سوز و هیبریدی به‌صورت دیفرانسیل عقب در دسترس خواهند بود درحالی‌ که محصولات هیبریدی به‌صورت دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک و مدل‌های الکتریکی فقط به‌صورت چهار چرخ محرک عرضه خواهند شد.

 

اگر اخباری که منتشر شده صحت داشته باشد، شاهد انقلابی بزرگ در صنعت خودروسازی و به ویژه خودروهای الکتریکی خواهیم بود. شما عزیزان می‌توانید به روزترین اخبار دنیای خودرو را در مجله اجاره اتومبیل و کرایه خودرو و کرایه اتومبیل و رنت خودرو پارسیان همراه بخوانید.

 

پارسیان همراه قدیمی‌ترین مجموعه در زمینه اجاره خودرو ، رنت ماشین و کرایه اتومبیل در کشور با بیش از 20 سال سابقه است و  اگر شما عزیزان قصد اجاره خودرو بدون راننده را دارید می‌توانید اینجا و اگر مایل هستید خودرو با راننده و تشریفات لوکس اجاره کنید، اینجا کلیک کرده و یا با شماره 22453020 تماس گرفته تا کارشناسان فنی مجموعه پارسیان همراه راهنمایی‌تان کند.

اینستاگرام ما

Hesam Barzegaran بازدید : 67 پنجشنبه 02 تیر 1401 نظرات (0)

رونمایی از خودرو ملی ری را

بلاخره بعد از مدت‌ها انتظار از شروع طرح ممنوعیت واردات خودروهای خارجی به کشور، ایران خودرو نیز مانند سایپا قرار بود که از اولین کراس اوور ملی خود رونمایی کند که گویا این رونمایی با دلیل مشکلاتی با چند روز تاخیر انجام خواهد شد. براساس شنیده‌ها، ری را به‌عنوان جدیدترین خودروی ایرانی قرار بود با حضور مسئولین وزارت صمت معرفی شود اما حواشی سوال مجلس از وزیر صمت، این برنامه را به موعد دیگری انداخت. با این مقاله از مجموعه اجاره خودرو و اجاره ماشین و کرایه ماشین پارسیان همراه تا انتها همراه باشید تا به بررسی این خودروی جدید بپردازیم.

اولین خودروی ملی ایران خودرو رونمایی خواهد شد

نام خودرو ری را که تا پیش از رونمایی با کد فنی K125 شناخته می‌شد، در گویش مازندرانی به معنای باران، زن و یا نام بانویی که به جنگل‌ها زیبایی می‌بخشیده و البته نام قدیمی شهر بابل بوده و قرار است در سایت ایران‌خودرو در استان مازندران تولید شود. این خودرو را دومین کراس‌اوور ملی پس از سایپا آریا می‌باشد که بر مبنای پلت فرم ملی IKP1 طراحی و تولید شده است. IKP1 نمونه ایرانیزه شده پلت فرم PF1 پژو سیتروئن بوده و ری‌را نیز درواقع نسخه‌ی بومی‌شده نسل قبلی پژو ۲۰۰۸ است.

از امکانات رفاهی و ایمنی ری را می‌توان به تنظیم برقی صندلی‌های ردیف جلو، سیستم هشدار خروج از خط (LDW)، پشت آمپر دیجیتالی، رادار نقطه کور (BSD)، شش کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمز پارک برقی، استارت دکمه‌ای، سنسور نور و باران، سقف پانورامیک و تریم چرمی کابین اشاره کرد.

برای خواندن آغاز پیش فروش سایپا بدون قرعه کشی اینجا کلیک کنید

ایکو ریرا در ابعاد مشابه به پژو ۲۰۰۸ ایکاپ است و در فاز اول تولید با دو پیشرانه TU5 پلاس و TC7 پلاس روانه بازار می‌شود. پیشرانه TU5 پلاس با قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گیربکس ۶ دنده دستی و پیشرانه قدرتمندتر یعنی TC7 پلاس با قدرتی بیش از ۱۶۵ اسب بخار و گیربکس ۶ دنده اتوماتیک بر روی ری‌را نصب خواهند شد.

با تمام این تفاسیر باید منتظر باشیم و ببینیم که در چه تاریخی از این خودروی ملی رونمایی خواهد شد. شما عزیزان با دنبال کردن مجله اجاره اتومبیل و کرایه خودرو و کرایه اتومبیل و رنت خودرو پارسیان همراه می توانید از آخرین اخبار دنیای خودرو مطلع شوید.

پارسیان همراه قدیمی‌ترین مجموعه در زمینه اجاره خودرو ، رنت ماشین و کرایه اتومبیل در کشور با بیش از 20 سال سابقه است و  اگر شما عزیزان قصد اجاره خودرو بدون راننده را دارید می‌توانید اینجا و اگر مایل هستید خودرو با راننده و تشریفات لوکس اجاره کنید، اینجا کلیک کرده و یا با شماره 22453020 تماس گرفته تا کارشناسان فنی مجموعه پارسیان همراه راهنمایی‌تان کند.

اینستاگرام ما

منبع مقاله: سایت اجاره خودرو و اجاره ماشین پارسیان همراه

Hesam Barzegaran بازدید : 50 سه شنبه 24 خرداد 1401 نظرات (0)

پیش فروش سایپا بدون قرعه کشی خواهد بود

بعد از اجرایی شدن طرح ممنوعیت واردات خودرو خارجی به کشور توسط دستگاه‌های ذیربط و همینطور مشکلاتی که در زمینه تولیدات داخلی وجود داشت، بازار خودرو با کمبودهایی مواجه شد که خودروسازان به همراه وزارت صمت تصمیم گرفتند برای تزریق بهینه خودرو به بازار، از قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه استفاده کنند و برخی از خودروهای تولید شده را با قیمت کارخانه و به طور مستقیم به دست مصرف‌کنندگان برسد. البته که همین طرح هم در اجرا دچار نقص‌هایی بود که وزارت صمت تصمیم گرفت امروز خبری را اعلام کند که در آن از برداشته شدن قرعه کشی و پیش فروش سایپا به طور مستقیم صحبت کند. با این مقاله از مجموعه اجاره خودرو و اجاره ماشین و کرایه ماشین پارسیان همراه تا انتها همراه باشید تا به بررسی این خبر بپردازیم.

حذف قرعه کشی خودرو برای 5 محصول در ابتدا

در انتهای سال گذشته بود که رضا فاطمی‌ امین وزیر صمت وعده داد در سال جدید قرعه‌کشی از طرح‌های پیش فروش سایپا و دیگر خودروسازان حذف خواهد شد. اما با گذشت سه ماه از سال جدید، همچنان میلیون‌ها نفر برای پیش‌خرید خودرو ثبت نام کرده و تنها از طریق قرعه‌کشی است که شانس برنده شدن دارند. اما بنابر اعلام وزارت صمت، برنامه‌ی مشخصی برای حذف قرعه‌کشی از سامانه فروش خودرو تعیین شده است. طبق جدول منتشرشده، از ۲۵ خردادماه چند مدل از تولیدات سایپا، به صورت فروش فوق العاده و طرح مشارکت از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو عرضه خواهند شد و در مجموع تا اواخر شهریورماه امسال، ۵۰ مدل از خودروهای مونتاژ ایران، بدون قرعه‌کشی پیش‌فروش می‌شوند.

برای خواندن مقاله صادر شدن اجازه واردات خودرو اینجا کلیک کنید

امید قالیباف در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، در این رابطه توضیح داد: از ۲۵ خرداد ماه که اسامی قطعی شده منتخبانی که تکمیل وجه می‌کنند، مشخص خواهد شد و درنهایت خودروسازان آمادگی دارند که برای چند مدل خودرو همچون ساینا، ساینا S، کوییک S، کوییک R و به احتمال بسیار شاهین، را بدون قرعه‌کشی و البته از مسیر سامانه یکپارچه فروش داشته باشند. البته خودروهایی که ممکن است وارد این طرح فروش بدون قرعه‌کشی و پیش فروش سایپا و دیگر خودروسازان شوند، در قالب فروش فوق‌العاده پیش‌فروش و مشارکت در تولید خواهد بود.

سخنگوی وزارت صمت در ادامه افزود: بر این اساس موضوع جدی است و قطعا محقق خواهد شد اما بایستی منتظر ماند تا نتایج نهایی واریز منتخبان در مرحله اول فروش یکپارچه و تعداد افرادی قطعی و رزرویی‌ها که تکمیل وجه می‌کنند مشخص شود. سپس بر اساس ظرفیت باقی مانده ترازی گرفته شود و طبق آن اعلام شود چه تعداد از خودروهای فوق امکان عرضه بدون قرعه‌کشی خواهند داشت.

برای خواندن مقاله تهدید تسلا علیه کارمندانش اینجا کلیک کنید

ظاهرا تصمیم وزارت صمت برای حذف قرعه‌کشی از سامانه فروش خودرو به ثمر رسیده و می‌توان امیدوار بود تا پایان سال، تولیدات ایران خودرو هم مانند پیش فروش سایپا بی‌نیاز از قرعه‌کشی عرضه شوند. از سویی دیگر، باید توجه داشت که خودروهای خارج از قرعه‌کشی و پیش فروش سایپا به طور مستقیم، شامل ساینا، ساینا S، کوئیک S و کوئیک R و شاهین، چندان پرمشتری نیستند.

حال باتوجه خبر فوری که منتشر شد باید منتظر بمانیم و ببینیم که این خبری که از طرف وزارت صمت منتشر شده تا چه حد می‌تواند پاسخی باشد به نیازهای بازار خودروسازی. شما عزیزان می‌توانید اخبار روز خودرو را در مجله اجاره اتومبیل و کرایه خودرو و رنت ماشین و رنت خودرو پارسیان همراه بخوانید.

پارسیان همراه قدیمی‌ترین مجموعه در زمینه اجاره خودرو ، رنت ماشین و کرایه اتومبیل در کشور با بیش از 20 سال سابقه است و  اگر شما عزیزان قصد اجاره خودرو بدون راننده را دارید می‌توانید اینجا و اگر مایل هستید خودرو با راننده و تشریفات لوکس اجاره کنید، اینجا کلیک کرده و یا با شماره 22453020 تماس گرفته تا کارشناسان فنی مجموعه پارسیان همراه راهنمایی‌تان کند.

اینستاگرام ما

منبع: اجاره خودرو و اجاره ماشین و کرایه خودرو و کرایه ماشین پارسیان همراه

Hesam Barzegaran بازدید : 55 چهارشنبه 18 خرداد 1401 نظرات (0)

حادثه تلخ در قطار مشهد - یزد

متاسفاته صبح امروز 18 خرداد 1401 حادثه تلخی در نزدیکی شهر طبس اتفاق افتاد که تاکنون جان بیش از 15 نفر از هموطنان را گرفته و بیش از 50 نفر زخمی شده اند. ساعت 5:30 صبح بود که قطار مشهد به سمت یزد در برخورد با بیل مکانیکی دچار حادثه و واژگونی 5 واگن آن شد. معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به جان باختن ۱۰ مسافر در سانحه صبح امروز قطار مسافری مشهد-یزد گفت: در بررسی اولیه مشخص شد برخورد بوم بیل‌مکانیکی در کنار خط‌آهن به لوکوموتیو و واگن‌های مسافری، موجب از خط خارج شدن ۵ واگن شده است. با این مقاله از مجموعه اچاره خودرو و اجاره ماشین و کرایه خودرو پارسیان همراه تا انتها همراه باشید تا به بررسی این اتفاق تلخ که باعث داغدار شدن بیش از 15 خانواده از هموطنان عزیزمان شده است بپردازیم.

علت حادثه واژگونی قطار مسافرتی

به گزارش خبرآنلاین، میرحسن موسوی درباره آخرین وضعیت سانحه قطار مسافری مشهد ـ یزد که بامداد امروز رخ داد اظهار کرد: بر اساس اطلاعات اولیه از محل، حدود ساعت ۰۵:۳۰ صبح امروز هنگام عبور قطار مسافری مشهد ـ یزد در بلاک عباس‌آباد ـ ریزو در منطقه طبس ۵ واگن مسافری از خط خارج شد که به دلیل برخورد با بیل مکانیکی در محل این اتفاق رخ داد. وی توضیح داد: طبق اطلاعات ما این بیل مکانیکی در کنار خط بوده است که بیل آن به لوکوموتیو و واگن‌های مسافری برخورد می‌کند و ۵ واگن از خط خارج می‌شوند.

موسوی تأکید کرد: در حال حاضر از ایستگاه راه‌آهن طبس قطار فوق‌العاده به محل وقوع حادثه اعزام شده است تا مسافران را به ایستگاه راه‌آهن طبس منتقل کند و از آنجا با اتوبوس مسافران جابه‌جا می‌شوند. :‌علت بروز این حادثه از سوی کمیسیون عالی سوانح مشخص خواهد شد و دلیل اصلی وقوع این حادثه پس از بررسی‌های کمیسیون اعلام می‌شود.

برای خواندن مقاله صادر شدن اجازه واردات خودرو اینجا کلیک کنید

فرماندار ویژه شهرستان طبس با بیان اینکه تاکنون ۳۰ نفر مصدوم و ۱۶ نفر مصدوم بدحال از حادثه قطار مشهد گزارش شده است، تصریح کرد: تاکنون تعداد فوتی‌ها حدود ۱۷ نفر گزارش شده، اما به علت اینکه نیروهای امداد و نجات در حال بررسی قسمت‌های دیگر واگن هستند، ممکن است این تعداد افزایش یابد. رحیمی با اشاره به کار بی وقفه برای بررسی حال مصدومان و بیرون کشیدن فوتی‌ها، افزود: مسافران سالم به طبس اعزام شدند تا انتقال آنان به یزد صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه تمامی امکانات شهرستان های بیرجند، طبس، فردوس و استان‌های همجوار برای خدمات رسانی به مصدومان و مسافران به کار گرفته شده است، تصریح کرد: ۳ بالگرد و ۱۲ دستگاه اورژانس در اولین دقایق وقوع حادثه به محل اعزام شد.

مجموعه کرایه اتومبیل و کرایه ماشین و رنت خودرو پارسیان همراه برای خانواده های داغدار صبر و شکیبایی آرزو می کند و امیدوار است از این دست از اتفاقات تلخ دیگر در کشور عزیزمان تکرار نشود.

پارسیان همراه قدیمی‌ترین مجموعه در زمینه اجاره خودرو ، رنت ماشین و کرایه اتومبیل در کشور با بیش از 20 سال سابقه است و  اگر شما عزیزان قصد اجاره خودرو بدون راننده را دارید می‌توانید اینجا و اگر مایل هستید خودرو با راننده و تشریفات لوکس اجاره کنید، اینجا کلیک کرده و یا با شماره 22453020 تماس گرفته تا کارشناسان فنی مجموعه پارسیان همراه راهنمایی‌تان کند.

اینستاگرام ما

منبع اجاره خودرو و اجاره ماشین و کرایه اتومبیل پارسیان همراه

Hesam Barzegaran بازدید : 47 چهارشنبه 18 خرداد 1401 نظرات (0)

اعلام نتایج قرعه کشی خودرو در سامانه تخصیص خودرو

بعد از ممنوعیت واردات خودرو به بازار خودرو داخل و استفاده از توانایی تولیدات ملی، طرح‌های مختلفی برای فروش خودرو به متقاضی‌های پیشبینی شد که در روز گذشته اولین آن اجرا و اسامی برندگان در این طرح مشخص شد. نخستین دوره فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با هدف شفاف‌سازی فرآیند تخصیص خودرو به متقاضیان، تحت نظارت سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان روز 9 خرداد 1401 قرعه کشی شد و مشتریان نهایی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در مراسمی با حضور نهادهای نظارتی، مشخص شدند. برای مشاهده نتایج قرعه کشی خودرو و چگونگی تحویل، با این مقاله از مجموعه اجاره خودرو و اجاره ماشین و رنت خودرو پارسیان همراه، همراه باشید.

سامانه یکپارچه سازی ثبت نام و اعلام نتایج قرعه کشی خودرو

بعد از 2سال تجربه نا‌موفق خودرو‌سازان در قرعه‌کشی خودرو، وزارت صنعت از ابتدای سال‌جاری تصمیم گرفت با تغییر مکانیسم عرضه خودرو، تیراژ عرضه را افزایش دهد. بر همین اساس سامانه یکپارچه عرضه خودرو با روشی جدید طراحی و از آخر اردیبهشت‌ماه آغاز به‌کار کرد. وزارت صنعت اعلام کرد که از این پس قرعه‌کشی خودرو به‌صورت فصلی انجام خواهد شد و طبق برنامه قرار است در هر دور از قرعه‌کشی و ثبت‌نام بین 200 تا 300 هزار خودرو به متقاضیان واگذار شود.
بر همین اساس فرایند نخستین دوره ثبت‌نام، در سامانه متمرکز قرعه‌کشی خودرو، از ۲۷‌اردیبهشت آغاز شد و تا یک هفته ادامه داشت. در دوره نخست ۴میلیون و ۱۷۵هزار و ۳۵۲ نفر، در طرح قرعه‌کشی خودرو ثبت‌نام کردند که ۳میلیون و ۸۸۷هزار و ۳۰۱نفر در طرح عادی و ۲۹۷ هزار نفر در طرح حمایت از خانواده ثبت‌نام شدند.

مجموع ظرفیت در نظر گرفته شده در خودروهای عرضه شده توسط خودروسازان در سامانه یکپارچه تخصیص برای این دوره ۱۷۶ هزار و ۹۱۱ خودرو بود که در قالب ۱۱۵ طرح فروش متنوع (فروش فوری، فوق العاده، پیش فروش‌های کمتر از یکسال و مشارکت در تولید) عرضه شد. بدین ترتیب شانس برنده شدن به طور میانگین تنها ۴.۲ درصد خواهد بود که البته نسبت به برنامه‌های فروش خود شرکتها به مراتب بالاتر است.

برای خواندن مقاله لغو گواهی استاندارد سمند و تیبا اینجا کلیک کنید

استفاده از سامانه یکپارچه سازی قرعه کشی خودرو

بررسی‌ها نشان می‌دهد ایجاد سامانه یکپارچه تخصیص خودرو امکان دسترسی مصرف‌کنندگان واقعی به‌خودرو را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر میزان و تنوع عرضه شانس مصرف‌کنندگان را در دستیابی به محصول موردنظر بالاتر می‌برد. ضمن اینکه طرح تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه ضمانتی برای اجرای طرح‌هایی مانند قانون جوانی جمعیت است. طبق آمارهای موجود با توجه به افزایش میزان عرضه خودرو و فیلتر‌شدن خریداران واقعی احتمال دسترسی مصرف‌کنندگان به‌خودرو، به‌میزان 8برابر افزایش یافته است.

گفتنی است که با تمام خوبی ها و بدی های این طرح ها و قرعه کشی، نتایج قرعه کشی خودرو مشخص شده است و برای مشاهده نتایج قرعه کشی خودرو می توانید اینجا کلیک کنید. امیدواریم شما برنده این طرح باشید. پارسیان همراه مرکز کرایه اتومبیل و کرایه ماشین در تهران برای شما آرزوی سلامتی دارد.

پارسیان همراه قدیمی‌ترین مجموعه در زمینه اجاره خودرو ، رنت ماشین و کرایه اتومبیل در کشور با بیش از 20 سال سابقه است و  اگر شما عزیزان قصد اجاره خودرو بدون راننده را دارید می‌توانید اینجا و اگر مایل هستید خودرو با راننده و تشریفات لوکس اجاره کنید، اینجا کلیک کرده و یا با شماره 22453020 تماس گرفته تا کارشناسان فنی مجموعه پارسیان همراه راهنمایی‌تان کند.

اینستاگرام ما

منبع اجاره خودرو و اجاره ماشین و رنت خودرو پارسیان همراه

Hesam Barzegaran بازدید : 33 چهارشنبه 18 خرداد 1401 نظرات (0)

واردکنندگان خودرو به دنبال واردات خودرو خارجی

در اسفندماه سال گذشته و دیدار سرزده رئیس‌جمهور از ایران‌خودرو، هشت فرمان خودرویی مهم صادر شد که تعیین‌تکلیف واردات خودرو به کشور تا خردادماه سال‌ 1401 یکی از دستورات مهمی بود که توسط رئیس جمهور شد تا کمی کیفیت به بازار خودرو داخلی تزریق شود. بعد از چراغ سبز دولت مبنی بر ازسرگیری ورود خودرو به کشور بود که وزارت صمت پیشنهادی را در این ارتباط آماده کرد و آن را به هیات دولت فرستاد و به گفته وزیر صمت، بعد از طی مراحل قانونی کلیات آن در هیات دولت تصویب رسانید. هر چند هنوز آیین‌نامه ورود خودرو خارجی توسط واردکنندگان خودرو به کشور از سوی سیاستگذار ذیربط صادر نشده است اما در چند روز گذشته خبرهایی منتشر شده که برخی از وارد‌کنندگان خودرو  مذاکراتی را با شرکای پیشین خود و دیگر خودروسازان خارجی یا نمایندگی‌ها در کشورهای همسایه آغاز کرده‌اند تا به محض اجازه واردات خودرو به کشور، طرح واردات خودرو را از سر بگیرند. با این مقاله از اجاره خودرو و اجاره ماشین و کرایه اتومبیل پارسیان همراه تا انتها همراه باشید تا به بررسی این مهم بپردازیم.

طرح واردات خودرو از سر گرفته می‌شود؟

براساس شایعات منتشر شده، وزارت صمت ارائه خدمات پس از فروش توسط وارد‌کنندگان خودرو را به عنوان یکی از الزامات مهم در آیین‌نامه طرح واردات خودرو قرار داده است. جدی گرفتن ارائه خدمات پس از فروش توسط واردکنندگان خودرو باعث شده که برخی  از وارد‌کنندگان در گام اول مذاکراتی برای ارائه خدمات پس از فروش محصولات وارداتی موردنظر خود را با شرکت‌های خارجی آغاز کنند و همچنین اخباری منتشر شده که برخی از وارد‌کنندگان به سراغ شرکت‌های چینی رفته‌اند. هر چند هنوز محتوای آیین‌نامه واردات خودرو فاش نشده، اما این احتمال می‌رود که باتوجه به قرارداد 25 ساله شرکت‌های چینی سهم بیشتری از واردات خودرو به بازار خودرو کشور را داشته باشند.

برای مشاهده برندگان اولین دوره قرعه کشی خودرو اینجا کلیک کنید

شنیده‌ها در چند روز گذشته حکایت از آن دارد که طرحی ارائه شده است که براساس آن فقط اجازه واردات خودروی چینی به کشور صادر خواهد شد و واردات خودرو از سایر کشورها کماکان غیر ممکن می‌باشند. البته که در حال حاضر شرکت‌های چینی به مونتاژ خودرو در ایران پرداخته و سهم خود را در بازار محصولات بالای یک‌میلیارد‌تومانی را تثبیت کرده‌اند، با این حال اگر طبق شنیده‌ها نظر دولت بر واردات خودروهای هفت تا ۲۰ یا ۲۵‌هزار‌دلاری باشد، به نظر می‌رسد محصولات چینی در اولویت اول قرار خواهند گرفت و محصولاتی از خودروسازان بایک موتور، یا برخی خودروهای شرکت برلیانس یا حتی بی‌وای‌دی با شرایط مدنظر وزارت صمت همخوانی خواهند داشت. اما بر این اساس هنوز حضور انحصاری چینی‌ها در بازار وارداتی‌ها از سوی هیچ مقام مسئولی مورد تایید قرار نگرفته و این در شرایطی است که تاکید بر ورود خودروی اقتصادی یا ارزان‌قیمت از سوی وزیر صمت و معاونان وی می‌تواند این گزینه را محتمل کند.

اما یکی از مهم‌ترین سوالاتی که بعد از خواندن این خبر به ذهنمان می‌رسد این است که پس از آزادسازی واردات خودرو توسط واردکنندگان خودرو ، قیمت‌ خودروهای خارجی فعلی در بازار چگونه خواهد بود؟ باتوجه به این مهم که در حال حاضر آخرین مدل خودروهای وارداتی در بازار مدل ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ هستند که با قیمت‌های نجومی معامله می‌شوند. اما آیا در صورت آزادسازی واردات این قیمت‌ها کاهش می‌یابد؟

بر این اساس فربد زاوه کارشناس خودرو در پاسخ به این سوال و در مصاحبه ای با دنیای‌ اقتصاد گفته است: ریزش قیمت خودروهای موجود در بازار بستگی به نوع و برند خودروهای ورودی دارد و در حال حاضر و در غیاب آیین‌نامه اجرایی ورود خودرو به کشور، گمانه‌زنی‌های متعددی در ارتباط با بازه قیمتی خودروهای وارداتی به کشور شنیده می‌شود که هر چه بازه قیمتی مدل‌های ۲۰۲۲ به قیمت خودروهای موجود در بازار نزدیک‌تر باشد، شاهد ریزش بیشتر قیمت خودروهای موجود در بازار خواهیم بود.

برای خواندن مقاله اخراج کارکنان تسلا توسط ایلان ماسک اینجا کلیک کنید

اما همه این ها گمانه‌‌زنی است و باید تا رسمی شدن خبر اجازه ورود خودرو به کشور توسط واردکنندگان خودرو به انتظار بشینیم و ببینیم بلاخره چه بلایی بر سر بازار خودرو کشور خواهد آمد. شما عزیزان می‌توانید با دنبال کردن مجله اجازه اتومبیل و کرایه اتومبیل و کرایه خودرو پارسیان همراه از اخبار روز بازار خودرو باخبر شوید.

پارسیان همراه قدیمی‌ترین مجموعه در زمینه اجاره خودرو ، رنت ماشین و کرایه اتومبیل در کشور با بیش از 20 سال سابقه است و  اگر شما عزیزان قصد اجاره خودرو بدون راننده را دارید می‌توانید اینجا و اگر مایل هستید خودرو با راننده و تشریفات لوکس اجاره کنید، اینجا کلیک کرده و یا با شماره 22453020 تماس گرفته تا کارشناسان فنی مجموعه پارسیان همراه راهنمایی‌تان کند.

اینستاگرام ما

منبع اجاره خودرو و اجاره ماشین پارسیان همراه

Hesam Barzegaran بازدید : 265 چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

​پای بنز دوباره به ایران باز می‌شود؟

بعد از گذشت چند ماه از طرح ممنوعیت واردات خودرو به داخل کشور در راستای حمایت از تولید ملی، بازار خودرو به شدت دچار ضعف و نقص‌های متعدد شده است؛ چراکه نه تنها تولید داخل برطرف کننده تقاضای کنونی بازار نیست، بلکه کیفیت خودروهای داخلی نیز به شدت پایین است و با قیمت بالا به مردم عزیزمان که حق انتخابی دیگری ندارند، به فروش می‌رسد. از دیگر ضعف‌های این طرح نیز دو قطبی شدن و بدون رقیب ماندن بازار خودرو ایران است و شاید همین امر دلیلی بر توجیه کیفیت پایین خودروهای تولید شده باشد. با این وجود اما خبری که از روز گذشته و همزمان با شروع نمایشگاه خودرو تهران بسیار جنجال آفرید، حضور دو خودرو از کمپانی مرسدس بنز در این نمایشگاه بوده که شایعه مونتاژ خودروهای خارجی در ایران را قوت بخشیده است. با این مقاله از مجموعه اجاره خودرو و ماشین و کرایه اتومبیل و خودرو پارسیان همراه باشید تا این شایعه را بررسی کنیم.

 

افتتاحیه نمایشگاه خودرو تهران

به گزارش تجارت نیوز، نمایشگاه بزرگ خودرو تهران از روز سه شنبه 27 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب افتتاح و تا روز جمعه میزبان بزرگترین خودروسازان داخلی، اصحاب رسانه و مهمانان ویژه این صنعت خواهد بود تا خودروسازان داخلی و همینطور مونتاژکنندگان بتوانند قدرت تولیدات خود را به رخ رقبایشان بکشند.

در این مراسم که با غیبت سایپا و کرمان موتور همراه بود، ایران خودرو از چهار محصول جدید خود یعنی هایما s8 و x7 ، خودرو ۲۰۶ تیپ ۳ و ۲۰۷mc دو رنگ رونمایی کرد که هر کدام از آنان جذابیت خاصی برای مخاطبان این خودروسازی داشتند. خودروهای سدان رسپکت و دیگنیتی پرستیژ نیز از خودروهایی که توسط شرکت بهمن‌موتور رونمایی شد.

 

 

برای خواندن مقاله عذرخواهی مدیرعامل ایران خودرو اینجا کلیک کنید

 

حضور دو کلاس از مرسدس بنز در نمایشگاه بزرگ تهران

بعد از رونمایی از محصولات تولید داخل، بزرگترین جنجال مربوط به حضور دو خودرو از مشهورترین گروه خودروسازی جهان و یک شرکت بزرگ آلمانی یعنی مرسدس بنز بود. به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، حضور دو بنز کلاس E بدون فیس لفت در غرفه ستاره ایران که زیرمجموعه‌ای از گروه صنعتی ایران خودرو است باعث شد تا این شایعه‌ها به وجود بیاید که این خودروها در ایران مونتاژ شده‌اند. اما بعد از صحبت با مسئول غرفه مشخص شد که این خودروها در ایران مونتاژ نشده‌اند و اگر طرح واردات خودرو تصویب شود، شاهد حضور این خودروهای قدرتمند در بازار خودرو ایران خواهیم بود.

 

نمایشگاه خودرو تهران

نمایشگاه خودرو تهران

 

گفتنی است که ایران خودرو قصد دارد به زودی ستاره ایران را به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان ثبت کند و از تجربیات و دانش فروش و خدمات بنز در سایر زیرمجموعه‌های خود نیز بهره ببرد.

 

سایت انتشار کننده: اجاره خودرو و کرایه ماشین پارسیان همراه

 

نمایشگاه خودرو تهران

نمایشگاه خودرو تهران

 

 

ممنون از اینکه این مقاله از مجموعه اجاره اتومبیل و خودرو و رنت ماشین و خودرو پارسیان همراه را تا انتها خواندید. شما عزیزان اگر به بازدید از نمایشگاه خودرو تهران پرداختید و یا نظری درباره این خبر دارید خوشحال می‌شویم در بخش کامنت این مقاله با مخاطبان مجموعه رنت خودرو و رنت ماشین پارسیان همراه به اشتراک بذارید.

پارسیان همراه قدیمی‌ترین مجموعه در زمینه اجاره خودرو ، رنت ماشین و کرایه اتومبیل در کشور با بیش از 20 سال سابقه است و  اگر شما عزیزان قصد اجاره خودرو بدون راننده را دارید می‌توانید اینجا و اگر مایل هستید خودرو با راننده و تشریفات لوکس اجاره کنید، اینجا کلیک کرده و یا با شماره 22453020 تماس گرفته تا کارشناسان فنی مجموعه پارسیان همراه راهنمایی‌تان کند.

 

سایت انتشار کننده: اجاره خودرو و کرایه ماشین پارسیان همراه

منبع خبرگزاری تجارت نیوز و گجت نیوز

اینستاگرام ما

Hesam Barzegaran بازدید : 32 شنبه 24 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

عذرخواهی مدیرعامل ایران خودرو

بعد از گذشت مدتی از ممنوعیت ورود برخی کالاها به کشور و حمایت از تولید داخلی، با انحصار بیشتر بازارها از جمله بازار خودرو در کشور مواجه شده‌ایم که عدم تنوع در انتخاب و همینطور کیفیت پایین بیشتر کالاها با وجود انحصار بازار، باعث شد تا مقام معظم رهبری در دیدار خود با کارگران به تاریخ دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 از کیفیت پایین کالاهای تولیدی با وجود حمایت ایشان از تولید داخلی و سواستفاده برخی از دستگاه‌های اجرایی گلایه کند. بعد از انتشار سخنان ایشان، در ادامه مدیرعامل ایران خودرو در نامه‌ای از ایشان و سپس مردم به دلیل کیفیت بد خودروهای تولید شده عذرخواهی کرد که در ادامه متن نامه ایشان را می‌خوانیم. با مجموعه اجاره خودرو و رنت خودرو پارسیان هم راه همراه باشید.

متن نامه مهدی خطیبی

بسم الله الرحمن الرحیم

رهبری معظم و عالی‌قدر

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای

سلام علیکم
احتراما در پی فرمایشات حضرتعالی در تاریخ نوزدهم اردیبهشت 1401 درخصوص عدم سوءاستفاده خودروسازان داخلی از ممنوعیت واردات خودرو و اوضاع غیرقابل تعریف صنعت خودروسازی کشور، اینجانب به‌عنوان مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و به نیابت از تمامی همکارانم، ضمن عذرخواهی از جنابعالی و تمام مردم شریف ایران بابت تمام قصورات و کوتاهی‌هایی که در طی این سال‌ها به‌خصوص در زمینه کیفیت خودرو صورت پذیرفته، عرض می‌کنم طی سه ماهه اخیر و پس از اعلام عدم رضایت معظم‌له از کیفیت خودروهای داخلی، تمام تلاش مجموعه کارکنان و مدیران گروه صنعتی ایران‌خودرو، معطوف به جهش کیفیت و ارتقای سطح رضایت‌مندی مردم عزیز ایران از محصولات تولیدی این گروه صنعتی بوده است.

یقینا اعمال تحریم‌های ظالمانه توسط آمریکای جنایت‌کار و هم‌دستانش، به دلیل سطح ارتباط این صنعت و شرایط خاص آن تاثیر منفی داشته، اما فرزندان شما در این صنعت و به‌خصوص گروه صنعتی ایران خودرو، هم قسم شده‌اند تا شرایط موجود را به سطح بسیار مطلوبی تغییر دهند، کما این‌که ارتقای 20 درصدی شاخص‌های کیفی محصولات قبل از تحویل، افزایش رضایت‌مندی مشتریان از خدمات پس از فروش، افزایش عرضه خودرو، افزایش تولید کامل و بدون کسری خودرو و کاهش چشم‌گیر تعهدات معوق به مشتریان، حاصل تلاش‌های صورت گرفته در سه ماهه اخیر بوده است.
ان‌شاءلله با اجرای برنامه‌های متنوع در حوزه‌های مختلف تولید، توسعه و ارتقای کیفیت محصولات، نزد خداوند متعال، حضرت ولی عصر روحی فداه، حضرتعالی و ملت شریف ایران، روسفید خواهیم شد.

مهدی خطیبی
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو

انتشار نامه عذرخواهی مدیرعامل ایران خودرو در فضای مجازی بازخوردهای متفاوتی و همینطور نقدهای مثبت و منفی بسیاری داشت. اما باید منتظر باشیم تا ببینیم آیا بعد از انشار نامه عذرخواهی توسط مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو که یکی از تولیدکنندگان برتر کشور هستند، آیا تفاوتی در کیفیت محصولات تولید شده توسط ایران خودرو ایجاد خواهد شد؟ شما نظرتان را با ما به اشتراک بذارید.

ممنون از اینکه تا انتها انتشار این خبر توسط تیم تحریریه پارسیان همراه را خواندید. پارسیان همراه قدیمی ترین مجموعه در زمینه اجاره خودرو ، رنت ماشین و کرایه اتومبیل در کشور با بیش از 20 سال سابقه است و  اگر شما عزیزان قصد اجاره خودرو بدون راننده را دارید می‌توانید اینجا و اگر مایل هستید خودرو با راننده و تشریفات لوکس اجاره کنید، اینجا کلیک کرده و یا با شماره 22453020 تماس گرفته تا کارشناسان فنی مجموعه پارسیان همراه راهنمایی‌تان کند.

منبع خبرگزاری تسنیم

اینستاگرام ما

سایت اجاره خودرو ، اجاره ماشین ، کرایه خودرو ، کرایه ماشین ، رنت خودرو و رنت ماشین پارسیان همراه

Hesam Barzegaran بازدید : 32 شنبه 10 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

حذف قرعه کشی خودرو در دستور کار قرار می‌گیرد؟

بعد از اتمام سال 1400 و افزایش نجومی بسیاری از خودروها در بازار ایران، حال با گذشت نزدیک به یک ماه از شروع سال جدید گمانه‌زنی‌ها درباره افزایش دوباره قیمت خودروها بیشتر شده است. با وجود اینکه در اسفند ماه طرح وارادات خودرو به کشور با شرایطی متفاوت تصویب شد، اما انگار خبری از اجرا شدن این طرح نیست و واردات خودرو نیز با محدودیت‌های بسیاری مواجه شده است تا مسیر برای فروش کالای داخلی بیش از بیش هموارتر باشد.  عرضه خودروهای داخلی به بازار روش‌های متفاوتی دارد و همین نحوه نادرست عرضه در برابر تقاضای مردم باعث شده است تا قیمت خودرو از تولید تا مصرف با افزایش قابل توجهی همراه باشد. یکی از روش‌های عرضه خودروهای داخلی به بازار که با قیمت مناسبی نیز برای مصرف کننده همراه است، قرعه کشی خودرو است که در این روش مصرف کننده می‌توانند با تقریبا با قیمت کارخانه خودروهای موجود را تهیه کند.

خرید خودرو به صورت قرعه کشی!

البته خرید محصولات در روش قرعه کشی خودرو آنقدراهم ساده نیست و باید خیلی خوش شانس باشید تا از بین چند میلیون متقاضی برنده چند صد خودروی قابل ارائه در قرعه کشی محصولات ایران خودرو و سایپا بشید. به همین علت و همینطور چند نرخه شدن قیمت خودروهاست که برخی از نمایندگان مجلس خواستار حذف قرعه کشی خودرو برای محصولات ایران خودرو و سایپا شده‌اند تا علاوه بر عرضه مستقیم به بازار، شاهد یک قیمت ثابت و مصوب نیز برای تولیدات داخلی باشیم.

چندی پیش سخنگوی ایران خودرو درباره حذف قرعه کشی خودرو گفت: (ابتدا باید قیمت گذاری دستوری حذف و سپس افزایش تیراژ خودروها در دستور کار قرار بگیرد تا بتوانیم قرعه کشی محصولاتمان را حذف کنیم.)

این سخنان درحالی مطرح شد که اگر دو مورد بالا در دستور کار قرار بگیرد، عملا قرعه کشی خودرو بی فایده خواهد بود؛ چراکه بازار به یک نرخ واحد برای خودرو می‌رسد و مردم نیز می‌توانند با نرخی مناسب خودروی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

برای خواندن مقاله افزایش کرایه ها از اول اردیبهشت اینجا کلیک کنید

اما یکی از نماینده‌های مجلس در پاسخ به سخنان سخنگوی گروه صنعتی ایران خودرو در گفت و گویی با خبرگزاری خانه ملت عنوان کرد: (حذف قرعه‌کشی خودرو تنها با افزایش تولید شدنی است و طرح شروطی مانند ضرورت حذف قیمت‌گذاری دستوری محلی از اعراب ندارد. حذف قیمت‌گذاری دستوری به معنای فروش خودرو با نرخ آزاد است در این شرایط مردم نیازی به ثبت‌نام در قرعه‌کشی خودرو ندارند و ایران خودرو و سایپا نیز نمی‌توانند منتی بر مردم داشته باشند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه سخنان خود و گفت گو با خبرگزاری خانه ملت افزود:خودروسازان در جریان حذف قرعه‌کشی به دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود هستند تا قیمت خودرو را دوباره افزایش دهند که در شرایط انحصاری بازار و باکیفیت کنونی خودروها این امر توجیهی ندارد. اگر خودروی تولیدی به جای پارکینگ، در بازار عرضه شود و تیراژ تولید افزایش یابد، قرعه‌کشی خودرو حذف می‌شود.

باتوجه به سخنان مطرح شده توسط نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا کاهش قیمت خودرو، واردات خودروی باکیفیت در جهت رقابت با خودروسازان داخلی و درنهایت حذف قرعه کشی خودرو توسط خودروسازان داخلی در دستور کار مجلس برای سال جدید قرار می‌گیرد یا خیر!

منبع خبر

سایت پارسیان همراه و لینک مقاله

اینستاگرام ما

Hesam Barzegaran بازدید : 56 شنبه 10 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

​پلیس راهور : تعطیلی ایران خودرو و سایپا به نفع همه است

هرساله در روزهای تعطیل سال و به ویژه تعطیلات نوروزی، مردم عزیز کشرومان به سفر در این روزها روی می‌آورند تا با رفتن به جای خوش آب‌و‌هواتر کمی از زندگی شهرنشینی فاصله گرفته و بتوانند خودشان را برای روزهای کاری پس از تعطیلات آماده کنند. قطار، هواپیما، اتوبوس‌های بین شهری و همینطور خودروهای سواری و شخصی جزو وسایلی هستند که محبوبیت بیشماری در روزهای قبل از شروع تعطیلات پیدا می‌کنند و برای بیشتر لذت بردن از سفر، همیشه زدن به دل جاده انتخاب اول مردم برای سفر می‌باشد. سفر از طریق جاده همیشه لذت دیگری دارد؛ به خصوص وقتی با خانواده و خودرو شخصی خودتان به سفر می‌روید. هنگامی که قصد سفر با خودرو شخصی دارید، باید علاوه بر رعایت نکات ایمنی، ماشین خود را از لحاظ فنی بررسی کنید تا خدای نکرده دچار سانحه‌ای هنگام رانندگی نشوید. چراکه متاسفانه حوادث جاده‌ای باتوجه به نقص فنی بسیاری از خودروها، در این چند سال گذشته شدت بیشتری گرفته و با عرض تاسف می‌توان گفت که آمار کشته‌شده‌های حوادث رانندگی اصلا کم نیست! باوجود آمار بالای جان باختگان حوادث جاده‌ای که بسیاری از آن‌ها به خاطر بازنشدن ایربگ و داشتن نقص فنی در خودروهای داخلی جانشان را از دست داده اند، جانشین پلیس راهور برای کاهش آمار کشته شدگان و همینطور کاهش آلودگی هوا راهکار جالبی داده است که در ادامه این گفت و گو را می‌خوانیم.

 

 

برای خواندن مقاله چگونگی طرح واردات خودرو اینجا کلیک کنید

 

فاصله ما با خودروسازهای دنیا کهکشانی است!

سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهور در گفت و گویی بی‌سابقه با خبرگزاری ایسنا گفت: جاده هراز و به ویژه چالوس از لحاظ ظرفیت اشباع شده اند. جاده چالوس زمانی ساخته شده بود که تعداد تردد آن به یک صدم که چه عرض کنم، به یک هزارم تعداد ترددهای الآن هم نمی‌رسید. باتوجه به جذابیت این مسیر، همیشه چالوس یک انتخاب جذاب برای مردم عزیزمان برای سفر به شهرهای شمال کشور است. با وجود این تردد بالا، ما هرساله نیاز به بودجه لازمه برای حفظ و نگهداری راه‌ها داریم.

در دنیای امروز که کشورهای خارجی ماشین‌های خودران تولید می‌کنند، استفاده از کیسه هوا و همینطور ایربگ دیگر جزو آپشن‌های خودرو به حساب نمی‌آید و جزو بایدهایی است که هر خودرو نیاز به آن دارد. با این تفاسیر بدون صراحت می‌توان گفت که فاصله خودروسازهای ما با دنیا کهکشانی است.

 

[caption id="attachment_765" align="aligncenter" width="556"]

سردارحسینی جانشین پلیس راهور

سردارحسینی جانشین پلیس راهور[/caption]

 

امتیاز انحصارات و رانت نتیجه‌اش را نشان داده

سردار حسینی جانشین پلیس راهور در ادامه گفت و گوی تصویری خود با خبرگزاری ایسنا گفت: تا به حال نشده است که خودروسازان ما به خاطر نقص فنی و مشکلات خودرو بیایند و ار مردم عذرخواهی کنند. همانطور که عرض کردم فاصله خودروسازی ما با جهان کهشکانی است و این امتیاز انحصارات و رانت‌هایی که تا به حال به خودروسازهای داخلی داده شده است بی‌فایده بوده و آنان نتوانستند خودروهای باکیفیتی تولید کنند و یا به جای نقص‌هایی که خودروهای تولیدی‌شان دارد بیایند و امتیاز ویژه‌ای در خدمات پس از فروش، نوع واگذاری و یا نحوه فروش محصولات خود به مردم بدهند. نتیجه تولید این خودروها نیز می‌شود حیف و میل کردن میلیاردها میلیارد بودجه کشور، کمک به آلودگی هوا و همینطور افزایش شمار جانباختگان حوادث رانندگی!

 

برای خواندن مقاله افزایش کرایه ها از اول اردیبهشت اینجا کلیک کنید

 

خودروسازان باید یک تغییر جدی در رویه خود بدهند

جانشین پلیس راهور در ادامه صحبت‌های خود گفت: شرط واردات خودرو خارجی اسقاط خودروهای فرسوده است. حال اگر ما بیایم خودروهای باکیفیت خارجی با مصرف سوخت پایین‌تر وارد و خودروهای فرسوده را از رده خارج کنیم، چه نیازی به تولیدات بی کیفیت است در صورتی که می‌توانیم با واردات خودروهای باکیفیت و همینطور با مصرف سوخت کمتر، در مصرف سوخت صرفه جویی کرده و با هزینه اضافی که از مابه‌تفاوت مصرف سوخت خودروهای خارجی و داخلی بدست می‌آوریم، حقوق تمام کارمندان ایران خودرو و سایپا را پرداخت کنیم؟

سردار حسینی در پایان گفت و گو با خبرگزاری ایسنا خاطرنشان کرد: خطای انسانی در تمام نقاط جهان پذیرفته شده است اما نباید این خطای انسانی منجر به مرگ شود و راه و همینطور خودرو باید بتوانند جلوی هرگونه حادثه‌ای را بگیرند.

در پایان می‌توان گفت که دیگر دوره آن گذشته که با تغییر کاپوت، آیینه و یا تغییرات جزئی بیایم و مثلا خودرو جدید به بازار معرفی و عرضه کنیم. خودروسازان ما اگر می‌خواهند موفق باشند باید در پلتفرم‌های جدید تغییرات اساسی ایجاد کنند تا خوردوی تولید شده بتواند در بازار جهانی توان رقابتی داشته باشد؛ نه بازار انحصاری که برای آنان تعریف شده است.

 

 

[caption id="attachment_766" align="aligncenter" width="640"]

سردارحسینی جانشین پلیس راهور

سردارحسینی جانشین پلیس راهور[/caption]

 

اگر شما عزیزان قصد اجاره خودرو بدون راننده را دارید می‌توانید اینجا و اگر مایل هستید خودرو با راننده و تشریفات لوکس اجاره کنید، اینجا کلیک کرده و یا با شماره 22453020 تماس گرفته تا کارشناسان فنی مجموعه پارسیان همراه راهنمایی‌تان کند.

 

منبع اصلی خبرگزاری ایسنا و خبرآنلاین

سایت منتشر کننده: پارسیان همراه

اینستاگرام ما

Hesam Barzegaran بازدید : 35 یکشنبه 04 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

تصویب لایحه افزایش کرایه ها توسط شورای شهر

هر ساله پس از تعطیلات نوروز و با افزایش حقوق کارمندان، نرخ جدید استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و تاکسی‌ها اعلام می‌شود؛ نرخی که هرساله با افزایش قیمت مواجه خواهد شد. بهار 1401 نیز مثل سال‌های گذشته با افزایش کرایه‌ها رو به رو خواهد بود و براساس اعلام رسمی شورای شهر تهران، امسال افزایش کرایه ها از اول اریبهشت ماه اعمال خواهد شد. با پوشش این خبر از مجموعه پارسیان هم راه، همراه باشید تا به بررسی افزایش کرایه ها در سال 1401 بپردازیم.

 

مصوبه شورای شهر تهران

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران در بهمن ماه سال گذشته، لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی و نرخ بلیت مترو و اتوبوس را بررسی کردند و بعد از رایزنی‌های مختلف مصوب شد که حداکثر نرخ کرایه حمل و نقل عمومی یعنی اتوبوس، مترو و تاکسی ۲۵ درصد باشد.

بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی شهر تهران به‌طور متوسط ۲۵ درصد در سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد؛ اما از آنجایی که در برخی خطوط مبلغ کرایه خرد و نامتناسب است مقرر شد که به آن‌ها اجازه داده شود که تا سقف حداکثر ۳۵ درصد افزایش کرایه داشته باشند تا نرخ کرایه متناسب و رند شود. در این میان البته نرخ کرایه خطوط مینی اتوبوسرانی هم در سال جدید ۱.۲ نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی آنهم بر مبنای طول خطوط تعیین شده است.

همچنین طبق مصوبه شورا مقرر شد که افزایش نرخ کرایه انواع تاکسی همچون اتوبوس در شهر تهران نیز در سال ۱۴۰۱، به‌طور میانگین ۲۵ درصد و تا سقف ۳۵ درصد نسبت به نرخ‌های پایه مصوب سال ۱۴۰۰ افزایش یابد.

 

براین اساس نرخ بلیت متروی تهران هم برای سال آتی با ۲۵ درصد افزایش رو به رو شده و در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید که نرخ بلیت خط تک سفره ۲۵۰۰، بلیت تک سفره حومه (خط ۵) ۱۵۰۰ تومان، تک سفره هشتگرد ۷۵۰۰ تومان و بلیت تک سفره فرودگاه امام خمینی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود. این درحالی است که این مبالغ برای بلیت تک سفره است و بلیت‌های مدت دار نیز براساس مبلغ پرداختی، شارژ می‌شود.

 

خبرگزاری ایسنا در پایان اعلام کرد، همچنین براساس مصوبه شورای شهر تهران، مانند سنوات گذشته خانواده شهدا، معلولین، جانبازان از تحفیف ۱۰۰ درصدی و دانش آموزان و دانشجویان از تخفیف ۵۰ درصدی بلیت مترو و اتوبوس برخوردارند و خبرنگارانی که طرح ترافیک نگیرند نیز می‌توانند از کارت بلیت ۴۰۰ هزار تومانی و افراد بالای ۶۵ سال دارای کارت منزلت هم از تخفیف ۹۰ درصد استفاده می‌کنند.

 

با وجود افزایش کرایه ها از ابتدای اردیبهشت ماه در تهران و بعد از در تمام شهرهای کشور، باید منتظر افزایش قیمت سایر اقلام نیز باشیم. اگر شما عزیزان قصد اجاره خودرو بدون راننده را دارید می‌توانید اینجا و اگر مایل هستید خودرو با راننده و تشریفات لوکس اجاره کنید، اینجا کلیک کرده و یا با شماره 22453020 تماس گرفته تا کارشناسان فنی مجموعه پارسیان همراه راهنمایی‌تان کند.

 

 

منبع خبرگزاری ایسنا

 

اینستاگرام ما

 

Hesam Barzegaran بازدید : 43 چهارشنبه 06 مرداد 1400 نظرات (0)

نقد و بررسی گوشی نوکیا 5.3

کمپانی نوکیا یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید کننده‌ی گوشی همراه هوشمند است و مانند بسیاری از کمپانی‌های دیگر با گذر زمان دستخوش تغییرات و پیشرفت‌های قابل توجهی شده است. گوشی مقرون به صرفه نوکیا 5.3 یکی از میان‌رده‌های جذاب کمپانی نوکیا بوده که در ماه مارس 2020 به بازار عرضه شده است. این گوشی با یک باتری فوق‌العاده با دوام 4000 میلی آمپر و رم 3، 4 و 6 به همراه یک دوربین 13 مگاپیکسل و چیپست اسنپدراگون 665 معرفی شده که با ظاهری بسیار چشم نواز، به میدان رقابت با گوشی‌هایی مانند گلکسی A21S و ردمی نوت 9 از کمپانی شیائومی آمده است. برای بررسی بیشتر این گوشی جذاب با ماریاتل همراه باشید.

 

طراحی

شرکت نوکیا برای این میان‌رده‌ی خود، از متریال پلاستیک برای طراحی بدنه پشتی و فریم دور آن استفاده نموده است. جنس بدنه‌ی پشتی از پلاستیک مات و جاذب اثر انگشت بوده و به راحتی کثیف می‌شود که برای حل این مشکل یک قاب ژله‌ای کافیست! دوربین‌های چهارگانه‌ی این گوشی بر خلاف دیگر رقبا در یک ماژول مشکی رنگ دایره درست در وسط پنل پشتی جای گرفته و باعث شده ظاهر این گوشی بسیار زیبا و قابل توجه باشد. فریم دور گوشی نیز از پلاستیک مات طراحی شده تا یکپارچگی خود را با بدنه‌ی پشتی حفظ کند.

در قسمت پایین فریم یک درگاه تایپ C، میکروفون و اسپیکر قرار گرفته است؛ در سمت راست فریم دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا و پاور جای گرفته؛ بالای فریم جک 3.5 میلی متری به همراه میکروفون دوم طراحی شده و در سمت چپ فریم نیز خشاب برای جای گیری سیم کارت و micro SD به همراه دکمه‌ای که کاربر را مستقیماً به دستار صوتی گوگل متصل می‌کند قرار گرفته است.

پنل جلویی نوکیا 5.3 از جنس گوریلا گلس 3 بوده که در برابر خط و خش‌های سطحی می‌تواند مقاومت خوبی داشته باشد. این گوشی در ابعاد 6.5 اینچ طراحی شده که 82.3% از پنل جلویی را صفحه نمایش به خود اختصاص داده و دارای حاشیه‌ای نسبتا ضخیم است. در بالای پنل جلو، دوربین سلفی در یک ناچ قطره‌ای جا گرفته و اسپیکر مکالمه‌ باریکی در بالای آن طراحی گشته است. این گوشی بسیار خوش دست بوده و تنها 185 گرم وزن داشته که کاربر در استفاده‌های طولانی مدت از آن خسته نشده و احساس خوشایند و دوستی با این گوشی هوشمند می‌تواند داشته باشد.

 

صفحه نمایش

در پنل جلویی نوکیا 5.3 یک پنل صفحه نمایش IPS LCD تعبیه شده که به راحتی می‌تواند 16 میلیون رنگ‌ را تشخیص داده و رنگ‌ها را به همان شدت و کنتراستی که واقعا هست به نمایش در میاورد. همچنین عمق رنگ متناسبی نسبت رقبای خود داشته اما روشنایی صفحه می‌توانست عملکردی بهتری داشته باشد. این میان رده با رزولوشن 720 در 1600 و تراکم 268 پیکسل در هر اینچ به گزینه‌ای مناسب و مقرون به صرفه برای وب‌گردی و فیلم دیدن تبدیل شده و می‌تواند با عملکرد مناسبی که دارد کاربر خود را راضی نگه دارد.

 

سخت افزار نوکیا 5.3

نقطه قوت اصلی نوکیا 5.3 در قسمت سخت افزار این گوشی جای گرفته؛ جایی کمپانی نوکیا از یک چیپست اسنپدراگون 665 برای این میان‌رده در نظر گرفته که از قدرت و عملکرد بسیار خوبی برخوردار است و می‌تواند در استفاده طولانی مدت پایداری خود را حفظ کرده و دچار لگ نشود.

این چیپست به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 610 عرضه شده و پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای با چهار هسته‌ی 2.0 گیگاهرتز Kryo 260 Gold و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 260 Silver به تکمیل کردن پکیج سخت افزار نوکیا 5.3 پرداخته است و مجموع قرار گرفتن این سخت افزارها در کنار یکدیگر باعث شده تا کاربر کمترین کندی و داغ شدگی را در این گوشی حس کند و برای ساعت‌ها با بازی‌ها و برنامه‌های سنگین فعالیت کند بدون آن که گوشی نوکیا 5.3 پیداری عملکرد خود را از دست بدهد. در زمان عرضه این گوشی از اندروید 10 برخوردار بوده و ممکن است آپدیت‌های رابط کاربری خود را در آینده دریافت کند.

برای تامین امنیت نوکیا 5.3 یک حسگر اثر انگشت در پنل پشتی این گوشی قرار گرفته که از سرعت بسیار خوب و عملکردی بدون کندی یا خطا داراست و می‌تواند به خوبی امنیت این میان‌رده را تامین کند. برای تکمیل پکیج امنیت این میان‌رده، از یک حسگر تشخیص چهره دو بعدی نیز استفاده شده که این حسگر عملکردی بسیار سریع و قابل قبولی داشته و در نور کم و شب نیز می‌تواند چهره را شناسایی کند.

 

دوربین

گوشی نوکیا 5.3 برای عکاسی از چهار لنز در یک ماژول دایره استفاده می‌کند که دوربین اصلی با کیفیت 13 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 1.8، دوربین التراواید 5 مگاپیکسل و 2 مگاپیکسل تشخیص عمق و 2 مگاپیکسل ماکرو مجموع تشکیل دهنده‌ی پکیج دوربین‌ها می‌باشند.

عکس‌های به ثبت رسیده توسط دوربین اصلی گوشی نوکیا 5.3 در نور مناسب از شارپنس بسیار خوبی برخوردار بوده و رنگ‌ها را به واقعی‌ترین شکل ممکن به ثبت می‌رساند اما در صورت زوم به روی تصویر، سوژه جزئیات خود را از دست داده و حالی آب رنگی می‌گیرد.

داینامیک رنج قرار گرفته به روی دوربین اصلی عملکرد بالاتری داشته و اختلاف بین رنگ‌های تیره و روشن را تقریبا به صورت یک طیف سایه روشن شناسایی می‌کند که آزار دهنده نمی‌باشد. در ثبت تصاویر پرتره نیز نوکیا 5.3 به خوبی عمل کرده و سوژه را به راحتی تشخیص داده و از بک گراند جدا می‌کند و حالت Blur متناسب و چشم‌نوازی به بک‌گراند تصاویر می‌بخشد که کاملا رضایت بخش است.

عکس‌های به ثبت رسیده در حالت شب نیز از نویز بسیار کمی برخوردار هستند و می‌توان عکس‌هایی با کیفیت متناسب با یک گوشی میان‌رده به تصویر بکشد و کاربر خود را راضی نگه دارد. دوربین التراواید عملکردی ضعیف‌تر از دوربین اصلی داشته و شارپنس و داینامیک رنج در این دوربین کیفیت پایین‌تری دارند. دوربین ماکرو از قابلیت فوکوس برخوردار بوده و در نور مناسب می‌تواند جزئیات کاملا خوبی از سوژه را به ثبت برساند و تصاویر ثبت شده نویز کمی داشته و جزئیات به خوبی قابل مشاهده است.

نوکیا 5.3 برای فیلم‌برداری از قابلیت 4K و 1080 در 30 فریم بر ثانیه برخوردار است برای فیلم برداری روزمره مناسب بوده و عملکرد رضایت بخشی دارد اما برای فیلم‌برداری‌های حرفه‌ای باید به سراغ گزینه‌های دیگری رفت.

در پنل جلویی یک لنز 8 مگاپیکسل واید برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده که تنها در شرایط نوری خوب می‌توان تصاویر قابل توجهی ثبت کرد. در صورت عدم وجود نور کافی، داینامیک رنج دوربین تشخیص خود را از دست داده و تصاویر تیره‌تر یا بسیار سفیدتر از آنچه که باید باشند به ثبت می‌رسند. برای فیلم برداری با دوربین سلفی نیز قابلیت فیلم‌برداری 1080 در 30 فرریم بر ثانیه قرا گرفته که می‌تواند فیلم‌های سلفی رضایت بخشی ضبط کند.

 

باتری

باتری قرار گرفته برای نوکیا 5.3 از نوع لیتیوم یونی غیر قابل تعویض 4000 میلی آمپر است که در استفاده‌های بسیار سنگین و بی‌وقفه تا 17 ساعت می‌تواند انرژی خود را حفظ کند و خاموش نگردد.

برای شارژ مجدد این باتری فوق‌العاده، یک آدابتور 10 وات تعبیه شده تا در مدت یک ساعت و 50 دقیقه این باتری را از صفر تا صد درصد شارژ نماید. اگر این گوشی از قابلیت فست شارژ پشتیبانی می‌کرد می‌توانست در طی مدت زمان بسیار کوتاه‌تری شارژدهی خود را کامل کند که متاسفانه شرکت نوکیا برای کاهش قیمت تمام شده، چنین قابلیتی را برای گوشی نوکیا 5.3 در نظر نگرفته است.

 

جمع بندی

نوکیا 5.3 تنها با حافظه داخلی 64 گیگابایت تولید شده و به کمک یک micro SD می‌توان این مقدار حافظه را افزایش داد. RAM در نظر گرفته شده برای این گوشی، 3، 4 و 6 گیگابایت است و رنگ‌های در نظر گرفته شده برای بدنه‌ی نوکیا 5.3 فیروزه‌ای، کرم ماسه‌ای و مشکی ذغالی می‌باشد. از دیگر نقاط قابل توجه در این گوشی، قرار گیری چراغ نوتفیکشن به روی دکمه‌ی پاور است که باعث تفاوت ظاهری با دیگر رقبای خود می‌شود. همچنین وجود دکمه‌ی دسترسی به دستیار صوتی گوگل باعث می‌شود تا هر فعالیتی را تنها با گفتار و دیکته کردن به گوشی انجام داد.

 

ارزش خرید

گوشی نوکیا 5.3 در زمان عرضه 180 دلار قیمت گذاری شده که رقبای هم‌قیمت این گوشی در ایران، گوشی‌های گلکسی A21S و ردمی نوت 9 می‌باشد.

این گوشی نسبت به رقبای هم‌قیمت خود، از سخت افزار و طراحی با کیفیت‌تری  برخوردار بوده و در باتری و صفحه نمایش رقابتی برابر با این رقبا داشته و در بخش دوربین، میدان را برای دو رقیب خود خالی می‌کند. با این حال اگر طرفدار بازی‌های سنگین گرافیکی با گوشی هستید نوکیا 5.3 یک انتخاب کاملا مقرون به صرفه و مناسب است.

منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

اینستاگرام ماریاتل

Hesam Barzegaran بازدید : 46 سه شنبه 05 مرداد 1400 نظرات (0)

نقد و بررسی گوشی گلکسی S21 Ultra

شرکت‌ها و کمپانی‌های تولید گوشی هوشمند، هر ساله تعدادی گوشی به بازار عرضه می‌کنند که با توجه به متریال و عملکردهایی که این گوشی‌ها داشته به سه دسته‌ی گوشی‌های اقتصادی، گوشی‌های میان‌رده و گوشی‌های پرچم‌دار تقسیم می‌شوند. سامسونگ نیز در ژانویه‌ی 2021، جدیدترین گوشی پرچم‌دار خود یعنی گلکسی S21 Ultra را به بازار عرضه کرده که بهترین گوشی در نوع خودش است. گوشی گلکسی S21 Ultra با چیپست اسنپدراگون 888 و دوربین چهارگانه به همراه باتری 5000 میلی آمپر سرو صدای زیادی به پا کرده و توجه بسیاری از دوست‌داران پرچمدار این شرکت را به خود جلب نموده است. برای بررسی بیشتر این گوشی با ابهت و پرچم دار با ماریاتل همراه باشید.

 

طراحی گوشی با بهترین متریال ممکن

گوشی گلکسی S21 Ultra با ظاهری بسیار گران‌قیمت و شکیل طراحی شده است. جنس متریال استفاده شده برای بدنه‌ی پشتی گوشی از گوریلا گلس 7 با طراحی مات است که هیچ ردی از اثر انگشت را به خود جذب نمی‌کند. این بدنه در برابر هر گونه ضربه و خط و خش در امان بوده و به سختی دچار شکستگی می‌شود.

فریم دور گوشی نیز از یک آلومینیوم بسیار باکیفیت ساخته شده و برای زیبایی هر چه بیشتر این فریم به روی ماژول دوربین نیز کشیده شده تا دوربین چهارگانه این پرچمدار به فریم متصل باشد. در سمت راست فریم دکمه کم و زیاد کردن و پاور به چشم می‌خورد، میکروفون در قسمت بالای فریم جای گرفته و میکروفون دوم، درگاه تایپ C ، اسپیکر صدا و خشاب سیم کارت نیز در سمت پایین فریم قرار گرفته است. صفحه نمایش گوشی گلکسی S21 Ultra نیز از جنس گوریلا گلس Victus بوده و دارای کمی انحنا در قسمت‌های متصل به فریم است. همچنین دوربین سلفی در یک پانچول بسیار کوچک در قسمت بالای این صفحه نمایش به چشم می‌خورد.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش گلکسی S21 Ultra از نوع Dynamic AMOLED 2X بوده و با رزولوشن 1440 در 3200 پیکسلی و با تراکم 515 پیکسل در هر اینچ می‌تواند به چشم‌نوازترین حالت ممکن تصاویر را نشان دهد. این گوشی 6.8 اینچ صفحه نمایش داشته و نسبت صفحه نمایش به بدنه 90% بوده و S21 Ultra کمترین نوار حاشیه را در صفحه نمایش در بین گوشی‌های شرکت سامسونگ را داراست. این پرچمدار از نمایشگر 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند که در هنگام انجام کارهای متخلف با گوشی بین 10 تا 120 هرتز می‌تواند متغیر باشد و در هنگام وب گردی این نرخ به عدد 10 الی 20 رسیده و در حین بازی‌های اکشن و پر تحرک به بالاترین حد خود، یعنی نرخی بین 110 تا 120 هرتز تغییر می‌کند تا تحت هر شرایطی بهترین صفحه نمایش به کاربر نشان داده شده و در عین حال در مصرف باتری نیز صرفه جویی کند.

S21 ultra از گواهی IP68 پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود این پرچمدار در برابر نفوذ گرد و غبار کاملا ایمن بوده و می تواند به مدت 30 دقیقه در عمق یک متری آب دوام آورد.

 

سخت افزار

گوشی گلکسی S21 Ultra  در دو نسخه به بازار عرضه شده؛ نسخه مخصوص انتشار در ایالات متحده آمریکا، چین و کره جنوبی  که از چیپست کوآلکوم اسنپدراگون 888 ساخته شده و نسخه‌ی گلوبال که از یک اگزینوس 2100 پشتیبانی می‌کند. پردازنده‌ی گرافیکی این گوشی در عرضه جهانی از نوع Mali-G78 MP14 می‌باشد و از یک پردازنده‌ هشت هسته‌ای نیز پشتیبانی کرده که یک هسته‌ی 2.9 گیگاهرتزی Kryo 680، سه هسته‌ی 2.8 گیگاهرتز Kryo 680 و 4 هسته‌ی 2.2 گیگاهرتزی Kryo 680 را شامل می‌شود. اما در نسخه‌ی خاص از پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 660 استفاده کرده و هشت هسته‌ی پردازنده‌ی مرکزی نیز شامل یک هسته‌ی 2.84 گیگاهرتزی Kryo 680، سه هسته‌ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 680 و 4 هسته‌ی 1.80 گیگاهرتز Kryo 680 می‌شود. پکیج این سخت افزارها در کنار یک دیگر باعث شده تا این پرچمدار داغ نکرده و به هیچ عنوان دچار لگ یا کندی نشود و به انتخابی کاملا مناسب برای گیمرها تبدیل گردد.

شرکت سامسونگ برای این پرچمدار از یک حسگر اثر انگشت اپتیکال در زیر صفحه نمایش استفاده کرده که از امنیت فوق‌العاده خوبی برخوردار بوده و بر خلاف دیگر حسگرها، سرعت بسیار بالا و قابل توجهی داشته و اثر انگشت را به دقیق‌ترین شکل شناسایی می‌کند. گلکسی اس 21 الترا علاوه بر این حسگر، از یک حسگر تشخیص چهره سه بعدی نیز استفاده کرده که عملکردی کاملا قابل قبول داشته و می‌تواند حتی در نور کم نیز به راحتی چهره ها را تشخیص دهد. همچنین سامسونگ برای پشتیبانی از رمزها و امنیت گوشی، قسمتی برای آن در نظر گرفته که تمام رمزهای عبور را در خود ذخیره کرده تا کاربر به راحتی بتواند هر رمزی را در صورت فراموشی بازیابی کند که این یک نمره مثبت برای این سری از پرچم دارهای جدید سامسونگ می باشد.!

گلکسی S21 Ultra برای بهترین بودن در هر قسمتی از رابط کاربر one UI 3 استفاده کرده که جذاب‌ترین رابط کاربری شرکت سامسونگ تا به امروز است.

 

دوربین های گلکسی S21 Ultra

گلکسی S21 Ultra دارای چهار دوربین در قسمت پشتی گوشی بوده که دوربین اصلی آن 108 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 1.8 که از قابلیت فوکوس خودکار لیزری برخودار است، دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دیافراگم 2.2، دوربین 10 مگاپیکسلی Periscope telephoto و گشودگی دیافراگم 4.9 که دارای زوم اپتیکال 10 برابری می‌باشد و در نهایت دوربین 10 مگاپیکسلی Telephoto و گشودگی دیافراگم 2.4 که دارای قدرت زوم اپتیکال 3 برابری می‌باشد.

دوربین اصلی گلکسی اس 21 الترا از شارپنس بسیار خوبی برخوردار بوده و عکس‌ها، روشنایی کاملا متناسب با محیط عکاسی دارد. این دوربین به نسبت دیگر گوشی‌های پرچمدار می‌تواند تعداد رنگ‌های بیشتری را در سوژه شناسایی کرده و جزئیات بسیار بیشتری را به تصویر بکشد. دوربین های گوشی S21 Ultra نظر هر ادیتوری را به خود جلب می‌کند، چرا که کیفیت بسیار بالایی در ثبت تصاویر داشته و هیچگونه دستکاری یا تغییری در رنگ‌های سوژه نمی‌دهد. دوربین 4 گانه گلکسی اس 21 الترا در عکس‌های پرتره، سوژه را به خوبی تشخیص داده و از پس زمینه جدا می‌کند و با این کار حالت مات شدگی و blur نیز کاملا حالت طبیعی داشته و حس خوشایندی به تصاویر پرتره می‌بخشد.

فوکوس تعبیه شده در این دوربین، سرعت بسیار بالایی داشته و سوژه را به خوبی تشخیص می‌دهد و در هنگام فوکوس، رنگ‌ها و داینامیک‌رنج همانطور که باید باشد باقی می‌ماند و دچار بهم ریختگی نمی‌شود. در زوم اپتیکال ده برابری، کیفیت دوربین به بهترین شکل ممکن باقی می‌ماند و جزئیات به خوبی هر چه تمام‌تر دیده می‌شود. همچنین برای راحتی بیشتر در هنگام زوم کردن، دوربین به روی سوژه مورد نظر قفل کرده و مانع از اثر گذاری لرزش دست در ثبت تصویر شده و 2 الی 3 ثانیه به کاربر زمان داده تا بتواند سوژه قفل شده در بهترین حالت را به ثبت برساند.

عکس‌های به ثبت رسیده در حالت شب با دوربین های گلکسی S21 Ultra از کیفیت بسیار بهتری برخوردار بوده و کمی روشن‌تر از آنچه که هست به تصویر کشیده شده و کمترین نویز را در بین عکس‌های گرفته شده دارد.

دوربین التراواید گوشی S21 Ultra دارای تکنولوژی فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز بوده که نه تنها باعث می‌شود عکس‌ها با کیفیت بسیار بالا به ثبت برسد، بلکه در صورت نزدیک شدن به سوژه بیش از حد لنز التراواید، این دوربین به صورت خودکار به حالت میکرو تغییر یافته و می‌تواند جزئیات سوژه نزدیک شده را ثبت کند. در این حالت اما کشیدگی در اطراف عکس‌های التراواید کمی زیاد بوده و اعوجاج آن می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد.

گوشی گلکسی S21 Ultra توانایی فیلم برداری 4k در 60 فریم بر ثانیه و 8k در 24 فریم بر ثانیه را داشته که در هنگام این نوع فیلم‌برداری، از هر چهار لنز خود استفاده کرده تا فیلم‌ها به بهترین شکل ضبط شوند. اما نکته مهم این است که عملکرد استابلایزر در این دوربین عالی بوده و حالت Super Steady تعبیه شده در این دوربین از هر گونه لرزش و بهم ریختگی در تصویر جلوگیری می‌کند.

برای دوربین سلفی نیز گلکسی S21 Ultra از یک لنز 40 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.2 بهره مند است که می‌تواند تصاویر سلفی بی نظیری را به ثبت برساند. تصاویر ثبت شده با اس 21 الترا از داینامیک رنج، شارپنس و روشنایی فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و پرتره‌های گرفته شده در نور کم نیز، نویز زیادی ندارند و کیفیت تصاویر به فوق‌العادگی مورد انتظار است. دوربین سلفی نیز از قابلیت فیلم‌برداری 4k در 30 فریم و 60 فریم بر ثانیه داراست که  می‌تواند فیلم‌ها را  به خوبی ضبط کند.

 

باتری

گلکسی S21 Ultra برای تامین انرژی خود، از یک باتری 5000 میلی آمپری لیتیوم یونی استفاده می‌کند که برای مدت 17 ساعت استفاده بی‌وقفه و سنگین، کاربر خود را از شارژ مجدد بی‌نیاز می‌کند. آدابتور مورد نیاز برای شارژ مجدد نیز به همراه این پرچمدار عرضه نشده که باید به صورت جداگانه خریداری شود. این گوشی برای شارژ سریع خود، به یک آدابتور 25 وات نیازمند است که می‌تواند در مدت یک ساعت و بیست دقیقه گوشی را به طور کامل شارژ نماید. علاوه بر آن به کمک شارژر بی‌سیم 15 واتی متعلق به شرکت سامسونگ نیز به شارژ مجدد این گوشی پرداخت.

 

جمع بندی

گوشی گلکسی S21 Ultra در دو نوع RAM و حافظه داخلی تولید شده که رم 12 گیگابایت به همراه 128 و 254 گیگابایت عرضه شده و رم 16 گیگابایت نیز به همراه حافظه داخلی 512 گیگابایت تولید شده است. از دیگر قابلیت‌های جذاب این پرچمدار می‌توان به پشتیبانی از سامسونگ Dex در دو حالت سیمی و بدون سیم، پشتیبانی از +ANT  و دستیار صوتی بیکسبی با پشتیبانی از زبان محاوره اشاره کرد. همچنین وای فای و بلوتوث قرار گرفته در این گوشی ارتقا پیدا کرده و از سرعت عمل بسیار بالاتری برخوردار هستند. گوشی S21 Ultra در رنگ‌های سفید، مشکی و نقره‌ای به بازار عرضه شده است.

 

ارزش خرید

گوشی گلکسی S21 Ultra یکی از بهترین پرچمداران شرکت سامسونگ بوده که با متریال مرغوب، دوربین فوق‌العاده، چیپست پایدار و باتری قدرتمند 5000 میلی آمپری و بادوام، ارزش خرید بسیار بالایی را در این بازه قیمتی از آن خود کرده و هیچ گونه رقیبی برای رقابت با آن پا به عرصه رقابت نمی گذارد.

 

منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

اینستاگرام ماریاتل

Hesam Barzegaran بازدید : 40 یکشنبه 03 مرداد 1400 نظرات (0)

نقد و بررسی گوشی گلکسی A52

گوشی‌های میان‌رده، یکی از مهم‌ترین بخش‌های تولید در هر کمپانی بوده که بیشترین فروش را برای شرکت به ارمغان می‌آورد. گوشی گلکسی A52 یکی از میان‌رده‌های بسیار قدرتمند کمپانی سامسونگ بوده که در ماه مارچ سال 2021 به بازار عرضه شده است. این گوشی با طراحی بسیار متفاوت خود، توانست نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرده و با چیپست اسنپدراگون G720 به همراه باتری 4500 میلی آمپر و دوربین 64 مگاپیکسل توانسته بسیاری از نیازهای کاربران خود را بر طرف سازد. برای اطلاعات بیشتر با ماریاتل همراه باشید.

 

طراحی

میان‌رده‌ جذاب سامسونگ بر خلاف نسل‌های پیشین خود از متریال بسیار مرغوبی ساخته شده است. بدنه‌ پشتی از پلاستیک مات تولید شده و ماژول دوربین نیز از همان جنس و رنگ بدنه طراحی شده و خبری ازماژول مشکی رنگ براق نیست.

فریم دور گوشی نیز از جنس پلاستک براق است که در قسمت پایین شامل درگاه تایپ C، جک 3.5 میلی متری، اسپیکر صدا و میکروفون، دکمه‌های پاور و ولوم برای کم و زیاد کردن در سمت راست، و یک نویزگیر به همراه خشاب سیم کارت در بالای گوشی قرار داشته که می‌تواند از دو سیم کارت و یک micro SD پشتیبانی کند.

در سمت چپ فریم نیز هیچ دکمه یا درگاهی ندارد و این قسمت مثل خیلی از گوشی های موجود در بازار خالی مانده است. صفحه نمایش گلکسی A52 از جنس گوریلا گلس 5 بوده که در برابر انواع خط و خش مقاوت خوبی دارد و کاملا به صورت تخت طراحی شده و هیچگونه انحنایی در اطراف این صفحه نمایش دیده نمی‌شود. در قسمت صفحه نمایش دوربین سلفی در یک پانچول بسیار کوچک در بالای صفحه نمایش دیده شده و حاشیه‌ صفحه نمایش گوشی گلکسی A52 به شکل قابل توجهی زیاد است که این مورد از ضعف های این میان رده تازه وارد به شمار می رود.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش گلکسی A52 از نوع Super AMOLED بوده که از تراکم پیکسل 407 پیکسل در هر اینچ برخوردار است و با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل تولید شده است. این صفحه نمایش 6.5 اینچی 84.1% از بدنه را به خود اختصاص داده که در نوع خودش عددی قابل قبول به شمار می رود. گوشی گلکسی A52 توانایی تشخیص بیش از 16 میلیون رنگ را دارد و در صورتی که به صورت اریب و از کنار به صفحه نمایش به آن نگاه کنید، رنگ‌ها دچار تغییر نشده و همانگونه که هست نشان داده می‌شوند. وجود صفحه نمایش 90 هرتزی باعث شده تا اسکرول کردن در گوشی گلکسی A52 کاملا روان و بدون هیچ گونه باگی انجام شود که حسی خوشایند در کاربر ایجاد می‌کند.

 

گرافیک و سخت افزار گلکسی A52

گوشی گلکسی A52 از یک چیپست کوآلکام اسنپدراگون G70 استفاده کرده که در بین میان‌رده‌های بازار، یک چیپست بسیار کارآمد محسوب می‌شود. این چیپست به راحتی هر گونه بازی و برنامه‌ی سنگین را اجرا کرده و دچار هیچ گونه افت کیفیت یا لگ نمی‌شود اما از جمله ایرادات بزرگ آن، داغ شدن زیاد گلکسی A52 موقع اجرای برنامه های سنگین است.

پردازنده‌ی گرافیکی گلکسی A52 از نوع  Adreno 618 بوده و پردازنده‌ مرکزی آن شامل هشت هسته می‌شود که دو هسته‌ی 2.3 گیگاهرتز Kryo 465 Gold و شش هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 465 Silver تشکیل دهنده‌ ترکیب این پردازنده ها هستند. گوشی گلکسی A52 از نوعی تکنولوژی برخوردار بوده که می‌تواند در حالت آماده به کار با کارایی سبک تنها از دو هسته استفاده کرده و فقط زمانی که مشغول پردازش اطلاعات بسیار زیاد و سنگین است از هر هشت هسته استفاده کند که این موضوع باعث شده تا استفاده از انرژی گوشی کاملا بهینه باشد و مصرف باتری گلکسی A52 به نسبت رقبا به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند.

برای امنیت بهینه تر A52 ، شرکت سامسونگ یک حسگر اثر انگشت اپتیکال در زیر پنل صفحه نمایش استفاده کرده که اگرچه کمی کُند عمل می‌کند اما اثر انگشت را به خوبی تشخیص داده و امنیت گوشی را به بهترین شکل ممکن تضمین می‌نماید و علاوه بر آن حسگر تشخیص چهره دو بعدی نیز به کمک امنیت این گوشی آمده و حتی در نور کم نیز می‌تواند به خوبی چهره را به درستی تشخیص دهد.

 

دوربین

دوربین های گلکسی A52 دارای چهار لنز مجزا بوده که دوربین اصلی واید 64 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 1.8 ، دوربین التراواید 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.2 و دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دیافراگم 2.4 و دوربین تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.2 ، پیکج دوربین‌های این میان‌رده را به خود اختصاص داده‌اند.

عکس‌های ثبت سده توسط دوربین اصلی از شارپنس و داینامیک رنج بسیار فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و کیفیت آنان به شکل قابل توجهی رضایت بخش است. شرکت سامسونگ برای افزایش کیفیت دوربین گلکسی A52 به نرم افزارهای ادیت تصویر رو آورده و تصاویر به ثبت رسیده توسط دوربین ادیت می‌شوند و رنگ‌ها کمی زنده‌تر و درخشان‌تر از آنچه که هستند به تصویر کشیده شده و کمی حالت غیر طبیعی دارند.

دوربین التراواید نیز عکس‌هایی بدون افت کیفیت به ثبت رسانده و اگرچه داینامیک رنج آن در حین عکاسی کمی بهم می‌ریزد اما قابل چشم پوشی بوده و اعوجاج در تصاویر گرفته شده توسط دوربین التراواید کاملا مناسب و طبیعی نشان داده می‌شود. لنز ماکرو نیز اگرچه 5 مگاپیکسل کیفیت داشته اما نسبت به سایر گوشی‌های هم قیمت با این میان‌رده از کیفیت قابل توجهی برخوردار است و می‌تواند تصاویری با جزئیات بسیار زیاد را ثبت کرده و تجربه عکاسی ماکرو بسیار دوست داشتنی برای کاربر به ارمغان بیاورد.

عکس‌های پرتره و گرفته شده با گوشی گلکسی A52 در نور کم یا شب نیز نویز زیادی نداشته و شاهد پایداری کیفیت در این عکس‌ها هستیم. اما تنها ایراد قابل توجه و بزرگی که می‌توان به پکیج دوربین‌های پشتی گوشی گلکسی A52 وارد کرد، عدم دقت در وایت بالانس تصاویر است که این موضوع باعث می‌شود در بعضی عکس‌ها رنگ‌ها، کم‌ رنگ‌تر یا درخشان‌تر از چیزی که هستند به نظر برسند.

در بخش فیلم‌برداری نیز این میان‌رده قابلیت فیلم برداری 4K در 30 فریم بر ثانیه را داشته و با وجود قابلیت استابلایزر هر گونه لرزش احتمالی دست را کم کرده و با سرعت فوکوس بسیار بالا، فیلم‌هایی تقریبا حرفه‌ای می‌تواند ضبط کند.

گوشی گلکسی A52 از یک دوربین سلفی 32 مگاپیسکل با گشودگی دیافراگم 2.2 پشتیبانی می‌کند که این دوربین تصاویر سلفی بسیار فوق‌العاده‌ای گرفته و می‌تواند تمام نیاز کاربر به دوربین سلفی را کاملا برطرف نماید. دوربین سلفی گلکسی A52 از شارپنس و داینامیک رنج بسیار خوبی برخوردار است و جزئیات موجود در سوژه را به خوبی می تواند تشخیص دهد و بدون هیچگونه داغ کردن بدنه گوشی، تصاویر را با مطلوب ترین کیفیت به ثبت برساند. دوربین سلفی گوشی گلکسی A52 به نسبت رقیب خود یعنی گوشی mi 10 lite عملکردی قوی‌تر داشته و می‌تواند گوی سبقت را این گوشی بدزدد. همچنین این دوربین توانایی فیلم‌برداری 4k در 30 فریم بر ثانیه و 1080 در 30 فریم بر ثانیه را نیز دارد.

 

باتری ‌

گوشی گلکسی A52 از یک باتری قدرتمند لیتیوم یونی غیر قابل تعویض 4500 میلی آمپری برخوردار بوده که عملکردی کاملا متناسب با گوشی داشته و می‌تواند کاربر را از یک روز کامل شارژ مجدد بی‌نیاز گرداند. برای شارژ مجدد گلکسی A52 نیز یک آدابتور 25 وات فست شارژ در نظر گرفته شده که این آدابتور در مدت 30 دقیقه می‌تواند از صفر تا 50% از باتری را به راحتی شارژ کند.

 

جمع بندی

گوشی گلکسی A52 از گوهی معتبر IP67 برخوردار است که در برابر آب و گرد غبار می‌تواند مقاومت خوبی از خود نشان دهد و به مدت 30 دقیقه در عمق یک متری آب دوام بیاورد. یکی دیگر از امکانات قابل توجه این گوشی، قابلیت NFC است که باعث می‌شود تا اطلاعات بین این گوشی و تمام دستگاه‌های دارای NFC با بیشترین سرعت ممکن جابه جا گردد.

از قابلیت NFC بیشتر در زمینه‌ی امور مالی می‌توان بهره برد و به کمک آن می توانید گوشی هوشمند خود را تبدیل به یک کارت اعتباری هوشمند کنید. گلکسی A52 با رم 4 و 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی و همینطور رم 8 و حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی به بازار عرضه شده و دارای رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و بنفش می‌‎باشد.

 

ارزش خرید

این گوشی شباهت بسیار زیادی با گلکسی A72 داشته و می‌تواند با گوشی mi 10 Lite رقابت کند. Galaxy A52 با طراحی منحصر به فرد خود، توانسته به یکی از گوشی‌های جذاب کمپانی سامسونگ تبدیل گردد و نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب نماید. شما کدام گوشی جدید از سامسونگ را ترجیح و انتخاب می‌کنید؟

 

منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

اینستاگرام ماریاتل

Hesam Barzegaran بازدید : 46 شنبه 02 مرداد 1400 نظرات (0)

نقد و بررسی گوشی A32 5G

تکنولوژی 5G پیشینه‌ی آنچنان طولانی‌ ندارد و نسلی جدید در عرصه مخابرات می باشد و با این حال بسیاری از گوشی‌های میان‌رده‌ با کیفیت و حتی پرچمداران از 5G برخوردار بوده و به کمک این تکنولوژی، امکانات بیشتر و به روزتری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. گوشی گلکسی A32 که در ژانویه 2021 به بازار عرضه شده، یکی از این میان‌رده‌های باکیفیت است که با وجود تکنولوژی 5G توانسته به نسبت رقبای خود برتری یابد. گلکسی A32 با چیپست مدیاتک دایمنسیتی 720 ، باتری 5000 میلی آمپر و دوربین 48 مگاپیکسلی خود می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای کاربران حرفه‌ای خود باشد و از پس بسیاری از برنامه‌ها و بازی های سنگین بر آید. این میان‌رده به نسبت نسل پیشین خود یعنی گلکسی A31 از طراحی متفاوت، متریال مورد استفاده بسیار مرغوب‌تر، چیپست قوی‌تر، صفحه نمایش ارتقا یافته و دوربین باکیفیت‌تری برخوردار است. برای بررسی بیشتر این میان رده تازه وارد با ماریاتل همراه باشید.

 

طراحی

گوشی گلکسی A32 یک میان رده‌ خوش دست با ابعاد 164.2 x 76.1 x 9.1 میلی متر بوده و 205 گرم وزن دارد. این میان رده در قاب پشتی و فریم خود از پلاستیک براق و بسیار مرغوب استفاده کرده و در قسمت صفحه نمایش نیز یک محافظ فوق العاده کورنینگ گوریلا گلس 5 قرار گرفته که از مقاومت قابل قبولی در برابر خط و خش احتمالی برخوردار است.

بدنه و ظاهر گوشی گلکسی A32 نسبت به نسل پیشین خود یعنی A31 پیشرفت و تفاوت قابل توجهی داشته و نخستین تغییری که چشم بیننده را به خود جلب می‌کند، ماژول قرار گیری دوربین‌هاست؛ چرا که این گوشی متفاوت هیچ ماژولی نداشته و دوربین ها به صورت مستقیم به روی قاب پشتی قرار گرفته اند. در قسمت پایین فریم گوشی، درگاه تایپ C، اسپیکر، میکروفون و جک 3.5 میلی متری صدا،  در سمت راست دکمه‌های پاور و ولوم برای کم یا زیاد کردن صدا  و در قسمت بالای فریم یک نویزگیر بسیار کوچک دیده می‌شود. در  سمت چپ فریم نیز خشاب سیمکارت و micro SD قرار گرفته و در قسمت صفحه نمایش نیز یک دوربین سلفی در ناچ قطره‌ای و اسپیکر در قسمت بالای گوشی تکمیل کننده‌ی بخش طراحی گوشی گلکسی A32 هستند.

 

صفحه نمایش گوشی گلکسی A32

گوشی گلکسی A32 از صفحه نمایش 6.5 اینچ برخوردار بوده که 81.6% از بدنه را به خود اختصاص داده است. این صفحه نمایش با رزولوشن 720 در 1600 از یک پنل TFT استفاده می‌کند که می‌تواند از پس تمام نیازهای کاربران خود بر آید و تجربه‌ای جذاب از کار کردن با این صفحه نمایش را در اختیار کاربر قرار دهد. این صفحه نمایش با کیفیت فوق‌العاده بالا و سرعتی بی‌نظیر به نسبت نسل پیشین خود، ارزش خرید بسیار بالاتری داشته و انتخاب بسیار مناسبی برای فیلم دیدن، وبگردی و گیمینگ می‌باشد.

 

سخت افزار

در داخل بدنه‌ گوشی گلکسی A32 یک چیپست مدیاتک Dimensity 720 5G قرار دارد که به نسبت A31 بسیار قدرتمندتر بوده و برای استفاده‌ روزمره کاملا انتخاب هوشمندانه‌ای است. اما مشکل اصلی این چیپست در بازی‌های سنگین است؛ چرا که با قرار گرفتن تحت فشار به مدت طولانی مدت پایدار نبوده و دچار لگ می‌شود. علاوه بر آن گوشی گلکسی A32 دارای یک پردازنده‌ گرافیکی از نوع mali-G57 نیز می‌باشد.

پردازنده‌ی مرکزی گوشی گلکسی A32 شامل هشت هسته می‌شود که دو هسته آن 2.0 GHz Cortex-A76 و شش هسته از نوع 2.0 GHz Cortex-A55 می باشد و این پردازنده‌ مرکزی به صورتی عمل می‌کند که در زمان استفاده‌های سبک یا در حالت آماده به کار تنها دو هسته به پردازش اطلاعات پرداخته و در استفاده‌های بسیار سنگین هر هشت هسته به طور همزمان به فعالیت می‌پردازند و این موضوع باعث می‌شود تا انرژی کمتری از باتری مصرف شده و پکیج سخت افزار و باتری از طول عمر طولانی‌تری برخوردار باشد.

گوشی گلکسی A32 در هنگام اجرای بازی های سنگینی مثل Call of duty تنها در حالت با کیفیت low یا medium توانایی اجرا داشته و در همین حالت نیز بعد از مدتی استفاده دچار باگ می‌گردد و با داغ شدن گوشی مواجه می‌شویم. رابط کاربری در نظر گرفته شده برای این گوشی، One UI 3.1 است که محیطی کاملا روان و کاربر پسند داشته و از پس بسیاری از نیازهای کاربر خود به راحتی بر می‌آید.

سامسونگ برای تامین امنیت گوشی گلکسی A32 از دو حسگر، یعنی حسگر اثر انگشت به روی دکمه‌ی پاور و حسگر تشخیص چهره استفاده کرده که حسگر اثر انگشت از سرعت مناسبی برخوردار بوده و به سرعت به تشخیص اثر انگشت می‌پردازد و حسگر تشخیص چهره نیز از نوع دو بعدی بوده که در نور مناسب کارکردی کاملا قابل قبول دارد اما در نور کم نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت و درصد خطای آن به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

 

دوربین

گوشی گلکسی A32 از چهار دوربین به روی بدنه‌ی پشتی بهره‌مند است که دوربین اصلی آن از نوع واید با لنز 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 1.8، یک دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.2، یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.4 و دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.4 را شامل می‌شود.

دوربین اصلی گوشی گلکسی A32 در نور مناسب مانند دیگر میان‌رده‌ها، توانایی ثبت لحظات با کیفیت بسیار بالا و رنگ‌های کاملا واقعی را دارد و به صورت پیش فرض عکس‌ها را با کیفیت 16 مگاپیکسلی ذخیره می‌کند که این کیفیت در قسمت تنظیمات دوربین قابل تغییر است.

در گوشی گلکسی A32 عکس‌ها در نور مناسب از داینامیک رنج و شارپنس بسیار متناسبی برخوردار بوده و عکس‌های به ثبت رسیده بسیار چشم نواز هستند، اما این دوربین در حالت فوکوس دچار مشکل شده و به سختی می‌تواند به روی سوژه مورد نظر فوکوس کند. همچنین در صورت فوکوس دستی داینامیک رنج آن به طور کامل تغییر کرده و توازن بین تیرگی و روشنی تصویر کاملا بهم می‌ریزد که برای افرادی که به عکاسی و موبایلگرافی علاقمند هستند، این موضوع باعث آزار و کلافگی آنان می‌گردد. با این حال اما عکس‌های گرفته شده در نور کم یا شب نیز دچار نویز هستند اما اذیت کننده نیست.

در عکس‌های التراواید، تصاویر به ثبت رسیده به نسبت دوربین اصلی از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند. در این دوربین اعوجاج به شکل قابل توجهی پایین بوده و تصاویر به شکل غیر طبیعی به سمت داخل منحنی می‌شوند که در عکاسی از سوژه‌های دور، این موضوع بیشتر مشخص بوده و کمی غیر عادیست، اما آزار دهنده نخواهد بود. با این حال رنگ‌ها و اشیا به ثبت رسیده توسط دوربین التراواید کاملا واضح و قابل تشخیص است.

دوربین ماکرو گوشی گلکسی A32 از دوربین‌های دیگر گوشی عملکرد بهتری داشته و در نور مناسب به خوبی می‌تواند جزئیات سوژه را تشخیص داده و ثبت کند. دوربین تشخیص عمق نیز به طور مستقل کارایی نداشته و تنها با دوربین اصلی شروع به فعالیت می‌کند.

در قسمت فیلم‌برداری با دوربین گوشی گلکسی A32 ، این گوشی از قابلیت فیلم برداری 4K در 30 فریم بر ثانیه و فول اچ دی 30 و 120 فریم بر ثانیه را داراست که استابلایزر آن به خوبی عمل کرده و از کیفیت و سرعت قابل قبولی برخوردار است اما مناسب فیلم‌برداری‌های حرفه‌ای نبوده و نمی‌توان انتظار زیادی از این دوربین داشت.

شرکت سامسونگ برای این میان‌رده‌ی عامه پسند، یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.2 در نظر گرفته که عملکردی بسیار عالی داشته و عکس‌های به ثبت رسیده در این دوربین از شارپنس و داینامیک رنج فوق‌العاده خوبی برخوردار است و می‌تواند نظر کاربر را به خود جلب کند.

 

باتری گوشی گلکسی A32

گوشی گلکسی A32 از یک باتری لیتیوم یونی غیر قابل تعویض 5000 میلی آمپر برخوردار است که از نقاط قوت این گوشی به شمار می‌آید و این باتری برای مدت دو روز کامل می‌تواند کاربر را از شارژ مجدد بی‌نیاز کند و برای شارژ مجدد نیز یک آدابتور فست شارژ 15 واتی تعبیه شده که در مدت یک ساعت و چهل دقیقه شارژ صفر گوشی را به 100% برساند.

 

جمع بندی نهایی

گوشی گلکسی A32 در نسخه‌هایی با رم 4 و 6 و 8 گیگابایت تولید شده و با حافظه داخلی 64 و 128 می‌تواند تمام اطلاعات ضروری کاربر را درون خود حفظ کند. علاوه بر آن مدل نسل 5 این گوشی، چیپست قوی‌تر و دوربین متفاوت و ضعیف‌تری داشته که می‌تواند تکنولوژی نسل 5 را پشتیبانی کند. شرکت سامسونگ این میان‌رده‌ی دوست داشتنی را در رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و بنفش تولید و روانه‌ی بازار نموده است.

 

ارزش‌خرید

این میان‌رده در زمان عرضه به قیمت نزدیک به 300 دلار قیمت گذاری شده و در همین بازه‌ی قیمتی رقیب‌های مانند Redmi not 9 pro  و Poco X3 را داشته که این رقبا در قسمت‌های مختلف بررسی می‌توانند ضعیف‌تر یا بهتر از این گوشی عمل کنند. به طور کلی گوشی گلکسی A32 از طراحی بروز و جلب توجه کننده برخوردار بوده، متریال مرغوبی جایگزین متریال ساخت بی‌کیفیت قبلی شده و چیپست قدرتمند و باتری کاملا کاربردی می‌تواند فراتر از حد انتظار کاربر ظاهر شود؛ اما از معایب این گوشی می‌توان به دوربین ضعیف آن اشاره کرد.

 

منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

اینستاگرام ماریاتل

Hesam Barzegaran بازدید : 41 جمعه 01 مرداد 1400 نظرات (0)

نقد و بررسی گوشی گلکسی A12

گوشی‌های پرچمدار اگرچه توجهات بسیار زیادی را به خود جلب کرده و هر منتقدی را به چالش می‌کشند اما گوشی‌های میان‌رده آن دسته از گوشی‌ها هستند که به دلیل قیمت پایین‌تر و کارایی متناسب با نیاز کاربر، به انتخاب بسیاری از افراد تبدیل شده‌اند. گوشی گلکسی A12 یکی از میان‌رده‌های اقتصادی شرکت سامسونگ بوده که در اواخر دسامبر 2020 به بازار عرضه شده است. این گوشی که نسل جدید A11 شناخته شده، از یک چیپست مدیاتک هیلو P35 به همراه باتری 5000 میلی آمپری و دوربین چهارگانه‌ تشکیل شده و با ظاهری گرانقیمت توانسته در بین گوشی‌های اقتصادی حرفی برای گفتن داشته باشد. برای بررسی بیشتر با این مقاله از ماریاتل همراه باشید.

 

طراحی

گوشی گلکسی A12 به نسبت نسل پیشین خود، از طراحی بسیار فوق‌العاده‌ای برخوردار است. در قسمت بدنه‌ی پشتی از متریال پلاستیک استفاده شده که با طرح موربی به روی آن، ظاهری زیبا به A12 بخشیده و این خطوط مورب باعث شده تا هیچ ردی از اثر انگشت به روی بدنه باقی نماند. دوربین‌های پشتی در یک ماژول مربع در گوشه‌ی بدنه جای گرفته و جایی برای حسگر اثر انگشت در بدنه‌ی پشتی در نظر گرفته نشده است.

فریم گوشی گلکسی A12 از جنس بدنه پیروی کرده و از پلاستیک مات مرغوب تهیه شده که در سمت پایین فریم، جک 3.5 میلی متری، میکروفون، درگاه تایپ C و اسپیکر قرار گرفته، دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا به همراه دکمه‌ی پاور در سمت راست فریم تعبیه شده، در بالای فریم یک میکروفون دیگر قرار گرفته و در سمت چپ فریم نیز یک خشاب سیم کارت به چشم می‌خورد. در پنل جلویی شیشه گوریلا گلس 3 برای صفحه نمایش استفاده شده که در برابر خط و خش مقاومت نسبتا خوبی دارد. ابعاد گوشی 6.5 اینچ بوده که صفحه نمایش به دلیل حاشیه‌ زیادی که دارد تنها 82% از بدنه را به خود اختصاص داده است. در بالای صفحه نماش یک دوربین سلفی در ناچ قطره‌ای به همراه یک اسپیکر مکالمه نیز در نظر گرفته شده. این گوشی به نسبت نسل پیشین خود یعنی A11 پیشرفت خوبی داشته ولی به نسبت گوشی‌های رقیب، اگرچه تغییرات بزرگی نداشته اما طراحی مطلوبی دارد.

 

 صفحه نمایش گلکسی A12

در صفحه نمایش گلکسی A12 از یک پنل PLS IPS استفاده شده که رزولوشن 720 در 1600 پیکسل داشته و می‌تواند بیش از 16 میلیون رنگ را به خوبی تشخیص دهد. این پنل رنگ‌ها را همانگونه که هست نشان داده و می‌تواند آن‌ها را از یک دیگر تفکیک کرده و به نمایش بگذارد و رنگ‌ها از عمق و شارپنس تقریبا خوبی برخوردار هستند.

این دقت در صفحه نمایش باعث شده تا فیلم دیدن و وبگردی به یک تجربه‌ی بسیار جالب تبدیل گردد. اما روشنایی این صفحه نمایش با توجه به پنل، از کیفیت قابل توجهی برخوردار نبوده و در زیر نورهای شدید و آفتاب کمی کار کردن با صفحه نمایش سخت می‌شود. رقیب این صفحه نمایش می‌توان به گوشی redmi 9 اشاره کرد که در همین قیمت از صفحه نمایشی با رزولوشن بالاتر برخوردار است.

 

سخت افزار

شرکت سامسونگ برای میان‌رده‌ی جذاب خود از یک چیپست مدیاتک هیلو P35  استفاده کرده که عملکردی پایدار نداشته و حتی در اسکرول کردن صفحه نیز با کمی لگ همراه است و انتظار پردازش بازی‌ها و برنامه‌های سنگین را نمی‌توان از این پردازنده داشت. پردازنده گرافیکی گلکسی A12 از نوع PowerVR GE8320 بوده و دارای هشت هسته در پردازنده‌ی مرکزیست که چهار هسته آن 2.35 GHz Cortex-A53 بوده و چهار هسته دیگر آن از نوع 1.8 GHz Cortex-A53 می‌باشد. به طور کلی مجموع این سخت افزارها در کنار یکدیگر باعث شده تا گلکسی A12 بتواند از پس بسیاری از برنامه‌های سبک و نیمه‌ سنگین بر آید اما مناسب افرادی که علاقه به بازی‌های سنگین دارند نمی‌باشد. برای تکمیل پکیج سخت افزار این گوشی، از اندروید 10 و رابط کاربری one UI استفاده شده که می‌تواند آپدیت‌های مورد نظر را دریافت کرده و احتمال دارد باگ‌های موجود در این گوشی با آپدیت‌های مرتبط برطرف گردد.

برای امنیت بیشتر گوشی، شرکت سامسونگ از یک حسگر اثر انگشت به روی دکمه‌ی پاور استفاده کرده که از سرعت بسیار بالایی در تشخیص اثر انگشت برخوردار بوده و دقت بالایی در شناسایی اثر انگشت دارد. علاوه بر حسگر اثر انگشت، یک حسگر تشخیص چهره نیز به کمک بخش امنیتی گلکسی A12 آمده که چهره را در نور مناسب به خوبی تشخیص می‌دهد و از سرعت عمل مناسبی برخوردار است.

 

دوربین

گلکسی A12 از چهار لنز دوربین برای ثبت تصاویر برخوردار بوده که دوربین اصلی 48 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.0 دوربین التراواید 5 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.2 دوربین 2 مگاپیکسل ماکرو با گشودگی دیافراگم 2.4 و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.4 تشکیل دهنده‌ی پکیج تصویر برداری این گوشی هستند.

دوربین اصلی در نور مناسب می‌تواند عکس‌های بسیار خوبی به ثبت برساند، رنگ‌ها از شارپنس قابل قبول و معمولی برخوردار بوده و داینامیک رنج عملکرد مناسبی دارد. فوکوس کردن برای لنز اصلی کمی دردسر داشته و در صورت زوم کردن به روی تصویر، جزئیات به ثبت رسیده قابل تفکیک نبوده و حالتی مات به خود می‌گیرند.

عکس‌های پرتره به لطف سنسور تشخیص عمق، به خوبی از بک گراند تشخیص داده شده و جدا می‌شود و می‌توان تصاویر پرتره خوبی به ثبت رساند. سنسور التراواید به نسبت سنسور اصلی از کیفیت پایین‌تری برخوردار بوده و شارپنس آن به طرز قابل توجهی افت می‌کند و رنگ‌ها بی فروغ‌تر از آنچه که هستند ثبت می‌شوند.

داینامیک رنج در این دوربین عملکرد پایداری نداشته و در بعضی سوژه‌ها بسیار عالی عمل کرده و در بعضی تصاویر نیز عملکرد چشم گیری ندارد. اعوجاج لنز التراواید به حالت غیر طبیعی و زیادی بوده و اجسام حالت کروی غیر طبیعی می‌گیرند اما آنچنان آزار دهنده نیست و با این وجود می‌توان عکس‌های قابل قبولی به ثبت رساند. این گوشی با داشتن لنز ماکرو، نسبت به سایر رقبای خود برتری داشته و می‌تواند در نور مناسب عکس‌های ماکرو قابل قبولی بگیرد و جزئیات تقریبا مناسب به ثبت می‌رسند اما کیفیت فوق‌العاده چشمگیری نداشته و نمی‌توان انتظار زیادی از این لنز 2 مگاپیکسلی داشت.

برای فیلم برداری تنها قابلیت فیلم برداری 1080 بر 30 فریم در ثانیه داشته که عملکرد استابلایزر در آن بسیار مناسب بوده و فیلم‌های ضبط شده توسط این دوربین از کیفیت خوبی برخوردار هستند اما لنزها برای فیلم برداری‌های حرفه‌ای چندان مناسب نیستند.

در پنل جلویی نیز یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.2 تعبیه شده که عملکردی معمولی داشته و می‌تواند با قابلیت 1080 بر 30 فریم در ثانیه فیلم برداری کند.

 

باتری

باتری در نظر گرفته شده برای گلکسی A12 یک باتری لیتیوم یونی غیر قابل تعویض 5000 میلی آمپر بوده که از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار است و کاربر در استفاده‌های نیمه سنگین یا سنگین تا بیش از یک روز می‌تواند از این گوشی استفاده کند. بدون آنکه به شارژ مجدد نیاز داشته باشد. برای شارژ این باتری نیز یک آدابتور فست شارژ 15 وات در نظر گرفته شده که در کمتر از یک ساعت و چهل دقیقه می‌تواند به طور کامل این باتری را شارژ کند.

وجود این باتری قدرتمند نیز باعث شده تا گوشی گلکسی A12 به یکی از گزینه‌های مناسب برای افرادی که مدت زیادی وبگردی کرده یا به طور مداوم از گوشی استفاده می‌کنند بدل گردد.

 

جمع بندی

گلکسی A12 با رم 2 ، 3، 4، 6 گیگابایت تولید شده و با حافظه داخلی 32، 64 و 128 گیگابایت به بازار عرضه شده است و به کمک یک micro SD این حجم از حافظه داخلی را می‌توان افزایش داد. این گوشی در رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و قرمز به دست دوست‌داران خود رسیده است.

 

ارزش خرید

رقیبای این گوشی redmi 9 و y7 هوآوی در این بازه‌ی قیمتی هستند. در بخش‌های طراحی و باتری، گلکسی A12 عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده و در بخش‌های دوربین و سخت افزار نیز رقابتی کاملا برابر با این دو گوشی داشته و برتری چندانی نسبت به آنان ندارد. نظر شما درباره‌ی این میان‌رده‌ی دوست داشتنی چیه؟ کدوم گوشی رو ترجیح می‌دید؛ گلکسی A12 یا رقبای اون؟

 

منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

اینستاگرام ماریاتل

Hesam Barzegaran بازدید : 46 پنجشنبه 31 تیر 1400 نظرات (0)

نقد و بررسی گوشی گلکسی A32

شرکت سامسونگ یکی از ابرقدرت‌های تکنولوژی در زمینه‌ی تولید گجت‌های هوشمند است که جدیدترین میان رده‌ی آن، یعنی گوشی گلکسی A32 را در سال 2021 به بازار معرفی و عرضه کرده است. این گوشی در تاریخ فوریه 2021 تولید و به بازار عرضه شده و از طراحی کاملا متفاوتی نسبت به نسل پیشین خود برخوردار است. گلکسی A32 با چیپست مدیاتک هیلو G80 ، باتری 5000 میلی آمپر و دوربین 64 مگاپیکسلی خود می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای کاربران حرفه‌ای خود باشد و از پس بسیاری از برنامه‌ها و بازی های سنگین بر آید. این میان‌رده به نسبت نسل پیشین خود یعنی گلکسی A31 از طراحی متفاوت، متریال مورد استفاده بسیار مرغوب‌تر، چیپست قوی‌تر، صفحه نمایش ارتقا یافته و دوربین باکیفیت‌تری برخوردار است. برای بررسی بیشتر این میان رده تازه وارد با ماریاتل همراه باشید.

 

طراحی

گوشی گلکسی A32 یک میان رده‌ خوش دست با ابعاد 158.9 x 73.6 x 8.4 میلی متر بوده و تنها 184 گرم وزن دارد. این میان رده در قاب پشتی و فریم خود از پلاستیک براق و بسیار مرغوب استفاده کرده و در قسمت صفحه نمایش یک محافظ فوق العاده کورنینگ گوریلا گلس 5 قرار گرفته که از مقاومت قابل قبولی در برابر خط و خش احتمالی برخوردار است.

بدنه و ظاهر گوشی گلکسی A32 نسبت به نسل پیشین خود یعنی A31 پیشرفت و تفاوت قابل توجهی داشته و نخستین تغییری که چشم بیننده را به خود جلب می‌کند، ماژول قرار گیری دوربین‌هاست؛ چرا که این گوشی متفاوت هیچ ماژولی نداشته و دوربین ها به صورت مستقیم به روی قاب پشتی قرار گرفته اند. در قسمت پایین فریم گوشی، درگاه تایپ C، اسپیکر، میکروفون و جک 3.5 میلی متری صدا،  در سمت راست دکمه‌های پاور و ولوم برای کم یا زیاد کردن صدا  و در قسمت بالای فریم یک نویزگیر بسیار کوچک دیده می‌شود. در  سمت چپ فریم نیز خشاب سیمکارت و micro SD قرار گرفته و در قسمت صفحه نمایش نیز یک دوربین سلفی در ناچ قطره‌ای و اسپیکر در قسمت بالای گوشی تکمیل کننده‌ی بخش طراحی گوشی گلکسی A32 هستند.

 

صفحه نمایش گوشی گلکسی A32

گوشی گلکسی A32 از صفحه نمایش 6.4 اینچ برخوردار بوده که 84.6% از بدنه را به خود اختصاص داده است. این صفحه نمایش با رزولوشن 1080 در 2400 از یک پنل Super AMOLED 90 هرتزی استفاده می‌کند که می‌تواند از پس تمام نیازهای کاربران خود بر آید و تجربه‌ای جذاب از کار کردن با این صفحه نمایش را در اختیار کاربر قرار دهد. این صفحه نمایش با کیفیت فوق‌العاده بالا و سرعتی بی‌نظیر به نسبت نسل پیشین خود، ارزش خرید بسیار بالاتری داشته و انتخاب بسیار مناسبی برای فیلم دیدن، وبگردی و گیمینگ می‌باشد.

 

سخت افزار

در داخل بدنه‌ گوشی گلکسی A32 یک چیپست مدیاتک هیلو G80 قرار دارد که به نسبت A31 بسیار قدرتمندتر بوده و برای استفاده‌ روزمره کاملا انتخاب هوشمندانه‌ای است اما این چیپست در بازی‌های سنگین یا قرار گرفتن تحت فشار به مدت طولانی پایدار نبوده و دچار لگ می‌شود. علاوه بر آن گوشی گلکسی A32 دارای یک پردازنده‌ گرافیکی از نوع mali-G52 می‌باشد.

پردازنده‌ی مرکزی گوشی گلکسی A32 شامل هشت هسته می‌شود که دو هسته آن 2.0 GHz Cortex-A75 و شش هسته از نوع 1.8 GHz Cortex-A55 داراست. این پردازنده‌ مرکزی به صورتی عمل می‌کند که در زمان استفاده‌های سبک یا در حالت آماده به کار تنها دو هسته به پردازش اطلاعات پرداخته و تنها در استفاده‌های بسیار سنگین هر هشت هسته به طور همزمان به فعالیت می‌پردازند. این موضوع باعث می‌شود تا انرژی کمتری از باتری مصرف شده و پکیج سخت افزار و باتری از طول عمر طولانی‌تری برخوردار باشد.

گوشی گلکسی A32 در هنگام اجرای بازی های سنگینی مثل Call of duty تنها در حالت با کیفیت low یا medium توانایی اجرا داشته و در همین حالت نیز بعد از مدتی استفاده دچار باگ می‌گردد و با داغ شدن گوشی مواجه می‌شویم. رابط کاربری در نظر گرفته شده برای این گوشی، One UI 3.1 می‌باشد که محیطی کاملا روان و کاربر پسند داشته و از پس بسیاری از نیازهای کاربر خود به راحتی بر می‌آید.

سامسونگ برای تامین امنیت گوشی گلکسی A32 از دو حسگر، یعنی حسگر اثر انگشت اپتیکال در زیر صفحه نمایش و حسگر تشخیص چهره استفاده کرده که حسگر اثر انگشت از سرعت مناسبی برخوردار بوده و به سرعت به تشخیص اثر انگشت می‌پردازد. حسگر تشخیص چهره نیز از نوع دو بعدی بوده که در نور مناسب کارکردی کاملا قابل قبول دارد اما در نور کم نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت و درصد خطای آن به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

 

دوربین

گوشی گلکسی A32 از چهار دوربین به روی بدنه‌ی پشتی بهره‌مند است که دوربین اصلی آن از نوع واید با لنز 64 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 1.8، یک دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.2، یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.4 و دوربین تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.4 را شامل می‌شود.

دوربین اصلی گوشی گلکسی A32 در نور مناسب مانند دیگر میان‌رده‌ها، توانایی ثبت لحظات با کیفیت بسیار بالا و رنگ‌های کاملا واقعی را دارد و به صورت پیش فرض عکس‌ها را با کیفیت 16 مگاپیکسل ذخیره می‌کند که این کیفیت در قسمت تنظیمات دوربین قابل تغییر است.

در گوشی گلکسی A32 عکس‌ها در نور مناسب از داینامیک رنج و شارپنس بسیار متناسبی برخوردار بوده و عکس‌های به ثبت رسیده بسیار چشم نواز هستند، اما این دوربین در حالت فوکوس دچار مشکل شده و به سختی می‌تواند به روی سوژه مورد نظر فوکوس کند. همچنین در صورت فوکوس دستی داینامیک رنج آن به طور کامل تغییر کرده و توازن بین تیرگی و روشنی تصویر کاملا بهم می‌ریزد که برای افرادی که به عکاسی و موبایلگرافی علاقمند هستند، این موضوع باعث آزار و کلافگی آنان می‌گردد. اما عکس‌های گرفته شده در نور کم یا شب نیز دچار نویز هستند اما اذیت کننده نیست.

در عکس‌های التراواید، تصاویر به ثبت رسیده به نسبت دوربین اصلی از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند. در این دوربین اعوجاج به شکل قابل توجهی پایین بوده و تصاویر به شکل غیر طبیعی به سمت داخل منحنی می‌شوند که در عکاسی از سوژه‌های دور، این موضوع بیشتر مشخص بوده و کمی غیر عادیست اما آزار دهنده نخواهد بود. با این حال رنگ‌ها و اشیا به ثبت رسیده توسط دوربین التراواید کاملا واضح و قابل تشخیص است.

 دوربین ماکرو گوشی گلکسی A32 از دوربین‌های دیگر گوشی عملکرد بهتری داشته و در نور مناسب به خوبی می‌تواند جزئیات سوژه را تشخیص داده و ثبت کند. دوربین تشخیص عمق نیز به طور مستقل کارایی نداشته و تنها با دوربین اصلی شروع به فعالیت می‌کند.

در قسمت فیلم‌برداری با دوربین گوشی گلکسی A32 ، این گوشی از قابلیت فیلم برداری فول اچ دی 30 فریم بر ثانیه را داراست که استابلایزر آن به خوبی عمل کرده و از کیفیت و سرعت قابل قبولی برخوردار است اما مناسب فیلم‌برداری‌های حرفه‌ای نبوده و نمی‌توان انتظار زیادی از این دوربین داشت.

شرکت سامسونگ برای این میان‌رده‌ی عامه پسند، یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.2 در نظر گرفته که عملکردی بسیار عالی داشته و عکس‌های به ثبت رسیده در این دوربین از شارپنس و داینامیک رنج فوق‌العاده خوبی برخوردار می‌باشد و می‌تواند نظر کاربر را به خود جلب کند.

 

باتری

گوشی گلکسی A32 از یک باتری لیتیوم یونی غیر قابل تعویض 5000 میلی آمپر برخوردار است که از نقاط قوت این گوشی به شمار می‌آید و این باتری برای مدت دو روز کامل می‌تواند کاربر را از شارژ مجدد بی‌نیاز کند و برای شارژ مجدد نیز یک آدابتور فست شارژ 15 واتی تعبیه شده که در مدت یک ساعت و چهل دقیقه شارژ صفر گوشی را به 100% برساند.

 

جمع بندی نهایی

گوشی گلکسی A32 در نسخه‌هایی با رم 4 و 6 و 8 گیگابایت تولید شده و با حافظه داخلی 64 و 128 می‌تواند تمام اطلاعات ضروری کاربر را درون خود حفظ کند. علاوه بر آن مدل نسل 5 این گوشی، چیپست قوی‌تر و دوربین متفاوت و ضعیف‌تری داشته که می‌تواند تکنولوژی G5 را پشتیبانی کند. شرکت سامسونگ این میان‌رده‌ی دوست داشتنی را در رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و بنفش تولید و روانه‌ی بازار نموده است.

 

ارزش‌خرید

این میان‌رده در زمان عرضه به قیمت نزدیک به 300 دلار قیمت گذاری شده و در همین بازه‌ی قیمتی رقیب‌های مانند Redmi not 9 pro و Poco X3 را داشته که این رقبا در قسمت‌های مختلف بررسی می‌توانند ضعیف‌تر یا بهتر از این گوشی عمل کنند. به طور کلی گوشی گلکسی A32 از طراحی بروز و جلب توجه کننده برخوردار بوده، متریال مرغوبی جایگزین متریال ساخت بی‌کیفیت قبلی شده و چیپست قدرتمند و باتری کاملا کاربردی می‌تواند فراتر از حد انتظار کاربر ظاهر شود؛ اما از معایب این گوشی می‌توان به دوربین ضعیف آن اشاره کرد.

 

منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

اینستاگرام ماریاتل

Hesam Barzegaran بازدید : 47 چهارشنبه 30 تیر 1400 نظرات (0)

نقد و بررسی گوشی گلکسی A52

گوشی گلکسی A52 یکی از میان‌رده‌های بسیار پر قدرت شرکت سامسونگ است که در مارس 2021 به بازار عرضه شده و به دست طرفداران خود رسیده است. این گوشی با چیپست اسنپدراگون 720G و با رم 4 و 6 و 8 گیگابایت تولید شده و دوربین چهارگانه‌ی با باتری 4500 میلی آمپری به نسبت نسل پیشین خود یعنی A51 پیشرفت کاملا چشم گیری داشته و قلب هر کاربری را از آن خود می‌کند. اما نکته جالب درباره تولید گلکسی A52 ، نزدیک‌ترین گوشی شبیه به این میان رده یعنی گلکسی A72 هست که از لحاظ طراحی بسیار شبیه به این گوشی طراحی شده و درست مانند برادر دوقلوی آن می‌ماند! برای بررسی بیشتر این میان رده تازه وارد با ماریاتل همراه باشید.

 

طراحی

میان‌رده‌ جذاب سامسونگ بر خلاف نسل‌های پیشین خود از متریال بسیار مرغوبی ساخته شده است. بدنه‌ پشتی از پلاستیک مات تولید شده و ماژول دوربین نیز از همان جنس و رنگ بدنه طراحی شده و خبری ازماژول مشکی رنگ براق نیست.

فریم دور گوشی نیز از جنس پلاستک براق است که در قسمت پایین شامل درگاه تایپ C، جک 3.5 میلی متری، اسپیکر صدا و میکروفون، دکمه‌های پاور و ولوم برای کم و زیاد کردن در سمت راست، و یک نویزگیر به همراه خشاب سیم کارت در بالای گوشی قرار داشته که می‌تواند از دو سیم کارت و یک micro SD پشتیبانی کند.

در سمت چپ فریم نیز هیچ دکمه یا درگاهی ندارد و این قسمت مثل خیلی از گوشی های موجود در بازار خالی مانده است. صفحه نمایش گلکسی A52 از جنس گوریلا گلس 5 بوده که در برابر انواع خط و خش مقاوت خوبی دارد و کاملا به صورت تخت طراحی شده و هیچگونه انحنایی در اطراف این صفحه نمایش دیده نمی‌شود. در قسمت صفحه نمایش دوربین سلفی در یک پانچول بسیار کوچک در بالای صفحه نمایش دیده شده و حاشیه‌ صفحه نمایش گوشی گلکسی A52 به شکل قابل توجهی زیاد است که این مورد از ضعف های این میان رده تازه وارد به شمار می رود.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش گلکسی A52 از نوع Super AMOLED بوده که از تراکم پیکسل 407 پیکسل در هر اینچ برخوردار است و با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل تولید شده است. این صفحه نمایش 6.5 اینچی 84.1% از بدنه را به خود اختصاص داده که در نوع خودش عددی قابل قبول به شمار می رود. گوشی گلکسی A52 توانایی تشخیص بیش از 16 میلیون رنگ را دارد و در صورتی که به صورت اریب و از کنار به صفحه نمایش به آن نگاه کنید، رنگ‌ها دچار تغییر نشده و همانگونه که هست نشان داده می‌شوند. وجود صفحه نمایش 90 هرتزی باعث شده تا اسکرول کردن در گوشی گلکسی A52 کاملا روان و بدون هیچ گونه باگی انجام شود که حسی خوشایند در کاربر ایجاد می‌کند.

 

گرافیک و سخت افزار گلکسی A52

گوشی گلکسی A52 از یک چیپست کوآلکام اسنپدراگون G70 استفاده کرده که در بین میان‌رده‌های بازار، یک چیپست بسیار کارآمد محسوب می‌شود. این چیپست به راحتی هر گونه بازی و برنامه‌ی سنگین را اجرا کرده و دچار هیچ گونه افت کیفیت یا لگ نمی‌شود اما از جمله ایرادات بزرگ آن، داغ شدن زیاد گلکسی A52 موقع اجرای برنامه های سنگین است.

پردازنده‌ی گرافیکی گلکسی A52 از نوع  Adreno 618 بوده و پردازنده‌ مرکزی آن شامل هشت هسته می‌شود که دو هسته‌ی 2.3 گیگاهرتز Kryo 465 Gold و شش هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 465 Silver تشکیل دهنده‌ ترکیب این پردازنده ها هستند. گوشی گلکسی A52 از نوعی تکنولوژی برخوردار بوده که می‌تواند در حالت آماده به کار با کارایی سبک تنها از دو هسته استفاده کرده و فقط زمانی که مشغول پردازش اطلاعات بسیار زیاد و سنگین است از هر هشت هسته استفاده کند که این موضوع باعث شده تا استفاده از انرژی گوشی کاملا بهینه باشد و مصرف باتری گلکسی A52 به نسبت رقبا به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند.

برای امنیت بهینه تر A52 ، شرکت سامسونگ یک حسگر اثر انگشت اپتیکال در زیر پنل صفحه نمایش استفاده کرده که اگرچه کمی کُند عمل می‌کند اما اثر انگشت را به خوبی تشخیص داده و امنیت گوشی را به بهترین شکل ممکن تضمین می‌نماید و علاوه بر آن حسگر تشخیص چهره دو بعدی نیز به کمک امنیت این گوشی آمده و حتی در نور کم نیز می‌تواند به خوبی چهره را به درستی تشخیص دهد.

 

دوربین

دوربین های گلکسی A52 دارای چهار لنز مجزا بوده که دوربین اصلی واید 64 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 1.8 ، دوربین التراواید 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.2 و دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دیافراگم 2.4 و دوربین تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.2 ، پیکج دوربین‌های این میان‌رده را به خود اختصاص داده‌اند.

عکس‌های ثبت سده توسط دوربین اصلی از شارپنس و داینامیک رنج بسیار فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و کیفیت آنان به شکل قابل توجهی رضایت بخش است. شرکت سامسونگ برای افزایش کیفیت دوربین گلکسی A52 به نرم افزارهای ادیت تصویر رو آورده و تصاویر به ثبت رسیده توسط دوربین ادیت می‌شوند و رنگ‌ها کمی زنده‌تر و درخشان‌تر از آنچه که هستند به تصویر کشیده شده و کمی حالت غیر طبیعی دارند.

دوربین التراواید نیز عکس‌هایی بدون افت کیفیت به ثبت رسانده و اگرچه داینامیک رنج آن در حین عکاسی کمی بهم می‌ریزد اما قابل چشم پوشی بوده و اعوجاج در تصاویر گرفته شده توسط دوربین التراواید کاملا مناسب و طبیعی نشان داده می‌شود. لنز ماکرو نیز اگرچه 5 مگاپیکسل کیفیت داشته اما نسبت به سایر گوشی‌های هم قیمت با این میان‌رده از کیفیت قابل توجهی برخوردار است و می‌تواند تصاویری با جزئیات بسیار زیاد را ثبت کرده و تجربه عکاسی ماکرو بسیار دوست داشتنی برای کاربر به ارمغان بیاورد.

عکس‌های پرتره و گرفته شده با گوشی گلکسی A52 در نور کم یا شب نیز نویز زیادی نداشته و شاهد پایداری کیفیت در این عکس‌ها هستیم. اما تنها ایراد قابل توجه و بزرگی که می‌توان به پکیج دوربین‌های پشتی گوشی گلکسی A52 وارد کرد، عدم دقت در وایت بالانس تصاویر است که این موضوع باعث می‌شود در بعضی عکس‌ها رنگ‌ها، کم‌ رنگ‌تر یا درخشان‌تر از چیزی که هستند به نظر برسند.

در بخش فیلم‌برداری نیز این میان‌رده قابلیت فیلم برداری 4K در 30 فریم بر ثانیه را داشته و با وجود قابلیت استابلایزر هر گونه لرزش احتمالی دست را کم کرده و با سرعت فوکوس بسیار بالا، فیلم‌هایی تقریبا حرفه‌ای می‌تواند ضبط کند.

گوشی گلکسی A52 از یک دوربین سلفی 32 مگاپیسکل با گشودگی دیافراگم 2.2 پشتیبانی می‌کند که این دوربین تصاویر سلفی بسیار فوق‌العاده‌ای گرفته و می‌تواند تمام نیاز کاربر به دوربین سلفی را کاملا برطرف نماید. دوربین سلفی گلکسی A52 از شارپنس و داینامیک رنج بسیار خوبی برخوردار است و جزئیات موجود در سوژه را به خوبی می تواند تشخیص دهد و بدون هیچگونه داغ کردن بدنه گوشی، تصاویر را با مطلوب ترین کیفیت به ثبت برساند. دوربین سلفی گوشی گلکسی A52 به نسبت رقیب خود یعنی گوشی mi 10 lite عملکردی قوی‌تر داشته و می‌تواند گوی سبقت را این گوشی بدزدد. همچنین این دوربین توانایی فیلم‌برداری 4k در 30 فریم بر ثانیه و 1080 در 30 فریم بر ثانیه را نیز دارد.

 

باتری ‌

گوشی گلکسی A52 از یک باتری قدرتمند لیتیوم یونی غیر قابل تعویض 4500 میلی آمپری برخوردار بوده که عملکردی کاملا متناسب با گوشی داشته و می‌تواند کاربر را از یک روز کامل شارژ مجدد بی‌نیاز گرداند. برای شارژ مجدد گلکسی A52 نیز یک آدابتور 25 وات فست شارژ در نظر گرفته شده که این آدابتور در مدت 30 دقیقه می‌تواند از صفر تا 50% از باتری را به راحتی شارژ کند.

 

جمع بندی

گوشی گلکسی A52 از گوهی معتبر IP67 برخوردار است که در برابر آب و گرد غبار می‌تواند مقاومت خوبی از خود نشان دهد و به مدت 30 دقیقه در عمق یک متری آب دوام بیاورد. یکی دیگر از امکانات قابل توجه این گوشی، قابلیت NFC است که باعث می‌شود تا اطلاعات بین این گوشی و تمام دستگاه‌های دارای NFC با بیشترین سرعت ممکن جابه جا گردد.

از قابلیت NFC بیشتر در زمینه‌ی امور مالی می‌توان بهره برد و به کمک آن می توانید گوشی هوشمند خود را تبدیل به یک کارت اعتباری هوشمند کنید. گلکسی A52 با رم 4 و 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی و همینطور رم 8 و حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی به بازار عرضه شده و دارای رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و بنفش می‌‎باشد.

 

ارزش خرید

گلکسی A52 در زمان عرضه به قیمت 400 یورو به بازار معرفی شده و یکی از قدرتمندترین رقیب های این گوشی در این بازه قیمت mi 10 Lite از شرکت شیائومی بوده که رقابتی کاملا دوشادوش با این گوشی داشته و نمی‌توان گفت که این دو گوشی برتری زیادی نسبت به یکدیگر دارند. اما نکته مهم این است که گلکسی A52 به نسبت نسل پیشین خود یعنی A51 در بخش طراحی بدنه، دوربین، چیپست و باتری به شکل قابل توجهی پیشرفت کرده و این پیشرفت باعث شده تا این میان‌رده از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار شود. باتوجه به بررسی مفصلی که از گوشی گلکسی A52 داشتیم، به نظر شما این گوشی چقدر ارزش خرید دارد و تا چه حدی به اطرافیان خود پیشنهاد می کنید.

 

منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

اینستاگرام ماریاتل

Hesam Barzegaran بازدید : 44 سه شنبه 29 تیر 1400 نظرات (0)

نقد و بررسی گوشی گلکسی S21 Plus

گوشی‌های پرچمدار، به منحصرد به فرد بودن مشهورند. استفاده از بهترین متریال در کنار طراحی زیبا، باعث شده تا هر سال افراد زیادی از طرفداران هر کمپانی، منتظر عرضه شدن جدیدترین پرچمدار یک کمپانی باشند. گلکسی S21 plus یکی از پرچمداران مورد توجه منتقدان بوده که در ژانویه 2021 به بازار عرضه شده و با چیپست اگزینوس 2100 و باتری 4800 میلی آمپر به همراه دوربین 12 مگاپیکسل توانسته بسیاری از نیازهای کاربران پروپاقرص خود را برآورده سازد. برای بررسی بیشتر این پرچمدار جذاب با ماریاتل همراه باشید.

 

طراحی

گلکسی S21 Plus از طرحی جدید که برای پرچمداران کمپانی سامسونگ در نظر گرفته شده، بهره‌مند است. این گوشی با بدنه‌ی مات گوریلا گلس Victus در برابر  انواع ضربات و خط و خش مقاوم بوده و دچار هیچ مشکلی نمی‌شود. دوربین‌های سه‌گانه‌ گلکسی S21 Plus در یک ماژول پیوسته به فریم تعبیه شده و جنس فریم دور گوشی نیز از آلومینیوم براق می‌باشد. در قسمت پایین فریم، درگاه تایپ C، خشاب سیم کارت، اسپیکر و میکروفون قرار گرفته؛ در سمت راست فریم، دکمه‌ی ولوم برای کم و زیاد کردن صدا به همراه دکمه‌ی پاور و در سمت چپ فریم، درگاهی تعبیه نشده و در بالای فریم نیز یک میکروفن به چشم می‌خورد.

در طراحی گلکسی S21 Plus ، دکمه‌های پاور و ولوم بالاتر از مکانی که در پرچمداران قبلی وجود داشت، قرار گرفته و وجود دوربین‌ها در ماژول متصل به فریم، زیبایی منحصر به فرد و گرانقیمتی به S21 Plus بخشیده است. در پنل جلویی از یک  شیشه کورنینگ گوریلا گلس Victus برای محافظت از صفحه نمایش استفاده شده و اگرچه این گوشی در ابعاد 6.7 اینچ ساخته شده، اما 88.3% از بدنه را صفحه نمایش به خود اختصاص داده است. گلکسی S21 Plus تنها 200 گرم وزن داشته و به دلیل وجود انحنای ظریف در قسمت فریم، گوشی به خوبی در دست جای گرفته و دسترسی به تمام نقاط صفحه نمایش ممکن است.

 

صفحه نمایش گلکسی S21 Plus

پنل استفاده شده در صفحه نمایش پرچمدار کمپانی سامسونگ، از نوع Dynamic AMOLED 2X بوده با رزولوشن 1080 در 2400 مگاپیکسل و تراکم 394 پیکسل در هر اینچ که می‌تواند با شفافیت بسیار بالایی تصاویر را به نمایش در آورده و کوچکترین جزئیات به راحتی در این صفحه نمایش قابل تشخیص است. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی 120 هرتز نیز بهره‌مند بوده که باعث می‌شود، اسکرول کردن و جابه جای در صفحات مختلف به راحتی انجام گرفته و در هنگام نمایش تصاویری با تحرک زیاد یا بازی‌های متحرک، دچار کندی نشود؛ همچنین این قابلیت متناسب با نیاز کاربر به صورت اتوماتیک تغییر پیدا می‌کند، تا با هرگونه کاربردی، کمترین میزان انرژی مصرف شود و باتری طول عمر بیشتری داشته باشد.

از دیگر قابلیت‌های این صفحه نمایش، پشتیبانی از HDR10+ بوده که به کمک این قابلیت، تصاویر از کیفیت فوق العاده بهتری برخوردار شده و فیلم دیدن در این صفحه نمایش، به یک تجربه‌ی بی‌نظیر تبدیل می‌گردد. همچنین شدت روشنایی در گلکسی s21 plus به صورتی بوده که حتی در نور شدید نیز کاربر دچار مشکل نشده و به راحتی بتواند با صفحه نمایش فعالیت کند. رنگ‌ها در این صفحه نمایش کاملا شفاف و زنده به تصویر کشیده شده و رنگ مشکی، عمق بسیار بالایی دارد. این صفحه نمایش در دید از زاویه دچار مشکل نشده و رنگ‌ها به همان شفافیت که در دید مستقیم وجود دارد، نشان داده می‌‌شود.

گلکسی s21 plus از گواهی IP68 برخوردار بوده که به کمک این گواهی در برابر گرد و غبار مقاوم بوده و برای مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب به خوبی دوام می‌آورد. (بهتر است تست نگردد)

 

سخت افزار

کمپانی سامسونگ با توجه به کشورهایی که این گوشی را عرضه می‌کند دو نسخه سخت افزار در نظر گرفته است: نسخه‌ی آمریکا و چین و نسخه‌ی جهانی. در نسخه‌ی تولید شده برای دو کشور آمریکا و چین، از چیپست اسنپدراگون 888 استفاده شده؛ این چیپست در سالهای گذشته حفظ پایداری و کیفیت بسیار بالای خود را ثابت کرده و بهترین نوع تراشه‌ی سخت افزار شناخته می‌شود. همچنین در این نسخه، از یک پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 660 استفاده شده و پردازنده‌ی هشت هسته‌ای مرکزی باعث تکمیل شدن پکیج سخت افزاری این نسخه از گوشی s21 plus می‌گردد.

در نسخه‌ی جهانی، یک چیپست اگزینوس 2100 استفاده شده که عملکردی مشابه با چیپست اسنپدراگون داشته و می‌تواند از پس هر گونه برنامه‌ی سنگین بر آمده و به راحتی هر برنامه‌ای را در بالاترین کیفیت ممکن اجرا نماید. پردازنده‌ی گرافیکی این نسخه Mali-G78 بوده و دارای پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای می‌باشد. با کنار هم قرار گرفتن چنین سخت افزارهای قدرتمندی، این پرچمدار می‌تواند هر برنامه و بازی را به راحتی اجرا کند و کاربر در هنگام استفاده از این گوشی با لگ، کندی یا افت فریم مواجه نشده و در استفاده‌ی طولانی مدت نیز، این پرچمدار، داغ نکرده و همانگونه که انتظار می‌رود، عملکردی کاملا پایدار دارد.

برای امنیت اطلاعات و حریم خوصوصی، یک حسگر اثر انگشت اولتراسونیک در زیر صفحه نمایش گلکسی s21 plus قرار گرفته که از دقت و سرعت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن، به درستی اثر انگشت را شناسایی کرده و گوشی را رمزگشایی کند. علاوه بر حسگر اثر انگشت، حسگر تشخیص چهره دو بعدی نیز به امنیت گوشی کمک کرده که حتی در شرایط نوری کم نیز به خوبی چهره را شناسایی می‌کند.

 

دوربین

گلکسی s21 plus از سه لنز قابل توجه استفاده می‌کند، که دوربین اصلی 12 مگاپیکس با گشودگی دیافراگم 1.8، دوربین Telephoto 64 مگاپیسکل با گشودگی دیافراگم 2.0 که به همراه دوربین اصلی به ثبت تصویر می‌پردازد و دوربین التراواید 12 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.2 تشکیل دهنده‌ این لنزها می‌باشند. تصاویری که تیم ماریاتل با این گوشی به ثبت رسانده، نشان می‌دهد که کاربر می‌تواند عکس‌های فوق العاده با کیفیت به همراه جزئیات زیاد را به کمک این دوربین به ثبت برساند. تصاویر، از داینامیک رنج بسیار خوبی برخوردار بوده و روشنایی در تصاویر متناسب با سوژه تنظیم می‌گردد. این دوربین اگرچه حالت عکاسی در شب ندارد اما در تاریک و نور کم نیز می‌تواند سوژه‌هایی با کمترین نویز ممکن به تصویر بکشد. همچنین این دوربین از لرزشگیر اپتیکال بهره‌مند است، که می‌تواند لرزش ناشی از دست را کنترل کرده تا تصاویر با شفافیت زیاد و بدون هیچگونه نویزی گرفته شوند. از ایراداتی که می‌توان به این سری از گوشی‌های کمپانی سامسونگ گرفت، عدم عملکرد مناسب شارپنس در تصاویر است.

تصاویر به ثبت رسیده توسط دوربین التراواید، به خوبی دوربین اصلی است. این دوربین تا 120 درجه از یک منظره را تشخیص داده و تصاویر از شارپنس و داینامیک رنج بسیار مطلوبی برخوردار هستند و جزئیات در این دوربین نیز به خوبی دیده می‌شود؛ اما اعوجاج در کنار تصاویر کمی بیشتر از حد انتظار بوده که آزاردهنده نمی‌باشد.

دوربین اصلی گلکسی s21 plus از قابلیت فیلم برداری 8K در 24 فریم بر ثانیه، 4K در 30 و 60 فریم بر ثانیه، 1080 در 30، 60 و 240 فریم بر ثانیه را داشته که نسبت به پرچمداران دیگر این کمپانی، می‌تواند فیلم‌های کاملا قابل توجه ثبت کند. عملکرد استابلایزر در این گوشی بسیار خوب بوده و حضور یک لرزشگیر پتیکل، باعث می‌شود تا فیلم‌های ضبط شده در حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن ظاهر شوند. تصاویر ضبط شده از جزئیات و شفافیت رنگی بسیار بالایی برخوردار بوده و باعث شده تا این گوشی، به یکی از بهترین پرچمداران برای عکاسی و ضبط فیلم شود.

دوربین سلفی که در یک پانچول قرار گرفته، 10 مگاپیکسل بوده که شارپنس خوبی داشته و جزئیات را به بهترین شکل ممکن تشخیص می‌دهد؛ اما از ایراداتی که می‌توان به این دوربین گرفت، عدم تشخیص صحیح سایه روشن‌ها در تصویر بوده و داینامیک رنج به درستی عمل نمی‌کند که می‌تواند در مکان‌هایی با نور نامناسب، دردسر ساز شود. این دوربین نیز از قابلیت فیلم‌برداری 4K در 30 و 60 فریم بر ثانیه و 1080 در 30 فریم بر ثانیه برخوردار است.

 

باتری

باتری در نظر گرفته شده برای گوشی گلکسی S21 Plus ، از نوع لیتیوم یونی غیر قابل تعویض 4800 میلی آمپر بوده که می‌تواند در استفاده‌های بی‌وقفه و سنگین برای مدت یک روز کامل، کاربر را از شارژ مجدد بی‌نیاز کند. برای تامین انرژی مورد نیاز این باتری، متاسفانه شرکت سامسونگ هیچ آدابتوری به همراه گوشی ارائه نداده است، اما برای شارژ مجدد باید از یک آدابتور فست شارژ 25 واتی استفاده نمود.

در تست صورت گرفته با این آدابتور فست شارژ، گوشی S21 Plus در کمتر از یک ساعت به صورت کامل شارژ می‌گردد که زمان فوق العاده خوبیست. یکی از قابلیت‌های قابل توجه در این گوشی، قابلیت Reverse wireless بوده که به کمک این قابلیت، باتری گوشی تبدیل به پاور بانک شده و می‌تواند دیگر گجت‌های هوشمند مانند ایرپاد را به راحتی شارژ نماید.

 

جمع بندی

برای گوشی گلکسی S21 Plus تنها یک نسخه رم 8 گیگابایت در نظر گرفته شده و حافظه داخلی با ظرفیت 128 و 256 گیگابایت از پس ذخیره‌ی هرگونه اطلاعاتی بر‌می‌آید. این گوشی از قابلیت 5G نیز برخوردار بوده و به کمک قابلیت NFC می‌تواند با تمام دستگاه‌های مربوطه ارتباط برقرار کرده و به جابه جایی اطلاعات بپردازد و به عبارتی، گوشی به یک کارت هوشمند نیز تبدیل می‌گردد. گلکسی S21 Plus در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، بنفش، قرمز، طلایی و صورتی به بازار عرضه شده است.

 

ارزش خرید

طراحی صورت گرفته برای S21 Plus ، یکی از بهترین طراحی‌های صورت گرفته برای یک پرچمدار است. صفحه نمایش قرار گرفته برای گلکسی S21+ به نسبت دیگر پرچمداران کمپانی سامسونگ، دارای افت رزولوشن بوده که اگرچه کاربر در هنگام استفاده از این گوشی دچار مشکل نمی‌گردد اما از یک پرچمدار، انتظار بیشتری می‌رفت.

از دیگر ایراداتی که می‌توان به این پرچمدار زیبا وارد کرد، عدم پشتیبانی از micro SD بوده که باعث می‌شود کاربر در هنگام انتخاب حافظه داخلی گوشی، دچار محدودیت گردد. اما به طور کلی می‌توان گفت S21 Plus به عنوان یک پرچمدار، بهترین در نوع خود بوده که بدون هیچگونه حاشیه‌سازی به ارائه‌ی خدمت مشغول است و می‌تواند هر کاربری را راضی نگه دارد. شما کدام پرچمدار از کمپانی سامسونگ را ترجیح می‌دهید؟

منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

Hesam Barzegaran بازدید : 45 دوشنبه 28 تیر 1400 نظرات (0)

نقد و بررسی گوشی گلکسی A72 سامسونگ

شرکت سامسونگ یکی از برندهای بسیار جسور است که با تغییرات اساسی در ظاهر گوشی‌های خود، نظر طرفداران را به خود جلب کرده و منتقدان خود را به چالش می‌کشد. گوشی گلکسی A72 یکی از جدیدترین میان‌رده‌های جسورانه‌ شرکت سامسونگ بوده که با طراحی خاص خود، انقلابی در طراحی گوشی‌های سری A به وجود آورده و با عرضه‌ این گوشی در ماه مارچ سال 2021 یک بار دیگر ثابت کرده که می‌تواند تنها با یک طراحی منحصر به فرد، بار دیگر یکه تاز بازار عرضه گوشی‌های هوشمند باشد. گوشی گلکسی A72 با چیپست اسنپدراگون G70 و باتری 5000 میلی آمپری و همینطور دوربین 64 مگاپیکسلی در نسل جدید میان‌رده‌های سری A غوغا کرده است. برای بررسی بیشتر این میان‌رده جسورانه با این مقاله از ماریاتل همراه باشید.

 

طراحی

اولین حرکت جسورانه‌ای که در گوشی گلکسی A72 سامسونگ به چشم‌ می‌خورد، تغییر در طراحی این گوشی‌است. بدنه مورد استفاده در A72 اگرچه از جنس پلاستیک است اما این پلاستیک از نوع مات بسیار مرغوب بوده که تمام بدنه پشتی از جمله ماژول قرارگیری دوربین‌ها را پوشانده است و ظاهری شبیه به پرچمداران این کمپانی به گلکسی A72 بخشیده است. فریم دور گوشی نیز از جنس پلاستیک براق بوده که در قسمت پایین شامل درگاه تایپ C، اسپیکر، میکروفون و جک 3.5 میلی متری صدا، در سمت راست فریم دکمه‌های ولوم و پاور، در سمت بالای فریم یک نویزگیر و یک خشاب برای جایگیری دو نانو سیم کارت و یک micro SD در نظر گرفته شده و در سمت چپ فریم نیز هیچ دکمه یا درگاهی قرار نگرفته است.

کمپانی سامسونگ در پنل جلویی از یک محافظ کورنینگ گوریلا گلس 3 بهره برده که در برابر بسیاری از خط و خش‌های احتمالی مقاوم بوده و به این راحتی دچار شکستگی نمی‌گردد. یک اسپیکر مکالمه و دوربین سلفی نیز در یک پانچول بسیار کوچک نیز در قسمت بالای صفحه نمایش این میان رده جدید خود نمایی می‌کند. حاشیه در اطراف صفحه نمایش گوشی گلکسی A72 از پهنای قابل قبولی برخوردار بوده و به طور کلی طراحی گلکسی A72 یکی از فوق‌العاده‌ترین طراحی‌های صورت گرفته برای یک میان‌رده در این بازه قیمتی‌است.

 

صفحه نمایش گوشی گلکسی A72 

پنل صفحه نمایش گوشی گلکسی A72 در ابعاد 6.7 اینچ طراحی شده که نسبت به بدنه، 84.4% از آن را پوشش داده است. این پنل از نوع Super AMOLED 90 هرتزی بوده که بسیار روان عمل کرده و اسکرول کردن و جابه جا شدن در بین صفحات به سهولت صورت می‌گیرد. این صفحه نمایش رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و تراکم 394 پیکسل در هر اینچ داشته و قابلیت تشخیص 16 میلیون رنگ را داراست که کیفیت بسیار بالاتری نسبت به رقبای خود داشته است و از  عمق رنگ مشکی بیشتر و درجه روشنایی بسیار بالاتر بهره می‌جوید. به دلیل درجه روشنایی بالای این صفحه نمایش، کار کردن با آن در نور مستقیم خورشید آزار دهنده نیست و کاربر به راحتی می‌تواند برنامه‌ها و متون را در این صفحه نمایش تشخیص داده و بخواند. از طرف دیگر کنتراست رنگ این پنل باکیفیت، بسیار دقیق است؛ چیزی که تنها در گوشی‌های پرچمدار و گران قیمت شرکت سامسونگ می‌توان یافت.

 

سخت افزاری برای میان‌رده

گلکسی A72 برای پردازش اطلاعات خود از یک چیپست کوآلکم اسنپدراگون 720G استفاده می‌کند که از پایداری بسیار بالایی برخوردار بوده و در طی استفاده‌های سنگین و طولانی مدت از گوشی دچار هیچگونه لگ یا باگ نمی‌گردد. شرکت سامسونگ برای این گوشی پردازنده‌ گرافیکی از نوع Adreno 618 استفاده کرده و پردازنده‌ی مرکزی آن شامل هشت هسته می‌شود که دو هسته آن 2.3 گیگاهرتز Kryo 465 Gold و شش هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 465 Silver می‌باشد و می‌تواند به راحتی از پس انواع برنامه‌های سبک یا سنگین بر آمده دچار هیچگونه افت کیفیت نگردد. مجموع این سخت افزارها در کنار یک دیگر باعث شده تا بازی‌هایی مانند Call of duty را با بالاترین کیفیت خود بدون هیچ مشکلی اجرا شده و این گوشی را به یک گزینه‌ی مناسب برای گیمرها تبدیل کند.

رابط کاربری این گوشی گلکسی A72 از جدیدترین نسخه‌ی اندروید 11 برخوردار بوده و رابط کاربری مخصوص شرکت سامسونگ یعنی One UI 3.1 تکمیل کننده‌ بخش سخت افزار A72 بوده که باعث می‌شود این پکیج به خوبی از پس تمام نیازهای کاربران سامسونگ بر آمده و برای هر سلیقه‌ای مورد پسند واقع شود.

 

دوربین

دوربین‌های گوشی گلکسی A72 در یک ماژول به رنگ بدنه‌ گوشی چیده شده و شامل دوربین اصلی 64 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.8 و دوربین 8 مگاپیکسلی Telephoto با گشودگی دیافراگم f/2.4 که می‌تواند تا سه برابر زوم اپتیکال داشته باشد و دوربین 12 مگاپیکسلی التراواید با گشودگی دیافراگم f/2.2 و سنسور 5 مگاپیکسلی که یک لنز ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4 می‌شود. کیفیت عکس‌های به ثبت رسیده توسط دوربین اصلی از داینامیک رنج بسیار مناسب برخوردار بوده و شارپنس آن کاملا قابل قبول است و جزئیات سوژه به خوبی در عکس مشخص می‌باشد.

شرکت سامسونگ برای ایجاد کیفیت بیشتر در دوربین اصلی این گوشی، به نرم افزارهای ادیت رو آورده که این موضوع باعث می‌شود رنگ‌ها بسیار زنده‌تر و درخشان‌تر از آن چیزی که در واقعیت هستند به ثبت برسد و عکس‌ها در گالری با آنچه که در واقعیت بوده کمی متفاوت است. دوربین التراواید نیز از اعوجاج کاملا متناسبی برخوردار بوده و تصاویر ثبت شده حالتی طبیعی دارند و هیچ نویزی در این تصاویر به چشم نمی‌خورد. اما در عکاسی در شب یا نور کم، از کیفیت عکس‌ها به شکل قابل توجهی کاسته شده و عکس‌ها دچار کمی نویز می‌شوند. دوربین Telephoto با قابلیت زوم اپتیکال خود، تنها با سه برابر زوم می‌تواند کیفیت خوب خود را حفظ کند و اگر بیشتر از این مقدار زوم شود کیفیت خود را به شکل واضحی از دست داده و جزئیات تصویر حالتی بهم ریخته و آبرنگی به خود می‌گیرند.

این دوربین قابلیت فیلم برداری 4K در 30 فریم بر ثانیه را دارد که می‌تواند فیلم‌های خوبی ضبط کند و برای استفاده روزمره کاملا مناسب است و در هنگام فیلم برداری، استابلایزر عملکرد پایدار و خوب خود را حفظ کرده و فوکوس لنزها به خوبی صورت می‌گیرد.

در پنل جلویی گوشی، یک لنز 32 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.2 به عنوان دوربین سلفی در نظر گرفته شده که این دوربین نیز عکس‌های سلفی بسیار خوبی گرفته و از داینامیک رنج و شارپنس مناسبی برخوردار بوده و به خوبی می‌تواند سوژه را از بک گراند تشخیص داده و جدا کند. همچنین این دوربین سلفی می‌تواند فیلم برداری 4K در 30 فریم بر ثانیه را انجام دهد که عملکرد آن برای کاربرانی با سلیقه‌های مختلف کاملا رضایت بخش است.

 

باتری و شارژر

میان رده‌ جسورانه‌ی سامسونگ از یک باتری لیتیوم یونی غیر قابل تعویض 5000 میلی آمپر برای انرژی بخشی به این گوشی استفاده می‌کند که می‌تواند کاربر خود را تا دو روز از شارژ مجدد بی‌نیاز کرده و به کمک یک آدابتور فست شارژ 25 وات، ظرف مدت یک ساعت و سی دقیقه گوشی را فول شارژ می‌کند. این باتری در استفاده‌های بسیار سنگین و بی وقفه نیز بیش از 18 ساعت نیازی به شارژ مجدد ندارد.

 

جمع بندی

گلکسی A72 با رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی و همبنطور رم 8 و حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت تولید شده و به کمک Micro SD می‌توان این حافظه را افزایش داد. علاوه بر آن گوشی گلکسی A72 از گواهی IP67 نیز برخوردار است تا این گوشی جذاب بتواند به مدت 30 دقیقه در عمق یک متری آب دوام بیاورد. گوشی گلکسی A72 در رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و بنفش روشن به بازار عرضه شده است.

 

ارزش خرید

گوشی گلکسی A72 به قیمت 450 یورو به بازار عرضه شده که در این بازه‌ قیمت می‌توان گوشی MI 10 T شرکت شیائومی را رقیب این گوشی دانست که گلکسی A72 در بخش طراحی، رابط کاربری و باتری کاملا نسبت به رقیب خود برتری داشته اما در بخش فیلم برداری و  چیپست مورد استفاده، زمینه رقابت را به گوشی  MI 10T سپرده است. با این حال با توجه به نیاز خود و اولویت‌های شخصی باید تصمیم بگیرید که شانس خریداری شدن را به گوشی A72 داده یا رقیب او را در دست خواهید گرفت؟

منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

اینستاگرام ماریاتل

Hesam Barzegaran بازدید : 39 یکشنبه 27 تیر 1400 نظرات (0)

 

نقد و بررسی گوشی گلکسی S21

گوشی‌های پرچمدار از قابل توجه‌ترین گوشی‌های هر کمپانی هستند؛ چرا که جدیدترین و با کیفیت‌ترین متریال و تکنولوژی را می‌توان در این دسته از گوشی‌ها پیدا کرد. گلکسی S21 یکی از پرچمداران بسیار خوش دست و زیبای کمپانی سامسونگ بوده که در ژانویه 2021 به دست طرفداران این کمپانی رسیده است. این گوشی با چیپست اگزینوس 2100، باتری 4000 میلی آمپر، به همراه دوربین سه‌گانه‌ی 12 مگاپیکسلی توانسته بسیاری از انتظارات منتقدان نسبت به یک گوشی پرچمدار را بر آورده سازد. برای بررسی بیشتر این گوشی با ماریاتل همراه باشید.

 

طراحی

این پرچمدار زیبا، طراحی شبیه به S21 ultra داشته و فریم با آمدن به روی بدنه‌ی پشتی، تبدیل به ماژول زیبایی برای دوربین‌ها شده است. جنس بدنه‌ی پشتی این پرچم دار از پلاستیک مات بسیار با کیفیت ساخته شده که رد اثر انگشت به روی آن باقی نمانده و در برابر خط و خش‌های احتمالی متوجه‌ی هیچگونه آسیبی نمی‌گردد. برای قرار گیری بهتر گوشی در دست، فریم دور گوشی انحنا داشته و از جنس آلومنیوم ساخته شده است و در قسمت پایین فریم، اسپیکر، درگاه تایپ c، میکروفون و خشاب سیمکارت جای گرفته؛ سمت راست فریم نیز دکمه‌های کم و زیاد کردن ولوم صدا به همراه دکمه‌ی پاور؛ و در آخر بالای فریم یک میکروفون طراحی شده است.

گلکسی S21 با ابعاد 6.2 اینچ خود، تنها 171 گرم وزن دارد و صفحه نمایش جلوی گوشی از نوع کورنینگ گوریلا گلس Victus ساخته شده که در برابر ضربات مختلف و خط و خش به خوبی از پنل صفحه نمایش محافظت می‌کند. همچنین این صفحه نمایش حاشیه‌های بسیار ظریف و کمی داشته و 87% از بدنه را به خود اختصاص داده است و دوربین سلفی به پیروی از دیگر پرچمداران این کمپانی، در یک پانچول کوچک جای گرفته و اسپیکر مکالمه در بالای آن، در اوج ظرافت طراحی و قرار گرفته است.

 

عکس

 

صفحه نمایش گلکسی S21 

پنل صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای گلکسی S21 از نوع Dynamic AMOLED بوده که از نرخ نوسازی 120 هرتز نیز پشتیبانی کرده و این صفحه نمایش با رزولوشن 1080 در 2400 و تراکم 421 پیکسل در هر اینچ، می تواند تصاویری بسیار شفاف و واقعی را به نمایش بگذارد.

این پرچمدار با پشتیبانی از قابلیت HDR10 رنگ‌ها را با بالاترین کیفیت ممکن نشان داده و شفافیت و کنتراست بسیار بالایی دارند و همچنین عمق رنگ مشکی بسیار زیاد بوده و در صورت نگاه کردن از زوایای مختلف به صفحه نمایش، رنگ‌ها دچار هیچگونه تغییری نمی‌شوند.

مقدار روشنایی گلکسی S21 تا 1300 نیت بالا می‌رود و باعث می‌شود، کار کردن در نور شدید برای کاربر ممکن باشد. همچنین وجود نرخ نوسازی 120 هرتزی در این صفحه نمایش باعث شده که اسکرول کردن و وبگردی به راحتی و ظرافت تکان دادن یک انگشت باشد و در تست‌های انجام شده کوچک‌ترین لگ یا کندی مشاهده نمی‌گردد. البته باید توجه کرد که این نرخ نوسازی برای استفاده بهینه از انرژی گوشی، در استفاده‌های مختلف متغییر بوده و در هر فعالیتی متناسب با آن تنظیم شده تا کاربر علاوه بر داشتن یکی از سریع‌ترین صفحه نمایش‌ها، از طول عمر بیشتری در مصرف باتری برخوردار باشد.

 

سخت افزار گلکسی S21

شرکت سامسونگ برای پرچمداران خود با توجه به منطقه‌ی جغرافیایی، دو نسخه برای سخت افزار خود در نظر گرفته است؛ نسخه‌ی منتشر شده در آمریکا و چین، از چیپست اسنپدراگون 888 استفاده شده که به هیچ عنوان داغ نکرده و در استفاده‌ی طولانی مدت، عملکرد پایداری دارد. پردازنده‌ی گرافیکی در این نسخه نیز از نوع Adreno 660 بوده و پردازنده‌ مرکزی دارای هشت هسته بوده که تفاوت بسیار جزئی با نسخه‌ی جهانی دارد.

اما چیپست استفاده شده در نسخه‌ جهانی از نوع اگزینوس 2100 بوده که عملکردی مشابه با چیپست اسنپدراگون داشته و انتظار می‌رود که این تراشه، عملکرد پایدار و عدم گرم شدن در استفاده‌ی طولانی مدت خود را حفظ نماید. پردازنده‌ی گرافیکی به کار رفته شده در نسخه‌ جهانی از نوع Mali-G78 MP14 بوده و پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای با یک هسته‌ 2.9 GHz Cortex-X1 و سه هسته‌ 2.80 GHz Cortex-A78 و چهار هسته‌ 2.2 GHz Cortex-A55 تکمیل کننده‌ مجموع سخت افزارهای گلکسی S21 است.

در نهایت وجود این سخت افزارها در کنار یکدیگر، باعث شده تا تمام بازی‌ها و برنامه‌های سنگین به راحتی اجرا شده و هیچگونه لگ یا کندی در اجرای برنامه دیده نشود و خبری از داغ کردن بدنه‌ گوشی در استفاده‌ بی‌وقفه و افت فریم وجود نداشته باشد.

همچنین برای تضمین امنیت گلکسی S21 از یک حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش استفاده شده که سرعت عملی بسیار بالا داشته و در کمترین زمان ممکن می‌تواند اثر انگشت را شناسایی کند. کمپانی سامسونگ برای تکمیل شدن امنیت این پرچمدار، یک سنسور تشخیص چهره دو بعدی نیز در نظر گرفته که می‌تواند در نور کم شب نیز به خوبی چهره را شناسایی کرده و تشخیص دهد.

رابط کاربری در نظر گرفته شده برای  این پرچم دار، One UI 3 بوده که در کنار اندروید 11 باعث شده تا گلکسی S21 یکی از بهترین پرچمداران کمپانی سامسونگ باشد.

 

دوربین

دوربین‌های طراحی شده برای گلکسی S21 همان لنزهایی است که در نسل پیشین این گوشی استفاده شده است. دوربین اصلی 12 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 1.8، دوربین Telephoto 64 مگاپیسکلی با گشودگی دیافراگم 2.0 و دوربین التراواید 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.2 از جمله لنزهای تشکیل دهنده‌ی دوربین سه‌گانه‌ این گوشی می‌باشد. دوربین اصلی در شرایط نوری مناسب، به عنوان یک پرچمدار از عملکرد فوق‌العاده خوبی برخوردار بوده و می‌تواند جزئیات بسیار زیادی را به ثبت برساند. عملکرد داینامیک رنج در این دوربین نیز بسیار خوب بوده و به خوبی می‌تواند سایه روشن‌های یک سوژه را مدیریت کند، اما شارپنس این دوربین چندان قابل توجه نبوده و نمی‌توان انتظار زیادی از ثبت تصاویری با شفافیت بسیار بالا از گلکسی S21 داشت. در تصاویر به ثبت رسیده در این گوشی، روشنایی بسیار مطلوب است و به کمک لرزشگیر اپتیکال، تصاویر هیچگونه نویزی ندارند.

دوربین التراواید گلکسی S21 تا 120 درجه از یک منظره را می‌تواند تشخیص دهد و تصاویر به ثبت رسیده توسط این دوربین نیز به خوبی دوربین اصلی بوده و دارای فوکس ثابت می‌باشد. دوربین Telephoto برای ثبت تصاویر پرتره بسیار مناسب بوده و به خوبی می‌تواند سوژه را از بک گراند تشخیص داده و از یک دیگر جدا کند و همچنین این دوربین توانایی زوم هیبریدی تا 3 برابر را داشته که باعث می‌شود، تصاویر حتی در حالت زوم نیز کیفیت و شفافیت خود را حفظ کرده و حالت آبرنگی به خود نگیرند.

اما برای فیلم‌برداری با گلکسی S21 ، تنها از لنز اصلی می‌توان استفاده نمود که قابلیت فیلم برداری 8K در 24 فریم بر ثانیه، 4K در 30 و 60 فریم بر ثانیه و 1080 در 24 و 30 و 60  فریم بر ثانیه را دارد. عملکرد استابلایزر نیز در هنگام فیلم‌برداری متناسب بوده و به کمک لرزشگیر اپتیکال، لرزش دست به روی فیلم تاثیری نمی‌گذارد و به طور کلی می‌توان گفت به کمک قابلیت فیلم‌برداری گلکسی S21 می‌توان فیلم‌های بسیار حرفه‌ای و باکیفیت ضبط نمود. اما از ایراداتی که می‌توان به قابلیت ضبط فیلم گرفت، عدم وجود رنگ‌های زنده و شفاف در ویدیوی ضبط شده است که این ایراد را می‌توان به کمک نرم افزارهای گرافیکی برطرف نمود.

دوربین سلفی نیز از یک لنز 10 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.2 بهره می‌برد که دارای قابلیت فوکوس خودکار و تشخیص فازی دو پیکسلی و فوکوس خودکار تشخیص فازی Dual Pixel می‌باشد. در نهایت به کمک وجود این قابلیت‌ها، سوژه در تصاویر به راحتی پیدا شده و تصاویر پرتره‌ی فوق‌العاده خوبی می‌توان به ثبت رساند. دوربین سلفی نیز از قابلیت فیلم برداری 4K در 30 و 60 فریم بر ثانیه داشته و عملکردی به خوبی دوربین اصلی دارد.

 

باتری

منبع انرژی در نظر گرفته شده برای گلکسی S21 ، یک باتری لیتیوم یونی غیر قابل تعویض 4000 میلی آمپر بوده که در تست‌های صورت گرفته، در استفاده‌های بسیار سنگین و بی وقفه برای مدت یک روز کامل انرژی خود را حفظ کرده و نیازی به شارژ مجدد ندارد. این پرچمدار نیز به پیروی از کمپانی اپل، برای محافظت بیشتر از محیط زیست، آدابتور و هدفون را به همراه این گوشی ارائه نداده و باید به صورت جداگانه خریداری شود. آدابتور مورد نیاز برای شارژ مجدد، یک آدابتور 15 وات فست شارژ بوده که می‌تواند در کمتر از یک ساعت و نیم، این گوشی را به طور کامل شارژ نماید.

 

جمع بندی

گلکسی S21 تنها با یک نسخه رم 8 گیگابایت عرضه شده و حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی آن می‌تواند هر گونه اطلاعاتی را در خود جای دهد. رنگ‌های در نظر گرفته شده برای این گوشی، بنفش، خاکستری، سفید و صورتی بوده که هر کاربر با توجه به سلیقه‌ی خود می‌تواند یکی از این رنگ‌ها برگزیند.

 

عکس

 

ارزش خرید

گوشی گلکسی S21 یکی از پرچمداران بسیار گران‌قیمت کمپانی سامسونگ است و اگرچه در قسمت‌های مختلف گوشی، می‌توان بهترین و به روزترین تکنولوژی‌ها را دید اما این گوشی در بخش دوربین حرفی برای گفتن نداشته و به عنوان یک پرچمدار، از دوربین و قسمت فیلم‌برداری این گوشی انتظار بیشتری می‌رود. از دیگر ایراداتی که می‌توان به این گوشی گرفت عدم پشتیبانی از micro SD می‌باشد، که باعث می‌شود پرچمداران دیگر این کمپانی ارزش خرید بیشتری در این زمینه پیدا کنند. اما صفحه نمایش و سخت افزار پایدار و پر قدرت، از نقات قوت و بسیار قابل توجه گلکسی S21 بوده و می‌تواند نظر بسیاری از کاربران را نسبت به خرید این گوشی جلب نماید. با این تفاسیر شما کدام گوشی از خانواده‌ی پرچمداران را انتخاب می‌کنید؟

 

منبع : ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

Hesam Barzegaran بازدید : 39 شنبه 26 تیر 1400 نظرات (0)

 

نقد و بررسی گوشی گلکسی A01 Core

کمپانی‌های مختلف، در کنار عرضه‌ گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده، گوشی‌هایی تولید می‌کنند که کیفیت ساخت ضعیف‌تری داشته و تنها برای برآورده کردن نیاز روزانه‌ی کاربر تهیه می‌گردد. این دسته از گوشی‌ها قیمت بسیار پایین‌تری داشته و به گوشی‌های پایین رده یا اقتصادی معروف هستند و توانسته‌اند در دستان بسیاری از کاربران با سطع توقع پایین از گوشی، جای گیرند. گلکسی A01 core از گوشی‌های اقتصادی کمپانی سامسونگ بوده که لقب ارزان‌ترین گوشی کمپانی در سال 2020 را از آن خود کرده است. این گوشی جذاب با چیپست مدیاتک MT6739WW، باتری 3000 میلی آمپر و دوربین 8 مگاپیکسل روانه‌ی بازار شده و توجه بسیاری از منتقدان گوشی‌های اقتصادی را به خود جلب نموده. برای بررسی بیشتر این گوشی مقرون به صرفه با ماریاتل همراه باشید.

 

طراحی

کمپانی سامسونگ برای این گوشی مقرون به صرفه از متریال پلاستیک برای ساخت بدنه پشتی و فریم استفاده کرده؛ بدنه‌ پشتی از پلاستیک مات تهیه شده که با طرح راه راه موربی تزئین گشته و این طرح علاوه بر زیبایی بیشتر، از لیز خوردن گوشی در دست جلوگیری می‌نماید.

همچنین در سمت چپ بدنه‌ی پشتی، دوربین به همراه چراغ LED فلش در یک ماژول بیضی قرار گرفته است. در فریم گوشی نیز به پیروی از جنس بدنه از پلاستیک مات استفاده شده که رد اثر انگشت به روی آن باقی نمی‌ماند و گوشه‌های منحنی این فریم، به قرار گرفتن بهتر گوشی در دست، کمک شایانی می‌کند.

در پایین فریم اسپیکر، میکروفن، جک 3.5 میلی متری و درگاه micro USB؛ در سمت راست فریم دکمه‌ کم و زیاد کردن صدا به همراه دکمه‌ پاور و در سمت چپ فریم خشاب سیم کارت به چشم می‌خورد. به دلیل استفاده از متریال پلاستیک، گلکسی A01 Core وزن بسیار کمی داشته و تنها 150 گرم می‌باشد و در ابعاد 5.3 اینچ تولید شده است.

در قسمت جلوی گوشی نیز یک صفحه نمایش شیشه‌ای در نظر گرفته شده که مقاومت زیادی در برابر خط و خش ندارد و با حواشی بسیار پهن، تنها 74.5% از ابعاد بدنه را به خود اختصاص داده است. به طور کلی کمپانی سامسونگ تلاش زیادی برای طراحی متفاوت یا خاص نکرده و این گوشی شباهت بسیار زیادی به گوشی‌ها ساخته شده در سال‌های قبل از 2019 دارد.

 

 

صفحه نمایش

پنل قرار گرفته برای صفحه نمایش گلکسی A01 Core از نوع PLS IPS بوده و در رزولوشن 720 در 1480 و تراکم 311 پیکسل در هر اینچ، برای استفاده روزمره و وبگردی گذینه‌ی بسیار مناسبی است. تصاویر در این صفحه نمایش کیفیت قابل قبولی داشته و جزئیات به خوبی دیده می‌شود.

رنگ‌ها تقریبا به آنچه که در واقعیت هستند، شباهت داشته و عمق رنگ مشکی رضایت بخش است. این صفحه نمایش تنها در دید مستقیم کیفیت خوب خود را حفظ کرده و در صورت نگاه کردن به صفحه نمایش از زوایای کناری، رنگ‌ها کاملا بهم ریخته و کیفیت تصویر به شکل قابل توجهی کاسته می‌شود. روشنایی این صفحه نمایش عملکرد مناسبی داشته و کاربر در شرایط نوری نچندان شدید، به راحتی می‌تواند به فعالیت با صفحه نمایش بپردازد؛ اگرچه در نور شدید یا نور مستقیم آفتاب صفحه نمایش به سختی دیده می‌شود که در این بازه قیمتی مشکل قابل قبولیست.

 

سخت افزار

برای پردازنده‌ی گلکسی A01 Core از یک چیپست مدیاتک MT6739 استفاده شده که توانایی اجرای برنامه‌های سبک و نیمه سنگین را داشته و در اجرای این دسته از برنامه‌ها دچار کندی یا افت کیفیت نمی‌شود. برای پردازنده‌ی گرافیکی از PowerVR GE8100 بهره برده و دارای پردازنده‌ی مرکزی 4 هسته‌ای می‌باشد که هر چهار هسته‌ی آن از نوع 1.5 GHz Cortex-A53 است.

مجموع عملکرد این سخت افزارها در کنار یکدیگر باعث شده تا گلکسی A01 Core بتواند بسیاری از برنامه‌های مورد استفاده روزمره و بازی‌های کم حجم و سبک را به راحتی اجرا نماید و دچار کندی یا افزایش دما نشود؛ اما در تست صورت گرفته توسط تیم ماریاتل، در اجرای بازی سنگینی مانند Call of duty به شدت دچار لگ و کندی شده و توانایی اجرای چنین برنامه‌ی سنگینی را ندارد.

برای رابط کاربری این گوشی، از رابط کاربری معروف سامسونگ یعنی one UI استفاده شده که محیطی بسیار کاربر پسند داشته و مخاطب به راحتی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند و اگر کندی یا لگ در آن کمتر گردد، حتی می‌تواند رابط کاربری مورد علاقه مخاطب نیز شناخته شود.

گوشی گلکسی A01 Core از هیچ حسگر خاصی برای امنیت این گوشی استفاده نمی‌کند و کمپانی سامسونگ، حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره برای این گوشی در نظر نگرفته است و برای امنیت آن باید از پترن یا پسورد استفاده کرد.

 

دوربین

گلکسی A01 Core تنها یک لنز دوربین 8 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.2 داشته که نسبت به قیمت گوشی، عکس‌های قابل قبولی به ثبت می‌رساند. رنگ‌ها در این دوربین کمی اغراق داشته و پررنگ‌تر از آنچه که در حقیقت هستند به ثبت می‌رسد.

شارپنس این دوربین عملکرد قابل قبولی داشته و جزئیات خوبی در هر تصویر به ثبت می‌رسد. همچنین در صورتی که کاربر حوصله به خرج داده و به عکاسی بپردازد، می‌تواند عملکرد بسیار ضعیف داینامیک رنج را بهبود ببخشد.

دوربین گلکسی A01 Core دارای فوکوس خوردکار بوده که باعث می‌شود بتوان راحت‌تر سوژه مورد نظر را انتخاب و به ثبت رساند. این دوربین توانایی فیلم برداری 1080 در 30 فریم بر ثانیه را نیز داشته که عملکرد آن چندان قابل توجه نیست و صرفا برای رفع نیاز می‌توان از آن استفاده کرد و برای فیلم‌برداری حرفه‌ای گزینه‌ی مناسبی نخواهد بود. دوربین سلفی این گوشی 5 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.4 بوده که در شرایط نوری مناسب، تصاویر قابل قبولی به ثبت می‌رساند.

 

باتری

کمپانی سامسونگ برای این گوشی مقرون به صرفه، یک باتری لیتیوم یونی غیر قابل تعویض 3000 میلی آمپر در نظر گرفته که می‌تواند تا 12 ساعت فعالیت بی وقفه و سنگین، انرژی خود را حفظ کرده و کاربر را از شارژ مجدد بی‌نیاز نماید.

 

جمع بندی

گوشی گلکسی A01 Core با رم 1 و 2 گیگابایت به بازار عرضه و حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای این گوشی، 16 و 32 گیگابایت بوده که به کمک یک micro SD می‌توان مقدار حافظه را افزایش داد. رنگ‌های منتشر شده برای این گوشی مقرون به صرفه مشکی، آبی و قرمز می‌باشد.

 

 

ارزش خرید

گوشی مقرون به صرفه‌ی کمپانی سامسونگ، در ابتدایی‌ترین نوع گوشی در کمپانی طراحی شده تا کمترین هزینه‌ی تمام شده را برای کمپانی داشته باشد و لقب ارزان‌ترین گوشی سامسونگ در 2020 را به خود اختصاص داده است. این گوشی با توجه به قیمت در نظر گرفته شده برای آن، تنها برای رفع نیاز اولیه کاربر در تمام بخش‌ها ساخته شده و به هیچ عنوان چیزی بیشتر از آن نباید انتظار داشت و نمی‌تواند از پس بسیاری از برنامه‌های سنگین و بازی‌های گوناگون برآید. اگر شما قصد خرید یک گوشی مقرون به صرفه را داشته باشید، کدام گوشی موجود در بازار را انتخاب می‌کنید؟

 

منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

اینستاگرام ماریاتل

Hesam Barzegaran بازدید : 38 جمعه 25 تیر 1400 نظرات (0)

 

نقد و بررسی گوشی گلکسی A12

گوشی‌های میان‌رده انواع مختلفی داشته و هر کاربر با توجه به نیاز خود به انتخاب آن می‌پردازد. گوشی گلکسی A12 یکی از میان‌رده‌های اقتصادی شرکت سامسونگ بوده که در اواخر دسامبر 2020 به بازار عرضه شده است. این گوشی که نسل جدید A11 شناخته شده، از یک چیپست مدیاتک هیلو P35 به همراه باتری 5000 میلی آمپر و دوربین چهارگانه‌ تشکیل شده و ظاهری بسیار زیبا و گران قیمت داشته و تداعی کننده‌ یک گوشی بسیار باکیفیت است. برای بررسی بیشتر با این مقاله از ماریاتل همراه باشید.

 

طراحی

گوشی گلکسی A12 به نسبت نسل پیشین خود، از طراحی بسیار فوق‌العاده‌ای برخوردار است. در قسمت بدنه‌ی پشتی از متریال پلاستیک استفاده شده که با طرح موربی به روی آن، ظاهری زیبا به A12 بخشیده و این خطوط مورب باعث شده تا هیچ ردی از اثر انگشت به روی بدنه باقی نماند. دوربین‌های پشتی در یک ماژول مربع در گوشه‌ی بدنه جای گرفته و جایی برای حسگر اثر انگشت در بدنه‌ی پشتی در نظر گرفته نشده است.

فریم گوشی گلکسی A12 از جنس بدنه پیروی کرده و از پلاستیک مات مرغوب تهیه شده که در سمت پایین فریم، جک 3.5 میلی متری، میکروفون، درگاه تایپ C و اسپیکر قرار گرفته، دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا به همراه دکمه‌ی پاور در سمت راست فریم تعبیه شده، در بالای فریم یک میکروفون دیگر قرار گرفته و در سمت چپ فریم نیز یک خشاب سیم کارت به چشم می‌خورد. در پنل جلویی شیشه گوریلا گلس 3 برای صفحه نمایش استفاده شده که در برابر خط و خش مقاومت نسبتا خوبی دارد. ابعاد گوشی 6.5 اینچ بوده که صفحه نمایش به دلیل حاشیه‌ زیادی که دارد تنها 82% از بدنه را به خود اختصاص داده است. در بالای صفحه نماش یک دوربین سلفی در ناچ قطره‌ای به همراه یک اسپیکر مکالمه نیز در نظر گرفته شده. این گوشی به نسبت نسل پیشین خود یعنی A11 پیشرفت خوبی داشته ولی به نسبت گوشی‌های رقیب، اگرچه تغییرات بزرگی نداشته اما طراحی مطلوبی دارد.

 

 

 صفحه نمایش گلکسی A12

در صفحه نمایش گلکسی A12 از یک پنل PLS IPS استفاده شده که رزولوشن 720 در 1600 پیکسل داشته و می‌تواند بیش از 16 میلیون رنگ را به خوبی تشخیص دهد. این پنل رنگ‌ها را همانگونه که هست نشان داده و می‌تواند آن‌ها را از یک دیگر تفکیک کرده و به نمایش بگذارد و رنگ‌ها از عمق و شارپنس تقریبا خوبی برخوردار هستند.

این دقت در صفحه نمایش باعث شده تا فیلم دیدن و وبگردی به یک تجربه‌ی بسیار جالب تبدیل گردد. اما روشنایی این صفحه نمایش با توجه به پنل، از کیفیت قابل توجهی برخوردار نبوده و در زیر نورهای شدید و آفتاب کمی کار کردن با صفحه نمایش سخت می‌شود. رقیب این صفحه نمایش می‌توان به گوشی redmi 9 اشاره کرد که در همین قیمت از صفحه نمایشی با رزولوشن بالاتر برخوردار است.

 

سخت افزار

شرکت سامسونگ برای میان‌رده‌ی جذاب خود از یک چیپست مدیاتک هیلو P35  استفاده کرده که عملکردی پایدار نداشته و حتی در اسکرول کردن صفحه نیز با کمی لگ همراه است و انتظار پردازش بازی‌ها و برنامه‌های سنگین را نمی‌توان از این پردازنده داشت. پردازنده گرافیکی گلکسی A12 از نوع PowerVR GE8320 بوده و دارای هشت هسته در پردازنده‌ی مرکزیست که چهار هسته آن 2.35 GHz Cortex-A53 بوده و چهار هسته دیگر آن از نوع 1.8 GHz Cortex-A53 می‌باشد. به طور کلی مجموع این سخت افزارها در کنار یکدیگر باعث شده تا گلکسی A12 بتواند از پس بسیاری از برنامه‌های سبک و نیمه‌ سنگین بر آید اما مناسب افرادی که علاقه به بازی‌های سنگین دارند نمی‌باشد. برای تکمیل پکیج سخت افزار این گوشی، از اندروید 10 و رابط کاربری one UI استفاده شده که می‌تواند آپدیت‌های مورد نظر را دریافت کرده و احتمال دارد باگ‌های موجود در این گوشی با آپدیت‌های مرتبط برطرف گردد.

برای امنیت بیشتر گوشی، شرکت سامسونگ از یک حسگر اثر انگشت به روی دکمه‌ی پاور استفاده کرده که از سرعت بسیار بالایی در تشخیص اثر انگشت برخوردار بوده و دقت بالایی در شناسایی اثر انگشت دارد. علاوه بر حسگر اثر انگشت، یک حسگر تشخیص چهره نیز به کمک بخش امنیتی گلکسی A12 آمده که چهره را در نور مناسب به خوبی تشخیص می‌دهد و از سرعت عمل مناسبی برخوردار است.

 

دوربین

گلکسی A12 از چهار لنز دوربین برای ثبت تصاویر برخوردار بوده که دوربین اصلی 48 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.0 دوربین التراواید 5 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.2 دوربین 2 مگاپیکسل ماکرو با گشودگی دیافراگم 2.4 و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.4 تشکیل دهنده‌ی پکیج تصویر برداری این گوشی هستند.

دوربین اصلی در نور مناسب می‌تواند عکس‌های بسیار خوبی به ثبت برساند، رنگ‌ها از شارپنس قابل قبول و معمولی برخوردار بوده و داینامیک رنج عملکرد مناسبی دارد. فوکوس کردن برای لنز اصلی کمی دردسر داشته و در صورت زوم کردن به روی تصویر، جزئیات به ثبت رسیده قابل تفکیک نبوده و حالتی مات به خود می‌گیرند.

عکس‌های پرتره به لطف سنسور تشخیص عمق، به خوبی از بک گراند تشخیص داده شده و جدا می‌شود و می‌توان تصاویر پرتره خوبی به ثبت رساند. سنسور التراواید به نسبت سنسور اصلی از کیفیت پایین‌تری برخوردار بوده و شارپنس آن به طرز قابل توجهی افت می‌کند و رنگ‌ها بی فروغ‌تر از آنچه که هستند ثبت می‌شوند.

داینامیک رنج در این دوربین عملکرد پایداری نداشته و در بعضی سوژه‌ها بسیار عالی عمل کرده و در بعضی تصاویر نیز عملکرد چشم گیری ندارد. اعوجاج لنز التراواید به حالت غیر طبیعی و زیادی بوده و اجسام حالت کروی غیر طبیعی می‌گیرند اما آنچنان آزار دهنده نیست و با این وجود می‌توان عکس‌های قابل قبولی به ثبت رساند. این گوشی با داشتن لنز ماکرو، نسبت به سایر رقبای خود برتری داشته و می‌تواند در نور مناسب عکس‌های ماکرو قابل قبولی بگیرد و جزئیات تقریبا مناسب به ثبت می‌رسند اما کیفیت فوق‌العاده چشمگیری نداشته و نمی‌توان انتظار زیادی از این لنز 2 مگاپیکسلی داشت.

برای فیلم برداری تنها قابلیت فیلم برداری 1080 بر 30 فریم در ثانیه داشته که عملکرد استابلایزر در آن بسیار مناسب بوده و فیلم‌های ضبط شده توسط این دوربین از کیفیت خوبی برخوردار هستند اما لنزها برای فیلم برداری‌های حرفه‌ای چندان مناسب نیستند.

در پنل جلویی نیز یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.2 تعبیه شده که عملکردی معمولی داشته و می‌تواند با قابلیت 1080 بر 30 فریم در ثانیه فیلم برداری کند.

 

باتری

باتری در نظر گرفته شده برای گلکسی A12 یک باتری لیتیوم یونی غیر قابل تعویض 5000 میلی آمپر بوده که از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار است و کاربر در استفاده‌های نیمه سنگین یا سنگین تا بیش از یک روز می‌تواند از این گوشی استفاده کند. بدون آنکه به شارژ مجدد نیاز داشته باشد. برای شارژ این باتری نیز یک آدابتور فست شارژ 15 وات در نظر گرفته شده که در کمتر از یک ساعت و چهل دقیقه می‌تواند به طور کامل این باتری را شارژ کند.

وجود این باتری قدرتمند نیز باعث شده تا گوشی گلکسی A12 به یکی از گزینه‌های مناسب برای افرادی که مدت زیادی وبگردی کرده یا به طور مداوم از گوشی استفاده می‌کنند بدل گردد.

 

جمع بندی

گلکسی A12 با رم 2 ، 3، 4، 6 گیگابایت تولید شده و با حافظه داخلی 32، 64 و 128 گیگابایت به بازار عرضه شده است و به کمک یک micro SD این حجم از حافظه داخلی را می‌توان افزایش داد. این گوشی در رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و قرمز به دست دوست‌داران خود رسیده است.

 

 

ارزش خرید

رقیبای این گوشی redmi 9 و y7 هوآوی در این بازه‌ی قیمتی هستند. در بخش‌های طراحی و باتری، گلکسی A12 عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده و در بخش‌های دوربین و سخت افزار نیز رقابتی کاملا برابر با این دو گوشی داشته و برتری چندانی نسبت به آنان ندارد. نظر شما درباره‌ی این میان‌رده‌ی دوست داشتنی چیه؟ کدوم گوشی رو ترجیح می‌دید؛ گلکسی A12 یا رقبای اون؟

منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

اینستاگرام ماریاتل

Hesam Barzegaran بازدید : 39 پنجشنبه 24 تیر 1400 نظرات (0)

نقد و بررسی گوشی گلکسی A02

شرکت سامسونگ یکی از کمپانی‌های قدرتمندیست که نه تنها گوشی پرچمدار بلکه گوشی‌های میان‌رده و مقرون به صرفه نیز تولید می‌کند که هر دسته از این گوشی‌ها، مخاطب خاص خود را در بر می‌گیرد. گوشی گلکسی A02 یکی از گوشی‌های مقرون به صرفه‌ی این کمپانی بوده که در ژانویه 2021 به بازار عرضه شده است. این گوشی با چیپست مدیاتک MT67، باتری 5000 میلی آمپر و دوربین 13 مگاپیکسل از پس بسیاری از نیازهای روزانه‌ی کاربران خود بر آمده و در بین گوشی‌های مقرون به صرفه، حرفی برای گفتن دارد. برای بررسی بیشتر این گوشی جذاب با ماریاتل همراه باشید.

 

طراحی

به وضوح مشخص است که کمپانی سامسونگ قصد اجرای ظرافت در گوشی گلکسی A02 نداشته است؛ این را از خطوط کاملا مورب و بزرگ طراحی شده در صفحه پشت بدنه‌ی گوشی می‌توان تشخیص داد.

بدنه پشتی این گوشی تماما از پلاستیک بوده که برای کاهش هزینه، از کیفیت چندان قابل توجهی برخوردار نیست. دو لنز دوربین نیز در یک ماژول مستطیل شکل در پنل پشتی جای گرفته است. فریم دور گوشی نیز از جنس پلاستیک مات بوده که ردی از اثر انگشت به روی آن باقی نمی‌ماند. در قسمت پایینی فریم، یک درگاه میکرو USB ، یک میکروفون و اسپیکر و جک 3.5 میلی متری دیده شده؛ در سمت راست فریم دکمه‌های ولوم کم و زیاد کردن صدا و پاور طراحی شده؛ در سمت چپ فریم نیز خشاب سیم کارت‌ها جای گرفته‌اند.

صفحه نمایش گوشی گلکسی A02 به صورت کاملا تخت طراحی شده و از جنس شیشه می‌باشد. این گوشی در ابعاد 6.5 اینچ طراحی شده و صفحه نمایش 81.9% از ابعاد بدنه را به خود اختصاص داده و می‌توان گفت تقریبا لبه‌های صفحه نمایش بسیار ضخیم است. دوربین سلفی در یک ناچ قطره‌ای جای گرفته و یک اسپیکر بزرگ نیز در بالای صفحه نمایش قرار گرفته است.

این گوشی 206 گرم وزن داشته که برای یک گوشی مقرون به صرفه کمی سنگین محسوب می‌شود. با این حال این گوشی به راحتی در دستان افراد مختلف به خوبی جای گرفته و می‌تواند تجربه‌ی جالبی از کار کردن با این گوشی را برای کاربر به همراه بیاورد.

 

صفحه نمایش گوشی گلکسی A02

در صفحه نمایش یک پنل IPS تعبیه شده که از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده و با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل و تراکم 270 پیکسل در هر اینچ می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای استفاده روزمره و وبگردی باشد. تشخیص رنگ‌ها در این صفحه نمایش قابل قبول بوده اما قابل مقایسه با میان‌رده‌های قدرتمند نیست؛ عمق رنگ‌ها به خوبی مشخص است و باعث می‌شود که رنگ‌ها از شفافیت خوبی برخوردار باشند.

مقدار روشنایی صفحه نمایش نیز در روشنایی روز و در نور مستقیم کاملا مناسب بوده و صفحه نمایش به خوبی دیده می‌شود و در نور شدید نیز کاربر دچار مشکلی نمی‌گردد. به طور کلی می‌توان گفت گوشی گلکسی A02 از یک صفحه نمایش معقول و قابل قبول برخوردار بوده و با توجه به قیمت آن، ایرادی بر این صفحه نمایش وارد نیست.

 

سخت افزار

در گوشی گلکسی A02 یک چیپست مدیاتک MT6739 قرار گرفته که برای استفاده روزمره و نصب برنامه‌های سبک و نیمه سنگین مناسب است اما برای اجرای بازی‌های سنگینی مانند Call of duty این چیپست پاسخگو نبوده و به زحمت می‌تواند چنین بازی را در پایین‌ترین کیفیت اجرا کند. پردازنده گرافیکی این گوشی PowerVR GE8100 بوده و پردازنده‌ی مرکزی از نوع Quad-core 1.5 GHz Cortex-A53 می‌باشد.

به طور کلی می‌توان گفت پکیج سخت افزار این گوشی اگرچه مناسب گیمرها و اجرای بازی‌های سنگین نیست اما برای اجرای برنامه‌های نیمه سنگین و سبک مناسب بوده و به خوبی از عهده آن بر می‌آید و عملکردی پایدار و قابل قبولی در این زمینه دارد. برای رابط کاربری گوشی گلکسی A02 ، از رابط کاربری معروف سامسونگ یعنی one UI استفاده شده که محیطی بسیار کاربر پسند داشته و مخاطب به راحتی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند و اگر کندی یا لگ در آن کمتر گردد، حتی می‌تواند رابط کاربری مورد علاقه مخاطب نیز شناخته شود.

گوشی گلکسی A02 از هیچ حسگر خاصی برای امنیت این گوشی استفاده نمی‌کند و کمپانی سامسونگ، حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره برای این گوشی در نظر نگرفته است و برای امنیت آن باید از پترن یا پسورد استفاده کرد.

 

دوربین Galaxy A02

گوشی گلکسی A02 از دو لنز برای دوربین پشتی برخوردار بوده، که دوربین اصلی آن 13 مگاپیکسل واید با گشودگی دیافراگم 1.9 و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.4 تشکیل شده است. در دوربین اصلی، رنگ‌ها به همان خوبی که در واقعیت هستند به تصویر کشیده می‌شود اما دوربین توانایی تشخیص جزئیات زیاد را ندارد. همچنین نوردهی این دوربین قابل توجه نبوده و شارپنس آن اگرچه عملکرد قابل قبولی دارد اما می‌توانست بسیار بهتر عمل کند.

گوشی گلکسی A02 در صورت نوردهی مناسب می‌توان عکس‌های خوبی به ثبت رساند اما در نور کم یا در شب، تصاویر نویز زیادی داشته و رضایت بخش نیستند. فوکوس در این دوربین به سختی انجام می‌شود اما در صورت فوکوس به روی سوژه می‌تواند سوژه را به خوبی به تصویر بکشد. علاوه بر آن این دوربین از قابلیت فیلم برداری 1080 در 30 فریم بر ثانیه برخوردار است که گرچه استابلایزر کمی ضعیف عمل می‌کند اما می‌تواند برای ضبط فیلم به صورت روزمره رضایت بخش باشد.

در پنل جلویی، یک لنز 5 مگاپیکسل برای دوربین  سلفی در نظر گرفته شده که تنها توانایی ثبت تصاویر دارد و برای داشتن تصاویر سلفی خوب، باید از نوردهی مناسبی استفاده کرد. به طور می‌توان گفت در این بازه قیمت، دوربین گلکسی A02 عملکردی مناسب و رضایت بخش داشته و می‌تواند نیاز کاربر خود را به خوبی برطرف نماید.

 

باتری گوشی گلکسی A02

باتری استفاده شده در گلکسی A02 یک نقطه قوت در این گوشی محسوب می‌شود. باتری لیتیوم یونی غیر قابل تعویض 5000 میلی آمپر منبع انرژی این گوشیست که کاربر را برای مدت بیش از یک روز از شارژ مجدد بی‌نیاز می‌کند. شرکت سامسونگ برای شارژ گوشی گلکسی A02 یک آدابتور 10 وات در نظر گرفته که برای شارژ کامل به بیش از 2 ساعت زمان نیاز است. شاید اگر این گوشی از قابلیت فست شارژ برخوردار بود این زمان به کمتر از یک ساعت و 30 دقیقه کاهش می‌یافت.

 

جمع بندی

گوشی گلکسی A02 با حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایت به بازار عرضه شده که به کمک micro SD این مقدار حافظه را می‌توان افزایش داد؛ همچنین دارای رم 3 گیگابایت است که می‌تواند از پس پردازش بسیاری از اطلاعات بر آید. این گوشی تنها در رنگ‌های مشکی و آبی تولید و به بازار عرضه شده است.

 

ارزش خرید

گوشی گلکسی A02 در زمان عرضه 125 دلار قیمت گذاری شده و از رقبای این گوشی می‌توان به K41S کمپانی LG و گلکسی  A11 اشاره کرد. گلکسی A02 نسبت به رقبا در بخش‌های صفحه نمایش و باتری بسیار فوق‌العاده بهتر عمل کرده است اما در باقی بخش‌ها می‌تواند میدان را برای رقبا خالی کند و شرکت سامسونگ در این بازه قیمتی می‌توانست بسیار قدرتمندتر عمل کند. اما در نهایت انتخاب این گوشی با شماست.

 

منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

اینستاگرام ماریاتل

Hesam Barzegaran بازدید : 35 چهارشنبه 23 تیر 1400 نظرات (0)

نقد و بررسی گوشی گلکسی S21 Ultra

شرکت‌ها و کمپانی‌های تولید گوشی هوشمند، هر ساله تعدادی گوشی به بازار عرضه می‌کنند که با توجه به متریال و عملکردهایی که این گوشی‌ها داشته به سه دسته‌ی گوشی‌های اقتصادی، گوشی‌های میان‌رده و گوشی‌های پرچم‌دار تقسیم می‌شوند. سامسونگ نیز در ژانویه‌ی 2021، جدیدترین گوشی پرچم‌دار خود یعنی گلکسی S21 Ultra را به بازار عرضه کرده که بهترین گوشی در نوع خودش است. گوشی گلکسی S21 Ultra با چیپست اسنپدراگون 888 و دوربین چهارگانه به همراه باتری 5000 میلی آمپر سرو صدای زیادی به پا کرده و توجه بسیاری از دوست‌داران پرچمدار این شرکت را به خود جلب نموده است. برای بررسی بیشتر این گوشی با ابهت و پرچم دار با ماریاتل همراه باشید.

 

طراحی گوشی با بهترین متریال ممکن

گوشی گلکسی S21 Ultra با ظاهری بسیار گران‌قیمت و شکیل طراحی شده است. جنس متریال استفاده شده برای بدنه‌ی پشتی گوشی از گوریلا گلس 7 با طراحی مات است که هیچ ردی از اثر انگشت را به خود جذب نمی‌کند. این بدنه در برابر هر گونه ضربه و خط و خش در امان بوده و به سختی دچار شکستگی می‌شود.

فریم دور گوشی نیز از یک آلومینیوم بسیار باکیفیت ساخته شده و برای زیبایی هر چه بیشتر این فریم به روی ماژول دوربین نیز کشیده شده تا دوربین چهارگانه این پرچمدار به فریم متصل باشد. در سمت راست فریم دکمه کم و زیاد کردن و پاور به چشم می‌خورد، میکروفون در قسمت بالای فریم جای گرفته و میکروفون دوم، درگاه تایپ C ، اسپیکر صدا و خشاب سیم کارت نیز در سمت پایین فریم قرار گرفته است. صفحه نمایش گوشی گلکسی S21 Ultra نیز از جنس گوریلا گلس Victus بوده و دارای کمی انحنا در قسمت‌های متصل به فریم است. همچنین دوربین سلفی در یک پانچول بسیار کوچک در قسمت بالای این صفحه نمایش به چشم می‌خورد.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش گلکسی S21 Ultra از نوع Dynamic AMOLED 2X بوده و با رزولوشن 1440 در 3200 پیکسلی و با تراکم 515 پیکسل در هر اینچ می‌تواند به چشم‌نوازترین حالت ممکن تصاویر را نشان دهد. این گوشی 6.8 اینچ صفحه نمایش داشته و نسبت صفحه نمایش به بدنه 90% بوده و S21 Ultra کمترین نوار حاشیه را در صفحه نمایش در بین گوشی‌های شرکت سامسونگ را داراست. این پرچمدار از نمایشگر 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند که در هنگام انجام کارهای متخلف با گوشی بین 10 تا 120 هرتز می‌تواند متغیر باشد و در هنگام وب گردی این نرخ به عدد 10 الی 20 رسیده و در حین بازی‌های اکشن و پر تحرک به بالاترین حد خود، یعنی نرخی بین 110 تا 120 هرتز تغییر می‌کند تا تحت هر شرایطی بهترین صفحه نمایش به کاربر نشان داده شده و در عین حال در مصرف باتری نیز صرفه جویی کند.

S21 ultra از گواهی IP68 پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود این پرچمدار در برابر نفوذ گرد و غبار کاملا ایمن بوده و می تواند به مدت 30 دقیقه در عمق یک متری آب دوام آورد.

 

سخت افزار

گوشی گلکسی S21 Ultra  در دو نسخه به بازار عرضه شده؛ نسخه مخصوص انتشار در ایالات متحده آمریکا، چین و کره جنوبی  که از چیپست کوآلکوم اسنپدراگون 888 ساخته شده و نسخه‌ی گلوبال که از یک اگزینوس 2100 پشتیبانی می‌کند. پردازنده‌ی گرافیکی این گوشی در عرضه جهانی از نوع Mali-G78 MP14 می‌باشد و از یک پردازنده‌ هشت هسته‌ای نیز پشتیبانی کرده که یک هسته‌ی 2.9 گیگاهرتزی Kryo 680، سه هسته‌ی 2.8 گیگاهرتز Kryo 680 و 4 هسته‌ی 2.2 گیگاهرتزی Kryo 680 را شامل می‌شود. اما در نسخه‌ی خاص از پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 660 استفاده کرده و هشت هسته‌ی پردازنده‌ی مرکزی نیز شامل یک هسته‌ی 2.84 گیگاهرتزی Kryo 680، سه هسته‌ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 680 و 4 هسته‌ی 1.80 گیگاهرتز Kryo 680 می‌شود. پکیج این سخت افزارها در کنار یک دیگر باعث شده تا این پرچمدار داغ نکرده و به هیچ عنوان دچار لگ یا کندی نشود و به انتخابی کاملا مناسب برای گیمرها تبدیل گردد.

شرکت سامسونگ برای این پرچمدار از یک حسگر اثر انگشت اپتیکال در زیر صفحه نمایش استفاده کرده که از امنیت فوق‌العاده خوبی برخوردار بوده و بر خلاف دیگر حسگرها، سرعت بسیار بالا و قابل توجهی داشته و اثر انگشت را به دقیق‌ترین شکل شناسایی می‌کند. گلکسی اس 21 الترا علاوه بر این حسگر، از یک حسگر تشخیص چهره سه بعدی نیز استفاده کرده که عملکردی کاملا قابل قبول داشته و می‌تواند حتی در نور کم نیز به راحتی چهره ها را تشخیص دهد. همچنین سامسونگ برای پشتیبانی از رمزها و امنیت گوشی، قسمتی برای آن در نظر گرفته که تمام رمزهای عبور را در خود ذخیره کرده تا کاربر به راحتی بتواند هر رمزی را در صورت فراموشی بازیابی کند که این یک نمره مثبت برای این سری از پرچم دارهای جدید سامسونگ می باشد.!

گلکسی S21 Ultra برای بهترین بودن در هر قسمتی از رابط کاربر one UI 3 استفاده کرده که جذاب‌ترین رابط کاربری شرکت سامسونگ تا به امروز است.

 

دوربین های گلکسی S21 Ultra

گلکسی S21 Ultra دارای چهار دوربین در قسمت پشتی گوشی بوده که دوربین اصلی آن 108 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 1.8 که از قابلیت فوکوس خودکار لیزری برخودار است، دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دیافراگم 2.2، دوربین 10 مگاپیکسلی Periscope telephoto و گشودگی دیافراگم 4.9 که دارای زوم اپتیکال 10 برابری می‌باشد و در نهایت دوربین 10 مگاپیکسلی Telephoto و گشودگی دیافراگم 2.4 که دارای قدرت زوم اپتیکال 3 برابری می‌باشد.

دوربین اصلی گلکسی اس 21 الترا از شارپنس بسیار خوبی برخوردار بوده و عکس‌ها، روشنایی کاملا متناسب با محیط عکاسی دارد. این دوربین به نسبت دیگر گوشی‌های پرچمدار می‌تواند تعداد رنگ‌های بیشتری را در سوژه شناسایی کرده و جزئیات بسیار بیشتری را به تصویر بکشد. دوربین های گوشی S21 Ultra نظر هر ادیتوری را به خود جلب می‌کند، چرا که کیفیت بسیار بالایی در ثبت تصاویر داشته و هیچگونه دستکاری یا تغییری در رنگ‌های سوژه نمی‌دهد. دوربین 4 گانه گلکسی اس 21 الترا در عکس‌های پرتره، سوژه را به خوبی تشخیص داده و از پس زمینه جدا می‌کند و با این کار حالت مات شدگی و blur نیز کاملا حالت طبیعی داشته و حس خوشایندی به تصاویر پرتره می‌بخشد.

فوکوس تعبیه شده در این دوربین، سرعت بسیار بالایی داشته و سوژه را به خوبی تشخیص می‌دهد و در هنگام فوکوس، رنگ‌ها و داینامیک‌رنج همانطور که باید باشد باقی می‌ماند و دچار بهم ریختگی نمی‌شود. در زوم اپتیکال ده برابری، کیفیت دوربین به بهترین شکل ممکن باقی می‌ماند و جزئیات به خوبی هر چه تمام‌تر دیده می‌شود. همچنین برای راحتی بیشتر در هنگام زوم کردن، دوربین به روی سوژه مورد نظر قفل کرده و مانع از اثر گذاری لرزش دست در ثبت تصویر شده و 2 الی 3 ثانیه به کاربر زمان داده تا بتواند سوژه قفل شده در بهترین حالت را به ثبت برساند.

عکس‌های به ثبت رسیده در حالت شب با دوربین های گلکسی S21 Ultra از کیفیت بسیار بهتری برخوردار بوده و کمی روشن‌تر از آنچه که هست به تصویر کشیده شده و کمترین نویز را در بین عکس‌های گرفته شده دارد.

دوربین التراواید گوشی S21 Ultra دارای تکنولوژی فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز بوده که نه تنها باعث می‌شود عکس‌ها با کیفیت بسیار بالا به ثبت برسد، بلکه در صورت نزدیک شدن به سوژه بیش از حد لنز التراواید، این دوربین به صورت خودکار به حالت میکرو تغییر یافته و می‌تواند جزئیات سوژه نزدیک شده را ثبت کند. در این حالت اما کشیدگی در اطراف عکس‌های التراواید کمی زیاد بوده و اعوجاج آن می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد.

گوشی گلکسی S21 Ultra توانایی فیلم برداری 4k در 60 فریم بر ثانیه و 8k در 24 فریم بر ثانیه را داشته که در هنگام این نوع فیلم‌برداری، از هر چهار لنز خود استفاده کرده تا فیلم‌ها به بهترین شکل ضبط شوند. اما نکته مهم این است که عملکرد استابلایزر در این دوربین عالی بوده و حالت Super Steady تعبیه شده در این دوربین از هر گونه لرزش و بهم ریختگی در تصویر جلوگیری می‌کند.

برای دوربین سلفی نیز گلکسی S21 Ultra از یک لنز 40 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.2 بهره مند است که می‌تواند تصاویر سلفی بی نظیری را به ثبت برساند. تصاویر ثبت شده با اس 21 الترا از داینامیک رنج، شارپنس و روشنایی فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و پرتره‌های گرفته شده در نور کم نیز، نویز زیادی ندارند و کیفیت تصاویر به فوق‌العادگی مورد انتظار است. دوربین سلفی نیز از قابلیت فیلم‌برداری 4k در 30 فریم و 60 فریم بر ثانیه داراست که  می‌تواند فیلم‌ها را  به خوبی ضبط کند.

 

باتری

گلکسی S21 Ultra برای تامین انرژی خود، از یک باتری 5000 میلی آمپری لیتیوم یونی استفاده می‌کند که برای مدت 17 ساعت استفاده بی‌وقفه و سنگین، کاربر خود را از شارژ مجدد بی‌نیاز می‌کند. آدابتور مورد نیاز برای شارژ مجدد نیز به همراه این پرچمدار عرضه نشده که باید به صورت جداگانه خریداری شود. این گوشی برای شارژ سریع خود، به یک آدابتور 25 وات نیازمند است که می‌تواند در مدت یک ساعت و بیست دقیقه گوشی را به طور کامل شارژ نماید. علاوه بر آن به کمک شارژر بی‌سیم 15 واتی متعلق به شرکت سامسونگ نیز به شارژ مجدد این گوشی پرداخت.

 

جمع بندی

گوشی گلکسی S21 Ultra در دو نوع RAM و حافظه داخلی تولید شده که رم 12 گیگابایت به همراه 128 و 254 گیگابایت عرضه شده و رم 16 گیگابایت نیز به همراه حافظه داخلی 512 گیگابایت تولید شده است. از دیگر قابلیت‌های جذاب این پرچمدار می‌توان به پشتیبانی از سامسونگ Dex در دو حالت سیمی و بدون سیم، پشتیبانی از +ANT  و دستیار صوتی بیکسبی با پشتیبانی از زبان محاوره اشاره کرد. همچنین وای فای و بلوتوث قرار گرفته در این گوشی ارتقا پیدا کرده و از سرعت عمل بسیار بالاتری برخوردار هستند. گوشی S21 Ultra در رنگ‌های سفید، مشکی و نقره‌ای به بازار عرضه شده است.

 

ارزش خرید

گوشی گلکسی S21 Ultra یکی از بهترین پرچمداران شرکت سامسونگ بوده که با متریال مرغوب، دوربین فوق‌العاده، چیپست پایدار و باتری قدرتمند 5000 میلی آمپری و بادوام، ارزش خرید بسیار بالایی را در این بازه قیمتی از آن خود کرده و هیچ گونه رقیبی برای رقابت با آن پا به عرصه رقابت نمی گذارد.

 منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

اینستاگرام ماریاتل

Hesam Barzegaran بازدید : 47 سه شنبه 31 فروردین 1400 نظرات (0)

گوشی گلکسی S21 Ultra یک کهکشان پر ابهت!

گلکسی S21 Ultra یکی از پرچمداران شرکت سامسونگ است که در ژانویه 2021 معرفی و به بازار عرضه شده است. این پرچم‌دار خوش‌دست، با صفحه نمایش 6.8 اینچی و بهترین چیپست موجود در جهان یعنی اسنپدراگون 888 به بازار عرضه شده که یک پردازنده‌ 8 هسته‌ای داشته و با 16 گیگابایت RAM و 512 گیگابایت حافظه داخلی و دوربین چهارگانه 108 مگاپیکسلی از پس تمام نیازهای یک کاربر حرفه‌ای بر آمده. با این مقاله از ماریاتل همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره این پرچم‌دار زیبا به دست آورید.

 

ظاهری گران قیمت

گلکسی S21 Ultra ظاهری بسیار چشم نواز و گران قیمت داشته و جنس بدنه مورد استفاده در این گوشی، از نوع گوریلا گلس 7 می‌باشد که با یک پوشش مات در بدنه‌ی پشتی، باعث جذابیت بیشتر این گوشی شده و در عین حال، مانع از جذب رد اثر انگشت به روی بدنه می‌گردد؛ فریم طراحی شده برای دور این گوشی نیز از جنس آلومینیوم بوده و در تست‌های ارتفاع، این گوشی در صورت سقوط از ارتفاع دو متری بدون ذره‌ای خط و خش باقی مانده و هیچ آسیبی به آن وارد نمی‌شود. گلکسی S21 Ultra در 6.8 اینچ و با رزولوشن 3200 در 1440 تولید شده و پنل جلویی مورد استفاده برای این پرچم‌دار از نوع Dynamic AMOLED 2X می‌باشد و دارای کمترین حاشیه در بین پرچم‌داران سامسونگ بوده و نسبت صفحه نمایش به بدنه، به عدد فوق العاده 90% می‌رسد. همچنین صفحه نمایش، از نرخ نوسازی 120 هرتز نیز پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود رنگ‌ها از عمق بیشتری برخودار باشند. علاوه بر این، نور صفحه نیز تا 20% می‌تواند افزایش یابد تا در نورهای شدید و نور مستقیم آفتاب نیز بتوان بدون هیچ گونه مشکلی با گوشی کار کرد.

 

گلکسی S21 Ultra

گلکسی S21 Ultra

 

سخت افزار قدرتمند

سامسونگ برای جدیدترین پرچم‌دار خود در نسخه‌های چین و آمریکا از چیپست اسنپدراگون 888 استفاده کرده و در نسخه‌های جهانی از Exynos 2100 بهره برده است که هردوی این چیپست‌ها در کنار CPU هشت هسته‌ای بسیار پرسرعت، باعث شده که این گوشی به گزینه‌ای مناسب برای گیمینگ تبدیل شود. GPU طراحی شده برای این گلکسی از نوع Mali-G78 MP14 بوده و RAM آن در دو نسخه 12 گیگابایت و 16 گیگابایت به دست طرفداران گلکسی S21 Ultra رسیده است. این پرچم دار از Micro SD پشتیبانی نکرده و حافظه داخلی آن در نسخه‌های 128، 256 و 512 گیگابایت تولید شده است.

 

چهار قمر در یک کهکشان

دوربین‌ چهارگانه این گلکسی S21 Ultra در یک ماژول یک تکه مستطیل شکل متصل به فریم دور گوشی چیده شده و شامل این دوربین‌های می‌گردد: دوربین اصلی 108 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 1.8 که از قابلیت فوکوس خودکار لیزری برخودار است، دوربین 12 مگاپیکسل فوق عریض با گشودگی دیافراگم 2.2، دوربین Periscope telephoto با 10 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم 4.9 که دارای زوم اپتیکال 10 برابری می‌باشد و در نهایت دوربین Telephotoبا 10 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم 2.4 که دارای قدرت زوم اپتیکال 3 برابری می‌باشد. این دوربین‌ها همگی از لرزش‌گیر اپتیکال OIS بهره می‌برد و به کمک قابلیت Zoom lock در زوم‌های بیش از 20 برابر، برای کاهش لرزش عکس، به صورت خودکار به روی سوژه مورد نظر ثابت شده و 2 الی 3 ثانیه به کاربر زمان داده تا عکس مورد نظر خود را به ثبت برساند.

 

گلکسی S21 Ultra

گلکسی S21 Ultra

 

در عکاسی حالت شب، رنگ‌ها به مقدار کمی روشن‌تر ثبت شده و جزئیات بیشتری از سوژه در تصویر دیده می‌شود و کمترین نویز ممکن در این عکس‌ها به چشم ‌می‌خورد. این گلکسی اگرچه لنز ماکرو نداشته اما دوربین‌ها به صورتی طراحی شده‌اند که توانایی ثبت عکس‌های ماکرو را داشته باشند و جزئیات بسیار نزدیک به لنز را با دقت هر چه تمام‌تر به ثبت برسانند. در قسمت فیلم‌برداری، این پرچم‌دار با تمام دوربین‌ها می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه گرفته و مثل نسل پیشین خود از کیفیت فیلم برداری 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه نیز برخوردار است.

دوربین سلفی گلکسی S21 Ultra یک سنسور 40 مگاپیکسل واید با گشودگی دیافراگم 2.2 داشته که پرتره‌هایی بسیار چشم‌نواز و بی‌نظیر به ثبت می‌رساند.

 

گلکسی S21 Ultra

گلکسی S21 Ultra

 

خورشیدی در کهکشان

باتری طراحی شده برای گلکسی S21 Ultra از نوع لیتیوم یونی 5000 میلی آمپر غیر قابل تعویض بوده که تا 17 ساعت استفاده بی وقفه دوام آورده و کاربر خود را از شارژ مجدد بی‌نیاز می‌کند. برای شارژ شدن این باتری به یک آدابتور فست شارژ 25 وات نیاز است که به همراه گوشی عرضه نشده و جداگانه باید خریداری شود که با این آدابتور، باتری در کمتر از یک ساعت و 30 دقیقه کاملا شارژ می‌گردد. همچنین با شارژر بی‌سیم 15 واتی نیز می‌توان به شارژ این گوشی پرداخت.

 

امنیت و دیگر امکانات

سامسونگ برخلاف دیگر پرچمداران خود، در گلکسی S21 Ultra بخش ویژه‌ای برای امنیت این گوشی در CPU در نظر گرفته است و حسگر اثر انگشت قرار گرفته در زیر پنل صفحه نمایش به نسبت نسل‌های پیشین خود بزرگ‌تر شده است. این موضوع باعث می‌گردد که اثر انگشت زودتر شناسایی شود و برای امنیت هر چه بیشتر، از سیستم تشخیص چهره برای باز شدن قفل گوشی استفاده کرده که از دقت بسیار بالایی برخوردار بوده و در نور کم نیز چهره را به خوبی تشخیص می‌دهد. گلکسی S21 Ultra در رنگ‌های سفید، مشکی و نقره‌ای به بازار عرضه شده است.

 

گلکسی S21 Ultra

گلکسی S21 Ultra

 

ممنون که تا انتها مقاله همراه ماریاتل بودید. شما عزیزان برای خرید ایمن و ارزان گوشی موبایل و تلفن همراه هوشمند می‌توانید از طریق سایت رسمی ماریاتل اقدام کنید.

 

اینستاگرام ماریاتل

منبع: ماریاتل واردکننده رسمی تلفن همراه و گوشی موبایل

Hesam Barzegaran بازدید : 42 سه شنبه 17 فروردین 1400 نظرات (0)

گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold2 یک گوشی خاصِ گران قیمت

شرکت سامسونگ همیشه شرکتی جسور بوده و انتخاب‌ها و تولیدات غیرمعمولی انجام می‌دهد که این محصولات برای بسیاری از طرفداران این شرکت هیجان انگیز و جالب توجه است. گوشی گلکسی Z Fold2 یکی از همین محصولات جسورانه است که از خانواده Z Fold بوده که در ابتدا گمان می‌رود یک گوشی معمولی با ظاهری معمولیست اما با مشاهده‌ی لولای بسیار ظریف و دقیق آن و باز کردن این گوشی به صورت یک کتاب، گوشی معمولی تبدیل به تبلتی خاص می‌گردد که دو نمایشگر 7.6 اینچ و 6.23 اینچ از نوع AMOLED 2X داشته و با 12 گیگابایت RAM و 256 گیگابایت حافظه داخلی به همراه یک چیپست اسنپدراگون 865+ و باتری 4500 میلی آمپر کامل شده و برای هر چه تکمیل‌تر بودن این گوشی خاص، یک دوربین سه گانه 12 مگاپیکسلی نیز به آن افزوده شده است. با این مقاله از ماریاتل همراه باشید تا به بررسی بیشتر این گوشی خاص گران قیمت بپردازیم.

 

طراحی کتابی گلکسی Z Fold2 !

از اولین نکات قابل توجه این گلکسی Z Fold2 ، تاشو بودن آن است. این گوشی برخلاف نسل پیشین خود به صورت کتابی باز شده و شرکت سامسونگ تمام تلاش خود را کرده تا این گوشی در حالت بسته قطر زیادی نداشته باشد و برای زیبایی هر چه بیشتر، لولاهای بازشونده را در اوج ظرافت و دقت طراحی نموده و لایه‌ی درونی این لولاها، از نفوذ هر گونه گرد و غبار جلوگیری می‌کنند. این گوشی اگرچه در دو رنگ مشکی و برنزی به بازار عرضه شده اما سامسونگ با در نظر گرفتن رنگ‌های مختلفی مانند مشکی، نقره‌ای، طلایی، قرمز و آبی برای لولاها، به ظاهر این گوشی تنوع بیشتر داده و باعث شده گلکسی Z Fold2 کاربر پسندتر شود.

 

سامسونگ گلکسی Z Fold2

سامسونگ گلکسی Z Fold2

 

صفحه نمایش

این گلکسی تاشونده در حالت بسته از یک نمایشگر 6.23 اینچ از نوع Coring Gorilla Glass Victus استفاده نموده و در حالت باز شده نمایشگر 7.6 اینچ آن با رزولوشن 1768 در 2208 پیکسل کاملا خود نمایی می‌کند. نکته‌ای که شرکت سامسونگ به شدت آن اشاره نموده، عدم ضربه خوردن به گلکسی Z Fold2 در حالت باز است؛ اگر چه این صفحه نمایش 120 هرتز AMOLED 2X بوده اما در برابر ضربات استقامت چندان بالایی نداشته و نکته‌ قابل توجه دیگر این است که در میان صفحه نمایش چین و شکن‌های ظریفی دیده می‌شود که به روی تصاویر تاثیر داشته و از ایرادات بزرگ این گوشی محسوب می‌گردد. جنس بدنه‌ی گلکسی Z Fold2 پلاستیکی و شیشه‌ای بوده و فریم دور آن از جنس آلومینیوم طراحی شده است. دوربین جلو در یک ناچ بسیار کوچک قرار گرفته و حواشی زیادی در این گوشی دیده نمی‌شود و نسبت صفحه نمایش به بدنه به عدد قابل قبول 88.6% می‌رسد.

 

سخت افزار یک کتاب!

گلکسی Z Fold 2 در زمینه سخت افزار بسیار قدرتمند عمل کرده و دارای یک چیپست اسنپدراگون 865+ است. CPU در نظر گرفته شده برای این گوشی 8 هسته‌ای بوده که شامل یک هسته 3.09 گیگاهرتزی Kyro 585، 3 عدد هسته 2.42 گیگاهرتزی Kyro 585 و چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی Kyro 585 می‌شود. GPU تعبیه شده در این گوشی از نوع Adreno 650 بوده که به راحتی از پس تمام برنامه‌های سنگین و بازی‌های مختلف بر می‌آید. RAM گلکسی Z Fold2 دوازده گیگابایت ظرفیت داشته و حافظه داخلی آن در دو نسخه‌ی 256 و 512 گیگابایت به بازار عرضه شده است. از لحاظ نرم افزاری نیز گلکسی Z Fold2 از رابطه کاربری  One UI برخوردار است و با نسخه اندروید 10 به دست طرفداران این شرکت رسیده است.

 

سامسونگ گلکسی Z Fold2

سامسونگ گلکسی Z Fold2

 

چشمان گوشی تاشو

دوربین پشت سه گانه در یک ماژول مستطیل شکل چیده شده تا ظاهر گلکسی Z Fold2 چیزی کمتر از پرچمداران سامسونگ نداشته باشد. دوربین اصلی این گلکسی 12 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 1.8، دوربین  Telephoto با گشودگی دیافراگم 2.4 که دارای زوم اپتیکی دو برابری می‌باشد و لنز فوق عریض 12 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.2 که می‌تواند تصاویر عریض‌تر با جزئیات بسیار بالا به ثبت برساند. این دوربین در نورهای کم و در شب نیز کیفیت بسیار قابل قبولی داشته و تصاویر با کمترین نویز ثبت می‌شوند. همچنین دوربین‌های تعبیه شده در این گوشی، رنگ‌ها را کاملا واقعی و زنده ثبت کرده و باعث به وجود آمدن تجربه عکاسی بسیار دلچسب شده است. دوربین جلو نیز از نوع واید با 10 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم 2.2 می‌باشد که پرتره‌های بسیار خوبی به ثبت می‌رساند. علاوه بر این، این دوربین‌ها قابلیت فیلم برداری 4K در 60 فریم بر ثانیه داشته و می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت +HDR10 ضبط کند.

 

بدون نیاز به شارژ تا 18 ساعت!

سامسونگ برای گلکسی Z Fold2 یک باتری لیتیوم یونی 4500 میلی آمپر غیر قابل تعویض در نظر گرفته که این باتری در هر دو طرف بدنه‌ی گوشی جا خوش کرده و برای شارژ آن، یک آدابتور فست شارژ 25 واتی و شارژر بی‌سیم 11 واتی در نظر گرفته است که می‌تواند در کمتر از دو ساعت این گوشی را فول شارژ نماید. با وجود این باتری قدرتمند، کاربر تا 18 ساعت استفاده بی‌وقفه از شارژ مجدد گوشی بی‌نیاز خواهد بود.

 

سامسونگ گلکسی Z Fold2

سامسونگ گلکسی Z Fold2

 

امکانات فوق جانبی

سامسونگ از تشخیص اثر انگشت در بدنه‌ جانبی برای امنیت این گوشی استفاده کرده است. همچنین این گوشی در حالت نیمه باز نیز کاربرد دارد. علاوه بر این می‌توان به صورت همزمان سه برنامه را اجرا کرده و در کنار هم چیده و بسته به نیاز خود از آن استفاده نمود. از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به شتاب‌سنج، حسگر مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج، NFC، ANT+ و Samsung DeX اشاره نمود.

ممنون که تا انتها مقاله همراه ماریاتل بودید. شما عزیزان برای خرید ایمن و ارزان گوشی موبایل و تلفن همراه هوشمند می‌توانید از طریق سایت رسمی ماریاتل اقدام کنید.

 

منبع ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه و گوشی موبایل در کشور

اینستاگرام ماریاتل

Hesam Barzegaran بازدید : 60 سه شنبه 28 بهمن 1399 نظرات (0)

گوشی نوکیا 5.3 ، میانرده‌ای مقرون به صرفه

گوشی نوکیا 5.3 ، در مارچ 2020 رونمایی شده و در آپریل 2020 به بازار عرضه شده است. این گوشی با 64 گیگابایت حافظه داخلی و سه مدل RAM 3، 4 و 6 گیگابایت تولید شده و با دوربین چهارگانه‌ قدرتمند خود از پس نیاز روزانه‌ی طرفداران نوکیا بر آمده و با 4000 میلی آمپر باتری، کاربران خود را برای 24 ساعت از شارژ مجدد بی‌نیاز کرده است. برای بررسی بیشتر این میانرده‌ مقرون به صرفه با ماریاتل همراه باشید.

 

مشخصات فنی گوشی نوکیا 5.3

مشخصات فنی گوشی نوکیا 5.3

 

ظاهر پلاستیکی نوکیا 5.3

نوکیا برای این میان رده‌ای خود، از متریال پلاستیک برای بدنه‌ی پشتی و فرم دور گوشی استفاده نموده، و با این که از جنس پلاستیک مرغوب بوده و ظاهری مات داشته، با این حال رد اثر انگشت به روی آن مشخص است. این گوشی بسیار سبک و خوش دست بوده و تنها 185 گرم وزن داشته و به راحتی در دست جا خوش می‌کند و دسترسی به تمام صفحه‌ی 6.5 اینچی به سهولت انجام می‌شود. برای صفحه جلوی گوشی یک گوریلا گلس 3 در نظر گرفته شده که به عنوان یک میان رده از کیفیتی بسیار بالا برخوردار است اما برای جلوگیری از خش افتادن احتمالی، بهتر است از یک محافظ برای صفحه نمایش استفاده نمود.

پنل قرار گرفته به روی صفحه نمایش از تکونولوژی IPS برخودار است و با رزولوشن 720 در1600 تجربه‌ای جذاب از وبگردی و گیم را برای کاربر به همراه دارد. این صفحه نمایش در محیط‌های سر بسته یا محیط‎هایی با نور متناسب بسیار موفق عمل کرده اما در نورهای بسیار شدید یا نور مستقیم خورشید می‌تواند کمی دیدِ آزار دهنده‌ داشته باشد. صفحه نمایش، رنگ‌ها را تماما همان طور که هست نشان داده و هیچ اغراقی نمی‌کند و به دلیل حاشیه‌ی بسیار زیادی که به نسبت میان رده‌های دیگر داراست، تنها 82% از صفحه نمایش را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

 

مشخصات فنی گوشی نوکیا 5.3

مشخصات فنی گوشی نوکیا 5.3

 

سخت افزاری به قدرتمندی یک اژدها

در قسمت سخت افزار، گوشی نوکیا 5.3 نسبت به میان رده‌های رقیب خود، بسیار پر قدرت و قوی ظاهر شده و دارای یک چیپست اسنپدراگون 665 بوده، که به راحتی از پس تمام برنامه‌های سنگین بر می‌آید. نوکیا 5.3 تنها با یک نوع حافظه داخلی 64 گیگابایت به بازار عرضه شده، که مقدار این حافظه داخلی را به کمک micro SD می‌توان افزایش داد. RAM در نظر گرفته شده برای این گوشی، 3، 4 و 6 گیگابایت بوده که به راحتی می‌تواند از پس بازی‌های بسیار سنگینی مثل Call of duty بر آید و باعث می‌شود که این گوشی گذینه‌ای مناسب برای دوستداران گیم باشد. پردازنده‌ی مرکزی این نوکیای دوست داشتنی، 8 هسته‌ای بوده که چهار هسته‌ی 2.0 گیگاهرتز Kryo 260 Gold داراست و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 260 Silver آن باعث پردازش بسیار روان اطلاعات می‌شود. GPU یا همان پردازنده گرافیکی این گوشی نیز Adreno 610 می‌باشد.

 

مشخصات فنی گوشی نوکیا 5.3

مشخصات فنی گوشی نوکیا 5.3

 

چهار چشم در یک دایره

شرکت تولید کننده‌ی نوکیا5.3 برای این گوشی، چهار دوربین چیده شده در یک ماژول دایره‌ای در نظر گرفته، که باعث تمایز ظاهر این گوشی با رقبای خود می‌گردد. دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی واید با دیافراگم 1.8 در نور مناسب می‌تواند عکس‌های بسیار فوق العاده‌ای به ثبت برساند. دورربین 5 مگاپیکسل فوق عریض که همزمان با دوربین اصلی کار می‌کند، از توانایی عکاسی بسیار عریض‌تر و بسیار چشم نواز برخودار می‌باشد. دوربین 2 مگاپیکسل تشخیص عمق نیز به خوبی از پس عکاسی پرتره بر آمده و در این سبک عکاسی، کابران خود را کاملا راضی می‌کند و در نهایت دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو که از قابلیت فوکوس برخوردار بوده و در نور متناسب می‌تواند عکس‌های ماکرو بینظیری به ثبت برساند. این گوشی در عکاسی شب نیز پر قدرت ظاهر شده و عکس‌های ثبت شده در نور کم یا در شب نیز دارای کمترین نویز هستند. فیلم برداری این گوشی 1080P بوده و با سرعت 30 فریم بر ثانیه، می‌تواند از پس نیاز فیلم برداری روزمره بر آید اما برای فیلم برداری‌های حرفه‌ای گزینه‌ای مناسب نیست.

دوربین سلفی گوشی نوکیا 5.3 مانند تمام گوشی‌های امروزی در یک ناچ قطره‌ای بسیار پهن جای گرفته و با 8 مگاپیکسل و دیافراگم 2.0 از کیفیت بسیار رضایت بخش و مناسبی برخودار بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی و پرتره بسیار جذابی را به ثبت برساند.

 

مشخصات فنی گوشی نوکیا 5.3

مشخصات فنی گوشی نوکیا 5.3

 

منبع انرژی بی‌نیاز به شارژ

برای این گوشی نوکیا، یک باتری لیتیومپلمیر 4000 میلی آمپری بسیار پر قدرت در نظر گرفته شده، که از عملکرد شارژدهی بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند یک روز کامل کاربر را از شارژ مجدد گوشی بی‌نیاز کند. با این حال، این نوکیا از قابلیت فست شارژ پشتیبانی نکرده و تنها یک آدابتور 10 وات به همراه این گوشی به بازار عرضه شده است و شارژ صفر تا صد این گوشی چیزی به بیش از دو ساعت به طول می‌انجامد.

 

امکانات دیگر

نوکیا 5.3 با داشتن حسگر اثر انگشت در زیر ماژول دایره‌ای شکل دوربین، امنیت بسیار خوبی را برای کاربران خود به همراه داشته و برای اطمینان بیشتر از تامین امنیت این گوشی، از حسگر تشخیص چهره نیز برخوردار می‌باشد. در سمت چپ این گوشی نوکیا، دکمه‌ای در نظر گرفته شده که با فشردن این دکمه مستقیما به دستیار صوتی گوگل متصل شده و کاربر می‌تواند بدون تایپ کردن و تنها با گفتار عبارت مورد نظر به سرچ در موتور جستجوگر بپردازد. همچنین برخلاف دیگر گوشی‌های هم رده با نوکیا 5.3 ، چراغ نوتفیکشن در روی دکمه‌ی پاور تعبیه شده و از نور بسیار مناسبی برخوردار می‌باشد. نوکیا 5.3 در رنگ‌های فیروزه‌ای، کرم ماسه‌ای و مشکی ذغالی به دست طرفداران خود رسیده است.

 

مشخصات فنی گوشی نوکیا 5.3

مشخصات فنی گوشی نوکیا 5.3

 

امیدوارم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. برای خرید گوشی و لوازم جانبی بدون واسطه می توانید به سایت رسمی ماریاتل ، وارد کننده رسمی تلفن همراه و گوشی موبایل مراجعه کرده و خریدی ایمن و راحت را تجربه کنید.

 

اینستاگرام ما

ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه و گوشی موبایل در کشور

Hesam Barzegaran بازدید : 54 جمعه 26 دی 1399 نظرات (0)

مانیسمان و انواع لوله ،اتصالات و آهن آلات با قیمت مناسب در بازرگانی آراد

 

لوله های مانیسمان که برخی به آن مانسمان هم میگویند یکی از لوله های با کیفیت موجود در دنیا میباشد که هیچ خط جوشی در آن دیده نمیشود.

 

لوله های مانیسمان یا مانسمان به روش اکسترود شمش یا بیلت تولید میشونددلیل اینکه در این نوع لوله ها خط جوشی دیده نمیشود نوع ساخت این لوله هاست.

در طی این فرایند، کل لوله به صورت کامل یکجا تولید میشود و هیچ ورقی در کار نیست که خم شود و جوش داده شودهمین روش تولید باعث شده تا لوله های مانیسمان که لوله بدون درز نیز نام دارد به یکی از لوله های مستحکم و مقاوم موجود در بازار تبدیل شود.

 

استحکام بالا،کیفیت مناسب و طول عمر بیشتر آنها نسبت به لوله های درزدار باعث شده تا لوله های مانیسمان در صنایع مختلف استفاده شود.

این لوله ها متناسب با کارایی و استفاده ، در ابعاد و سایز های مختلفی تولید و به بازار عرضه میشوند.

 لوله های بدون درز یا مانسمان در صنایع دارویی،صنایع غذایی ،صنایع نفت و پتروشیمی و حتی صنایع نظامی کاربرد داردبه صورت کلی در صنایعی که سیالی با فشار و حجم زیاد منتقل میشود،این لوله ها کاربر بسیار دارد.

 

علاوه بر کاربردی بودن این لوله ها میتوان اطمینان داشت که هزینه ی تعمیر و نگهداری آن نسبت به لوله های درزدار کمتر باشد زیرا به دلیل یکدست بود از مقاومت و استحکام بیشتری برخوردار میباشد.

 

روش تولید لوله مانیسمان:

پروسه ی تولید لوله های مانیسمان بدینگونه است است که در آن یک شمش فولادی تحت کشش و نورد دچار ازدیاد طول و سپس با وارد شدن مبله جامد نوک تبز به مرکز شمش گداخته شده ، لوله ای بدون درز را ایجاد می کند .

 

نکته قابل توجه در خصوص روش تولید لوله بدون درز این است که تولید از سایزهای بزرگتر به کوچکتر است.بطوریکه سایز های ۱/۲ و۳/۴ و۱ اینچ معمولاً به روش نورد سرد هستند.

 

یعنی برای تولید سایز ۱/۲ اینچ ابتدا داخل شمش پس از حرارت ، سوراخ ۱/۲ ایجاد می شود وپس از نورد وکشش در خط تولید لوله (۱/۴)۱ اینچ تولید شده و پس از آن با روش سرد کاری ، لوله (۱/۴)۱ تحت کشش سرد و پس از اسید شویی و گذر از چند مرحله کشش به سایز مورد نظر ۱/۲ اینچ می رسند .

این روش تولید اولین بار توسط مهندسی آلمانی بنام مانیسمان انجام شد و فقط در ایران به این نام خوانده می شود.

 

لوله مانیسمان یا همان لوله رده ۴۰ که با قطرهای ۲/۱ تا ۱۶ اینچ تولید می شوند، یکی از پرمصرف ترین لوله های بدون درز فولادی بوده که بر اساس قطر و ضخامت موجود با روش های مختلف تولید می شوند.

به عنوان مثال قطرهای ۲/۱ تا ۸ اینچ به صورت نورد مداوم بر روی سمبه ی ماتریس، قطرهای ۲ تا ۸ اینچ به صورت ارهارد، قطرهای ۵ تا ۱۶ اینچ به صورت نورد بر روی توپی لغزان تولید می شونددر جدول زیر میتوانید آخرین قیمت انواع لوله مانیسمان را بدست آورید.

 

توجه:به دلیل نوسانات بسیار زیاد بازار آهن،قیمت ها به صورت تلفنی و استعلامی به صورت روزانه تقدیم خواهد شد.

 

 

منبع

سایت خبری صدا نیوز

ماریاتل واردکننده رسمی تلفن همراه در کشور

Hesam Barzegaran بازدید : 48 شنبه 17 آبان 1399 نظرات (0)

افزایش فروشنده های خودرو سلاااااام و درود خدمت همه شما عزیزان همراهان اخبار روز دنیای خودرو … امیدواریم که حال دلتون تو این ایام خوب و شاد باشه. خبر امروز پیرامون فروشنده ها می‌چرخه ؛ افزایش فروشنده های خودرو  … پس تا آخر این خبر همراه ما باشید تا از این اوضاع اطلاع کامل پیدا کنید. نوسانات بازار خودرو طی این مدت بازار خودرو در اوایل سال جاری؛ روزهای پرتب و تاب و پرنوسانی را تجربه نمود، به شکلی که قیمت بعضی از ماشین‌ها تا چند ده میلیون افزایش پیدا کرد و فاصله قیمتی خودرو از کارخانه تا بازار در این وسط، سود زیادی را نصیب دلالان بازار نمود. صحبت‌هایی مبنی بر برگشت به قیمت حاشیه بازار خودرو با وجود اینکه بازار ماشین در حال حاضر ثباتی را برای خود ندارد و نمی‌توان آن را پیش‌بینی نمود که آیا قیمت‌های خودروها همچنان کمتر می‌شوند یا اینکه دوباره مجدد روند افزایشی خودشان را شروع می‌نمایند، اماااا این تغییر قیمت ناگهانی، یک موضوع قدیمی را دوباره برایمان زنده نموده که چیزی نمی‌باشد جز قیمت‌گذاری ماشین بر اساس حاشیه بازار خودرو !! درحالیکه تا پیش از این مورد، همه ما منتظر عرضه خودرو در بورس کالا بودیم، اما خبرهای غیررسمی نشان از این دارد که وزیر جدید صمت، راه حل اصلی کشف قیمت خودرو را حاشیه بازار می‌داند. نماینده‌های مجلس؛ ظاهرا سوال‌های مبهم زیادی درباره چگونگی عرضه خودرو در بورس دارند، ضمن اینکه هر تاثیری در بازار خودرو، به شکل مستقیم به بازار سرمایه هم اثر می‌گذارد و اگر این تاثیر منفی باشد، نه تنها باعث کشف قیمت واقعی نمی‌شود بلکه ممکن است تبعات مخربی را در پی داشته باشد. افزایش فروشنده های خودرو - رنت اتو افزایش فروشنده های خودرو – رنت اتو در این روزها همه فروشنده شده‌اند با حذف کردن قیمت از سایت‌های اینترنتی و همچنین مشخص‌شدن درصد افزایش قیمت ماشین به وسیله ستاد تنظیم بازار، بازار ماشین با افت قیمت مواجه شد؛ به شکلی که از روز گذشته تا به الان قیمت ماشین‌های داخلی از ۵ تا ۱۵ میلیون تومان کاهش پیدا کرد و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که افت قیمت برای روزهای آتی ادامه‌دار خواهد بود. فروش خودروهای جا مانده از کسب سود !!!! آقای مجید شریفی از فعالان بازار ماشین درباره روندی که بازار ماشین طی این روزهای گذشته طی نموده گفت: افت قیمت ماشین از امروز آغاز و همه افراد قصد فروش خودروهایی را دارند که از مدت‌ها قبل‌تر با هدف کسب سود خریداری نموده بودند. در ادامه افزود: از صبح امروز قیمت‌گیری از بازار ماشین کاهش و قیمت‌ها همچنان در مسیر کاهش می‌باشد. وی با بیان اینکه در بازار ماشین افزایش یافتن قیمت بین ۳۰ تا ۴۰ درصد شنیده شده بود، گفت: با افزایشی که ستاد تنظیم بازار خودرو اعلام نمود، دیگر شخصی برای خرید احتکاری اقدام نمی‌نماید؛ البته ادامه این روند در شرایطی خواهد بود که شرکت‌های خودروساز با سرعت، خودرو وارد بازار موجود نمایند. ممنووووون از همه شما خوبان که تا انتهای این خبر یعنوی افزایش فروشنده های خودرو همراه مجله خبری موسسه اجاره خودرو رنت اتو بودید.

منبع : رنت اتو

Hesam Barzegaran بازدید : 57 چهارشنبه 07 آبان 1399 نظرات (0)

آنر 9A  میان رده‌ای قدرتمند کمپانی Honor

گوشی آنر 9A در آوریل 2020 به بازار عرضه و عرضه شده است. این گوشی با باتری 5000 میلی آمپری، پردازنده‌ی 8 هسته‌ای و دوربین سه‌گانه توانسته تا حدودی مخاطبان گوشی های میان رده ای را راضی نگه دارد. برای بررسی بیشتر این میان رده جذاب با ماریاتل همراه باشید.

 

آنچه از آنر 9A میبینیم

جدیدترین میان رده‌ی آنر با وزن 185 گرم، ابعاد 6.3 اینچی و با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل و توانایی تشخیص 16 میلیون رنگ به بازار عرضه شده. جنس صفحه نمایش این گوشی از شیشه و جنس بدنه و فریم از پلاستیک مقاوم می‌باشد. صفحه نمایش از گواهی eye comfort استفاده میکند که باعث می‌شود هنگام کار با گوشی به چشم فشار زیادی وارد نشود. نسبت صفحه نمایش به بدنه به عدد 81.3% میرسد و به دلیل فرم بدنه این گوشی بسیار خوش دست بوده و کار کردن با آن بسیار لذت بخش و خوشایند می‌باشد.

 

مشخصات فنی آنر 9a

مشخصات فنی آنر 9a

 

آنچه در درون 9A پنهان است

آنر 9A از تراشه ی Mediatek MT6762R Helio P22 استفاده کرده و این تراشه توانایی پردازش روان اطلاعات را دارد. پردازنده‌ی 8 هسته‌ای در کنار CPU از نوع Octa-core با فرکانسی بین 1.5مگاهرتز تا 2.0 مگاهرتز می‌تواند بدون هیچ مشکلی از پس بازی‌های سبک و اپلیکیشن‌های روزمره بربیاید. GPU مورد استفاده در این گوشی PowerVR GE8320 می‌باشد که این پردازنده در دیوایس‌های اپل نیز مورد استفاده قرار گرفته و باعث بیشتر شدن امنیت سخت افزاری پردازنده‌ گرافیکی می‌شود. حافظه داخلی آنر 9A در دو نسخه‌ی 64 گیگابایت با رم 3 و 128 گیگابایت با رم 4 در اختیار کاربران قرار گرفته و به دلیل وجود درگاه SD میتوان به کمک micro SD تا 512 گیگابایت حافظه داخلی را ارتقا داد.

 

سه گانه ای در یک قاب

دوربین‌های مورد استفاده در آنر 9A در یک ماژول مستطیلی بوده و شامل دوربین اصلی با 13 مگاپیکسل و دیافراگم 1.8 و دوربین 5 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم 2.2 برای ثبت تصاویری عریض‌تر و دوربین 2 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق با دیافراگم 2.4 که باعث ثبت تصاویری با جزئیات بیشتر می‌شود. دوربین سلفی که در شکاف وسط صفحه نمایش قرار گرفته با 8 مگاپیکسل و دیافراگم 2.0 مناسب عکاسی پرتره می‌باشد که از قابلیت عکاسی HDR نیز پشتیبانی می‌کند.

 

مشخصات فنی آنر 9a

مشخصات فنی آنر 9a

 

با آنر ساعت ها بدون وقفه بازی کنید

از مهمترین و بهترین قسمت‌های گوشی جذاب آنر 9A میتوان به باتری 5000 میلی آمپری آن اشاره کرد که در حالت آماده به کار تا 65 ساعت دوام دارد و در حالت وبگردی و استفاده ی مداوم تا 35 ساعت می‌تواند دوام بیاورد و به دلیل استفاده از فناوری شارژ معکوس با کمک سیم OTG میتوان این گوشی را به یک پاور بانک تبدیل کرده و گوشی های دیگر را نیز شارژ نمود. باتری A9 قابلیت تعویض ندارد و خبری از فست شارژ نیست.

 

جمع بندی

به دلیل تحریم شدن شرکت هوآوی و آنر از سوی آمریکا، این گوشی از GMS نمی‌تواند خدماتی ارائه دهد و برای رفع این مشکل از از سرویس HMS که انحصارا متعلق به شرکت هوآوی می‌باشد استفاده میکند. سیستم صوتی Smart PA توانایی پخش موسیقی و فایل‌های صوتی با وضوح 88 دسیبل را داراست. این گوشی از GPS و NFC  نیز پشتیبانی میکند؛ سنسور تشخیص چهره‌ی حساس و دقیق این میانرده خوب حتی در نور کم نیز توانایی تشخیص چهره را دارد .سنسور دقیق و حساس اثر انگشت در پشت گوشی تضمین کننده امنیت بالای گوشیست. آنر 9A در رنگ های جذاب سبزیخی، آبی فانتوم و مشکی به بازار عرضه شده است.

 

مشخصات فنی آنر 9a

مشخصات فنی آنر 9a

 

ممنون که تا انتهای این مقاله با ماریاتل همراه بودید. شما عزیزان برای خرید امن و و ارزان گوشی موبایل و تلفن همراه هوشمند می‌توانید از طریق سایت رسمی ماریاتل اقدام کنید.

اینستاگرام ماریاتل

منبع : ماریاتل

Hesam Barzegaran بازدید : 52 پنجشنبه 06 شهریور 1399 نظرات (0)

درحالی که از ساعات و روزهای آینده تصمیمات مهمی گرفته میشود که با دو اقدام مربوط به زمان بندی معاملات و نصاب صندوق‌ها، سیگنال های مهمی به بازار سهام ارسال شد.

87163:

دنیای بورس | همانطور که قبلا پیش بینی شده، به نظر می‌رسد تصمیمات مهمی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و بورس تهران گرفته شده و میشود. درحالی که قرار است هفته بعد  (شنبه و یا یکشنبه صبح) شورای عالی بورس برای وضع کنونی بازار تشکیل دهد که از دیروز و امروز چند اقدام مهم توسط بورس و سازمان بورس و اوراق بهادار تهران صورت گرفت که به نظر میتواند سیگنال های مهمی به بازار سهام در هفته پیش رو (از روز شنبه) باشند. باید در انتظار تمامی تصمیمات بورس در ساعات و روزهای آینده بود، چرا که از هفته آینده هم قرار است به صورت قطعی پذیره نویسی صندوق دارایکم با محور پالایشی ها صورت گیرد.

البته فعالان بازار سرمایه نسبت به شرایط پیش آمده ابراز نگرانی می‌کنند و معتقدند به دلیل ترسی که در بازار حاکم شده، بسیاری به دنبال خروج از بازار هستند و ناظر و سیاست‌گذار باید دست به اقدام عملی بزند، این در حالی است که برخی هم معتقدند سیاست‌گذار به دلیل کنترل ریسک و تخلیه هیجان ها تا زمانی که مصلحت نداند، اقدام به تصمیمات عملی نمی‌گیرد. با این اوصاف برآیند رفتار سیاست‌گذار و ناظر بازار نشان می‌دهد با تصمیمات مهم و اقدامات عملی باید از هفته آینده تصمیمات جدیدی برای بازار سهام در راستای تعادل بخشی و کنترل ریسک باشیم.

البته با توجه به خاصیت سینوسی و نوسانی بازارهای مالی، رفتارهای معاملاتی تا حدی میتواند قابل توجیه باشد اما به دلیل شرایط تحریمی و کرونایی و ساختار معیوب اقتصاد ایران و حجمی عظیمی از پول‌های غیرمحاسبه نگر و بدون منطق به بازار سهام به نظر میرسد رفتارهای هیجانی در این ابعاد (چه صعود غیرمنطقی و چه نزول غیرمنطقی) می‌تواند تعادل بازارها را بهم بریزد و در یک منطق غیرمنصفانه در نهایت موجب زیان یا سود بسیاری شود. 

بر مبنای تصمیمات فعلی براین اساس بورس تهران در سومین تصمیم خود برای زمان بندی معاملات در یک ماه اخیر اعلام کرد: زمان معاملات بازار سهام به وضعیت قبل برگشت. براین اساس معاملات تمامی نمادها از روز شنبه به صورت عادی از ساعت 8:30 تا 9 سفارش گیری و از ساعت 9 تا 12:30 معاملات انجام میشود. همچنین محمود گودرزی، معاون بورس اراق بهادار با بیان اینکه زمان بندی جدید ساعت جلسات معاملاتی انجام نمی‌شود و از روز شنبه کلیه شرکت ها در یک جلسه معاملاتی معامله خواهند داشت، تاکید کرد: از روز شنبه یکم شهریور ماه، کلیه صنایع و نمادهای معاملاتی بورس تهران، طبق روال گذشته از ساعت ۸:۳۰ تا ۹ صبح سفارش گیری و ۹ تا ۱۲:۳۰ روند معاملاتی طبق روال گذشته خواهد بود.

جدیدترین و آخرین تصمیم بورس تهران که معاملات به حالت عادی برگشت

پیش تر عصر دیروز  سازمان بورس در تصمیم دومش را گرفته بود و تغییر مجدد ساعات معاملات که طی این تغییر زمان معاملات به شرح زیر کاهش پیدا کرده بود که با تصمیم آخری همه چیزی به حالت قبلی برگشت: براین اساس قرار بود جلسه معاملاتی اول: از ساعت 8:30 الی 11:15 ( پیش گشایش 8:30 الی 8:45) باشد و جلسه معاملاتی دوم: از ساعت 11:45 الی 13:45 ( پیش گشایش 11:30 الی 11:45 ) باشد. اکنون با تصمیم جدید ابلاغیه زیر هم لغو شد.

تصمیم دیروز بورس در خصوص زمان بندی معاملات که نیامده لغو شد. 

برخی منابع خبری همچون «سنا» خبر داده اند که مصوبات جدیدی در راه است و البته جلسه در سازمان بورس در وزهای آیند ادامه دارد. همچنین بورس 24 مدعی شده، جلسه شورای عالی بورس هفته بعد (صبح شنبه یا یکشنبه) برگزار میشود. محسن علیزاده ناظر مجلس در شورای بورس در این خصوص گفته بود: برای رسیدگی به وضعیت بازار یکشنبه جلسه فوق العاده شورای بورس برگزار می شود. او همچنین گفته بود که ما مخالف دو زمانه شدن تایم معاملات هستیم و احتمال دارد این رویه تغییر کند. البته او به مردم هم توصیه کرد: در بورس هیجانی رفتار نکنند.

در تازه ترین این مصوبات جدید، نصاب سقف سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، به ۱۵ درصد افزایش یافت. این خبر پیش‌تر توسط دنیای بورس اطلاع رسانی شده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای حمایت از سهامداران نصاب سقف سرمایه ­گذاری صندوق­ های سرمایه­ گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت در سهام، حق تقدم سهام و قرارداد اختیار معامله سهام پذیرفته شده در بورس تهران یا فرابورس ایران، گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده نزد یکی از بورس ­ها و نیز واحدهای صندوق ­های سرمایه ­گذاری را تغییر داد. به این ترتیب، در جدیدترین مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، نصاب سقف سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، ۱۵ درصد تعیین شد. بر اساس این گزارش، سقف حدنصاب سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت، در شهریور ماه سال ۹۵ معادل ۱۵ درصد بود که در آبان ماه ۹۷ این حد نصاب به ۲۵ درصد رسید.

در ابتدای سال ۹۹ و در فروردین ماه سال جاری، این حد نصاب ۱۰ درصد تعیین شد و در مرداد ماه سال جاری نیز طبق اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار حدنصاب سرمایه گذاری در سهام این صندوق ها به ۵ درصد کاهش یافت. در جلسه ای که هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور حمایت از بازار سرمایه،برگزار کرد، افزایش سقف سرمایه گذاری در سهام صندوق های بادرآمد ثابت به ۱۵ درصد افزایش یافت.

همچنین در ابتدا خبری آمد، طبق برخی شنیده های غیر رسمی، در ادامه اخبار مثبت برای بازار  در هفته آینده ضرایب اعتبار کارگزاری ها به ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت. محسن خدابخش، مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس گفته است: از روز یکشنبه دوم شهریورماه، ضریب تعدیل سهام در حساب تضمین مشتریان اعتباری از ۱۰ درصد به ۲۰ درصد افزایش می یابد.

یک مقام مسول در سازمان بورس گفته است: در این چند روز تمام تلاش برای کاهش تنش ها در بازاراست ولی از سوی برخی مدیران و صندوق ها انتظار همدلی بیشتری هست. طی روزهای گذشته با کمک برخی حقوقی ها و صندوق توسعه و تثبیت اقدام به حمایت از بازار کردیم ولی برخی صندوق ها و حقوقی ها در فضایی غیرهمدلانه دوباره فروشنده بازار بودند البته هر کسی در خرید و فروش مختار است ولی باید شرایط را هم در نظر گرفت. بسیاری از این حقوقی ها در قیمت های بالاتر حاضر به فروش نبودند اما بعضا حالا بعد از افت ۳۰تا۴۰ درصدی فشار فروش را بیشتر میکنند. در زمان شهادت سردار سلیمانی همدلی به بازار کمک کرد. قطعا با همدلی خیلی زود از این شرایط عبور خواهیم کرد .

 

منبع : دنیای بورس

Hesam Barzegaran بازدید : 51 چهارشنبه 05 شهریور 1399 نظرات (0)

طارمی بهترین تیم را انتخاب کرد/ او به پورتو کمک زیادی می‌کند

طارمی بهترین تیم را انتخاب کرد/ او به پورتو کمک زیادی می‌کند

مربی تیم ملی فوتبال ایران و دستیار دراگان اسکوچیچ ضمن تایید خبر انتقال مهدی طارمی به تیم پورتو پرتغال گفت: طارمی بازیکن باهوشی است و بهترین انتخاب را داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، با توافق صورت گرفته بین دو باشگاه ریوآوه و پورتو، مهدی طارمی مهاجم ایرانی فصل آینده پیراهن تیم پورتو را به تن خواهد کرد. این مهاجم ایرانی فصل گذشته با ریوآوه ۱۸ گل در لیگ پرتغال به ثمر رساند و به عنوان آقای گلی مشترک در این کشور دست یافت. طبق اعلام رسانه های پرتغالی، ریوآوه در ازای دریافت ۵ - ۶ میلیون یورو، رضایتنامه طارمی را صادر کرده است و قرارداد این مهاجم با پورتو، ۴ ساله خواهد بود.

روزنامه «ابولا» پرتغال یکی از روزنامه هایی بوده که به خوبی خبرهای مربوط به طارمی را پوشش داده است. ابولا امروز هم دو مطلب پیرامون طارمی منتشر کرد؛ نخست یک خبر مبنی بر اینکه همه چیز برای انتقال طارمی به پورتو انجام شده است و قرارداد به زودی امضا خواهد شد.

دومین مطلب این روزنامه، به مصاحبه با «تونی اوسنیک» مربی تیم ملی ایران و دستیار دراگان اسکوچیچ اختصاص دارد. 

اوسنیک درباره توافق برای انتقال طارمی به پورتو گفت: طارمی برای موفقیت راهی اروپا شد و به خوبی خودش را هماهنگ کرد. او بلوغ خود را نشان داد و در تیم به رسمیت شناخته شد. مربی ریوآوه هم با روش بازی خود به طارمی خیلی کمک کرد. 

مربی تیم ملی ایران ادامه داد: اما حالا پورتو یک واقعیت دیگر است. من قبلا هم گفته بودم که باید روی کارتان تمرکز داشته باشید و خودتان را وقف آن کنید اما طارمی می داند که باید چه کار کند. 

اوسنیک با اشاره به لغو بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان یادآور شد: ما با طارمی صحبت کرده بودیم چون انتظار داشتیم در آن مسابقه بازی کند. این خیلی مهم بود که طارمی سبکی که ما با آن بازی می کنیم را درک کند. بعد از لغو مسابقه، طارمی باید به سرعت به پرتغال برگردد تا با خواسته های باشگاهی مثل پورتو و یادگیری ایده های مربی آشنا شود. شناخت هرچه زودتر این بازیکن به شما کمک می کند.

مربی اسلونیایی تیم ملی ایران  با بیان اینکه تحت تاثیر تصمیم طارمی (برای حضور در پورتو) قرار گرفته است، تصریح کرد: طارمی بهترین گزینه را انتخاب کرد. این تیم در لیگ قهرمانان اروپا بازی می کند و برای قهرمانی و کسب تمام عناوین می جنگد. طارمی در لیگی بازی می کند که آنرا می شناسد و به تیم بزرگی می رود. او برای رسیدن به دستاوردها می جنگد و این موضوع به او انگیزه زیادی می دهد. طارمی انتخاب خیلی خوبی داشت.

اوسنیک همچنین درباره ویژگی های بازی طارمی گفت: طارمی از مهاجمانی که در پورتو بازی می کنند، متفاوت است. او چیزهای زیادی به پورتو اضافه خواهد کرد. طارمی پشت به دروازه خیلی خوب عمل می کند، به خوبی توپ را می چرخاند و ارتباط عالی با همبازیانش دارد. طارمی بازیکن سرعتی و قدرتی است.

مربی ایران در ادامه تعریفش از طارمی اظهار کرد: طارمی حتی می داند که چطور بدنش را برای گرفتن پنالتی مقابل بازیکن حریف قرار بدهد. او در حفظ توپ بسیار باهوش است. یک بازیکن متفاوت. 

اوسنیک در پایان درباره سرمربی تیم پورتو هم گفت: سرجیو کونسیسائو با کارواخل (سرمربی فصل قبل ریوآوه) خیلی متفاوت است. سرجیو مربی برنده ای است که این کاراکتر خود را به بازیکنان منتقل می کند. این پورتو، حاصل انرژی او است.  تیم درون زمین همانطور عمل کند که سرجیو خودش روی نیمکت انجام می دهد.

 

منبع : خبرگذاری مهر

Hesam Barzegaran بازدید : 52 سه شنبه 04 شهریور 1399 نظرات (0)

جوری قهرمان شدیم که حرف و حدیثی در آن نباشد

هافبک پرسپولیس می‌گوید با بسته شدن پرونده لیگ حالا این تیم به دنبال برتری در دربی و قهرمانی در جام حذفی است.

سیامک نعمتی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص پیروزی پرسپولیس مقابل سایپا در هفته پایانی لیگ برتر اظهار داشت: بازی خیلی خوبی بود و فکر می‌کنم عملکرد خوبی داشتیم و مزد برتری خودمان را هم گرفتیم تا لیگ به بهترین شکل ممکن برای ما تمام شود و به اصطلاح اختتامیه فصل برای ما خوب باشد. ما بعد از قهرمانی زودهنگام چند بازی از لحاظ انگیزشی دچار افت شده بودیم که طبیعی است و این موضوع باعث شده بود هواداران از ما دلخور شوند ولی این بازی نشان دادیم همان تیم قهرمان هستیم و فکر می‌کنم این برد روحیه مضاعفی به ما داد تا با انگیزه بیشتر و بهتر در دربی در جام حذفی ظاهر شویم.

وی در مورد افت نتایج پرسپولس در هفته‌های گذشته و اینکه می‌گویند استقلال در حال حاضر آماده‌تر از پرسپولیس است هم گفت: نه من این عقیده را ندارم و ما مشکلی از لحاظ آمادگی نداریم و همانطور که گفتم در بحث انگیزشی کمی دچار افت شده بودیم که بعد از قرعه کشی جام حذفی و اینکه مشخص شد دربی در پیش داریم این انگیزه به ما برگشت و نتیجه آن را در بازی مقابل سایپا دیدید. من قول می‌دهم ما با انگیزه 300-400 درصدی در زمین حاضر شویم و می‌رویم دربی را ببریم.

هافبک پرسپولیس در مورد اینکه با توجه به ضعف حسینی روی شوت‌های پشت محوطه و اینکه او تخصص چنین شوت‌هایی را دارد و می‌تواند در دربی گل بزند توضیح داد: من به تیم حریف و بازیکنانش احترام می‌گذارم و هیچوقت جسارت نمی‌کنم و آنها هم توانایی‌های خودشان را دارند. برایم مهم نیست که گلزن دربی من باشم یا نه و مهمتر از همه واقعاً نتیجه گرفتن تیم است و من در درجه اول دوست دارم پرسپولیس برنده شود و حالا اگر در زمین بودم همه تلاشم را می‌کنم به تیم کمک کنم و در صورتی هم که فرصت گلزنی در اختیارم قرار بگیرد همه تلاشم را می‌کنم تا آن را به ثمر برسانم.

نعمتی در مورد قدرت خط حمله استقلال که می‌گویند بهتر از خط حمله پرسپولیس است هم عنوان کرد: شرایط هر تیمی متفاوت است و یک بازی شاید شرایطش یک جور رقم بخورد و بازی دیگر جور دیگر و نمی‌شود اینطور مقایسه کرد. استقلال هم تیم خوبی است و در این شکی نیست ولی ما قصد داریم با برتری در دربی هم با این پیروزی هوادارانمان را خوشحال کنیم و هم به فینال برویم و با قهرمانی در جام حذفی مثل فصل گذشته دبل کنیم و سوپرکاپ را هم به دست بیاوریم.

وی در رابطه با اینکه می‌گویند تیم برنده این بازی بهترین تیم ایران است هم گفت: خیلی‌ها می‌خواهند قهرمانی ما را زیر سوال ببرند ولی جوری عمل کردیم که هیچ شک و شبهه‌ای در آن وجود ندارد. قهرمانی در 4 فصل پیاپی و صدرنشینی در لیگ با این اختلاف امتیاز به قدری قاطعانه است که با نتیجه یک بازی زیر سوال نرود ولی با این وجود همه تلاش ما این است که دربی را ببریم.

منبع : خبرگذاری ایلنا

Hesam Barzegaran بازدید : 57 دوشنبه 03 شهریور 1399 نظرات (0)

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در اولین چهارشنبه شهریورماه نسبت به عرضه صندوق دارا دوم اقدام می‌شود که در این خصوص هماهنگی لازم با وزارت نفت انجام شده است.

به گزارش ایسنا، درحالیکه پیش از این اعلام شده بود که پذیره‌نویسی دومین صندوق سهام‌های دولتی (شامل چهار پالایشگاه) در مرداد یا شهریورماه انجام می‌شود اما روش واگذاری باقیمانده سهام دولت در پالایشگاه‌ها از طریق ETF  پالایشی به نتیجه نرسید و رئیس سازمان خصوصی سازی در این زمینه توضیح داد: به دلیل مخالفت وزارت نفت با عرضه دارا دوم در ETF، سهام‌ پالایشی دولت تا سه هفته آینده به صورت بلوکی عرضه می‌شود.

به گفته وی،  در صورتی که متقاضی خرید وجود نداشت، کلیه سهام متعلق به دولت در پالایشگاه‌های تهران، بندرعباس، اصفهان و تبریز به صورت خرد،  تدریجی و شناور عرضه می‌شود. همچنین، عرضه پالایشگاه‌های فوق هم اکنون آگهی شده و در شرف عرضه توسط بازار سرمایه است.

پس از طرح این موضوع،  ناظر مجلس در شورای عالی بورس از توقف عرضه سهام شرکت‌های نفتی به صورت بلوکی خبر داد و گفت که دولت موظف است سهام خود را در شرکت‌های پالایشی به صورت صندوق پذیره نویسی کنند. در این زمینه، وزیر اقتصاد در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که در اولین چهارشنبه شهریور (پنجم شهریورماه) در هفته دولت نسبت به عرضه صندوق دارا دوم اقدام خواهد شد که در این خصوص هماهنگی لازم با وزارت نفت انجام شده است.

وی درباره ویژگی‌های صندوق‌های ETF، گفت: همه مردم می‌توانند سهام دومین صندوق‌ ETF را خریداری کنند که سقف خرید آن برای دارا یکم معادل ۲ میلیون تومان بوده و ما این سقف را برای دارا دوم با تصویب هیئت دولت به ۵ میلیون تومان افزایش می‌دهیم. همچنین،  در این معامله خریداران از تخفیف ۳۰ درصدی هم برخوردار می‌شوند که در کل مزایای زیادی برای آن‌ها دارد. 

 

منبع : خبرگذاری ایسنا

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 67
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 94
  • بازدید ماه : 453
  • بازدید سال : 3,101
  • بازدید کلی : 14,746