loading...
همه چیز | از همه جا | درباره همه چیز!
Hesam Barzegaran بازدید : 45 سه شنبه 05 مرداد 1400 نظرات (0)

نقد و بررسی گوشی گلکسی S21 Ultra

شرکت‌ها و کمپانی‌های تولید گوشی هوشمند، هر ساله تعدادی گوشی به بازار عرضه می‌کنند که با توجه به متریال و عملکردهایی که این گوشی‌ها داشته به سه دسته‌ی گوشی‌های اقتصادی، گوشی‌های میان‌رده و گوشی‌های پرچم‌دار تقسیم می‌شوند. سامسونگ نیز در ژانویه‌ی 2021، جدیدترین گوشی پرچم‌دار خود یعنی گلکسی S21 Ultra را به بازار عرضه کرده که بهترین گوشی در نوع خودش است. گوشی گلکسی S21 Ultra با چیپست اسنپدراگون 888 و دوربین چهارگانه به همراه باتری 5000 میلی آمپر سرو صدای زیادی به پا کرده و توجه بسیاری از دوست‌داران پرچمدار این شرکت را به خود جلب نموده است. برای بررسی بیشتر این گوشی با ابهت و پرچم دار با ماریاتل همراه باشید.

 

طراحی گوشی با بهترین متریال ممکن

گوشی گلکسی S21 Ultra با ظاهری بسیار گران‌قیمت و شکیل طراحی شده است. جنس متریال استفاده شده برای بدنه‌ی پشتی گوشی از گوریلا گلس 7 با طراحی مات است که هیچ ردی از اثر انگشت را به خود جذب نمی‌کند. این بدنه در برابر هر گونه ضربه و خط و خش در امان بوده و به سختی دچار شکستگی می‌شود.

فریم دور گوشی نیز از یک آلومینیوم بسیار باکیفیت ساخته شده و برای زیبایی هر چه بیشتر این فریم به روی ماژول دوربین نیز کشیده شده تا دوربین چهارگانه این پرچمدار به فریم متصل باشد. در سمت راست فریم دکمه کم و زیاد کردن و پاور به چشم می‌خورد، میکروفون در قسمت بالای فریم جای گرفته و میکروفون دوم، درگاه تایپ C ، اسپیکر صدا و خشاب سیم کارت نیز در سمت پایین فریم قرار گرفته است. صفحه نمایش گوشی گلکسی S21 Ultra نیز از جنس گوریلا گلس Victus بوده و دارای کمی انحنا در قسمت‌های متصل به فریم است. همچنین دوربین سلفی در یک پانچول بسیار کوچک در قسمت بالای این صفحه نمایش به چشم می‌خورد.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش گلکسی S21 Ultra از نوع Dynamic AMOLED 2X بوده و با رزولوشن 1440 در 3200 پیکسلی و با تراکم 515 پیکسل در هر اینچ می‌تواند به چشم‌نوازترین حالت ممکن تصاویر را نشان دهد. این گوشی 6.8 اینچ صفحه نمایش داشته و نسبت صفحه نمایش به بدنه 90% بوده و S21 Ultra کمترین نوار حاشیه را در صفحه نمایش در بین گوشی‌های شرکت سامسونگ را داراست. این پرچمدار از نمایشگر 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند که در هنگام انجام کارهای متخلف با گوشی بین 10 تا 120 هرتز می‌تواند متغیر باشد و در هنگام وب گردی این نرخ به عدد 10 الی 20 رسیده و در حین بازی‌های اکشن و پر تحرک به بالاترین حد خود، یعنی نرخی بین 110 تا 120 هرتز تغییر می‌کند تا تحت هر شرایطی بهترین صفحه نمایش به کاربر نشان داده شده و در عین حال در مصرف باتری نیز صرفه جویی کند.

S21 ultra از گواهی IP68 پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود این پرچمدار در برابر نفوذ گرد و غبار کاملا ایمن بوده و می تواند به مدت 30 دقیقه در عمق یک متری آب دوام آورد.

 

سخت افزار

گوشی گلکسی S21 Ultra  در دو نسخه به بازار عرضه شده؛ نسخه مخصوص انتشار در ایالات متحده آمریکا، چین و کره جنوبی  که از چیپست کوآلکوم اسنپدراگون 888 ساخته شده و نسخه‌ی گلوبال که از یک اگزینوس 2100 پشتیبانی می‌کند. پردازنده‌ی گرافیکی این گوشی در عرضه جهانی از نوع Mali-G78 MP14 می‌باشد و از یک پردازنده‌ هشت هسته‌ای نیز پشتیبانی کرده که یک هسته‌ی 2.9 گیگاهرتزی Kryo 680، سه هسته‌ی 2.8 گیگاهرتز Kryo 680 و 4 هسته‌ی 2.2 گیگاهرتزی Kryo 680 را شامل می‌شود. اما در نسخه‌ی خاص از پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 660 استفاده کرده و هشت هسته‌ی پردازنده‌ی مرکزی نیز شامل یک هسته‌ی 2.84 گیگاهرتزی Kryo 680، سه هسته‌ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 680 و 4 هسته‌ی 1.80 گیگاهرتز Kryo 680 می‌شود. پکیج این سخت افزارها در کنار یک دیگر باعث شده تا این پرچمدار داغ نکرده و به هیچ عنوان دچار لگ یا کندی نشود و به انتخابی کاملا مناسب برای گیمرها تبدیل گردد.

شرکت سامسونگ برای این پرچمدار از یک حسگر اثر انگشت اپتیکال در زیر صفحه نمایش استفاده کرده که از امنیت فوق‌العاده خوبی برخوردار بوده و بر خلاف دیگر حسگرها، سرعت بسیار بالا و قابل توجهی داشته و اثر انگشت را به دقیق‌ترین شکل شناسایی می‌کند. گلکسی اس 21 الترا علاوه بر این حسگر، از یک حسگر تشخیص چهره سه بعدی نیز استفاده کرده که عملکردی کاملا قابل قبول داشته و می‌تواند حتی در نور کم نیز به راحتی چهره ها را تشخیص دهد. همچنین سامسونگ برای پشتیبانی از رمزها و امنیت گوشی، قسمتی برای آن در نظر گرفته که تمام رمزهای عبور را در خود ذخیره کرده تا کاربر به راحتی بتواند هر رمزی را در صورت فراموشی بازیابی کند که این یک نمره مثبت برای این سری از پرچم دارهای جدید سامسونگ می باشد.!

گلکسی S21 Ultra برای بهترین بودن در هر قسمتی از رابط کاربر one UI 3 استفاده کرده که جذاب‌ترین رابط کاربری شرکت سامسونگ تا به امروز است.

 

دوربین های گلکسی S21 Ultra

گلکسی S21 Ultra دارای چهار دوربین در قسمت پشتی گوشی بوده که دوربین اصلی آن 108 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 1.8 که از قابلیت فوکوس خودکار لیزری برخودار است، دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دیافراگم 2.2، دوربین 10 مگاپیکسلی Periscope telephoto و گشودگی دیافراگم 4.9 که دارای زوم اپتیکال 10 برابری می‌باشد و در نهایت دوربین 10 مگاپیکسلی Telephoto و گشودگی دیافراگم 2.4 که دارای قدرت زوم اپتیکال 3 برابری می‌باشد.

دوربین اصلی گلکسی اس 21 الترا از شارپنس بسیار خوبی برخوردار بوده و عکس‌ها، روشنایی کاملا متناسب با محیط عکاسی دارد. این دوربین به نسبت دیگر گوشی‌های پرچمدار می‌تواند تعداد رنگ‌های بیشتری را در سوژه شناسایی کرده و جزئیات بسیار بیشتری را به تصویر بکشد. دوربین های گوشی S21 Ultra نظر هر ادیتوری را به خود جلب می‌کند، چرا که کیفیت بسیار بالایی در ثبت تصاویر داشته و هیچگونه دستکاری یا تغییری در رنگ‌های سوژه نمی‌دهد. دوربین 4 گانه گلکسی اس 21 الترا در عکس‌های پرتره، سوژه را به خوبی تشخیص داده و از پس زمینه جدا می‌کند و با این کار حالت مات شدگی و blur نیز کاملا حالت طبیعی داشته و حس خوشایندی به تصاویر پرتره می‌بخشد.

فوکوس تعبیه شده در این دوربین، سرعت بسیار بالایی داشته و سوژه را به خوبی تشخیص می‌دهد و در هنگام فوکوس، رنگ‌ها و داینامیک‌رنج همانطور که باید باشد باقی می‌ماند و دچار بهم ریختگی نمی‌شود. در زوم اپتیکال ده برابری، کیفیت دوربین به بهترین شکل ممکن باقی می‌ماند و جزئیات به خوبی هر چه تمام‌تر دیده می‌شود. همچنین برای راحتی بیشتر در هنگام زوم کردن، دوربین به روی سوژه مورد نظر قفل کرده و مانع از اثر گذاری لرزش دست در ثبت تصویر شده و 2 الی 3 ثانیه به کاربر زمان داده تا بتواند سوژه قفل شده در بهترین حالت را به ثبت برساند.

عکس‌های به ثبت رسیده در حالت شب با دوربین های گلکسی S21 Ultra از کیفیت بسیار بهتری برخوردار بوده و کمی روشن‌تر از آنچه که هست به تصویر کشیده شده و کمترین نویز را در بین عکس‌های گرفته شده دارد.

دوربین التراواید گوشی S21 Ultra دارای تکنولوژی فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز بوده که نه تنها باعث می‌شود عکس‌ها با کیفیت بسیار بالا به ثبت برسد، بلکه در صورت نزدیک شدن به سوژه بیش از حد لنز التراواید، این دوربین به صورت خودکار به حالت میکرو تغییر یافته و می‌تواند جزئیات سوژه نزدیک شده را ثبت کند. در این حالت اما کشیدگی در اطراف عکس‌های التراواید کمی زیاد بوده و اعوجاج آن می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد.

گوشی گلکسی S21 Ultra توانایی فیلم برداری 4k در 60 فریم بر ثانیه و 8k در 24 فریم بر ثانیه را داشته که در هنگام این نوع فیلم‌برداری، از هر چهار لنز خود استفاده کرده تا فیلم‌ها به بهترین شکل ضبط شوند. اما نکته مهم این است که عملکرد استابلایزر در این دوربین عالی بوده و حالت Super Steady تعبیه شده در این دوربین از هر گونه لرزش و بهم ریختگی در تصویر جلوگیری می‌کند.

برای دوربین سلفی نیز گلکسی S21 Ultra از یک لنز 40 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.2 بهره مند است که می‌تواند تصاویر سلفی بی نظیری را به ثبت برساند. تصاویر ثبت شده با اس 21 الترا از داینامیک رنج، شارپنس و روشنایی فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و پرتره‌های گرفته شده در نور کم نیز، نویز زیادی ندارند و کیفیت تصاویر به فوق‌العادگی مورد انتظار است. دوربین سلفی نیز از قابلیت فیلم‌برداری 4k در 30 فریم و 60 فریم بر ثانیه داراست که  می‌تواند فیلم‌ها را  به خوبی ضبط کند.

 

باتری

گلکسی S21 Ultra برای تامین انرژی خود، از یک باتری 5000 میلی آمپری لیتیوم یونی استفاده می‌کند که برای مدت 17 ساعت استفاده بی‌وقفه و سنگین، کاربر خود را از شارژ مجدد بی‌نیاز می‌کند. آدابتور مورد نیاز برای شارژ مجدد نیز به همراه این پرچمدار عرضه نشده که باید به صورت جداگانه خریداری شود. این گوشی برای شارژ سریع خود، به یک آدابتور 25 وات نیازمند است که می‌تواند در مدت یک ساعت و بیست دقیقه گوشی را به طور کامل شارژ نماید. علاوه بر آن به کمک شارژر بی‌سیم 15 واتی متعلق به شرکت سامسونگ نیز به شارژ مجدد این گوشی پرداخت.

 

جمع بندی

گوشی گلکسی S21 Ultra در دو نوع RAM و حافظه داخلی تولید شده که رم 12 گیگابایت به همراه 128 و 254 گیگابایت عرضه شده و رم 16 گیگابایت نیز به همراه حافظه داخلی 512 گیگابایت تولید شده است. از دیگر قابلیت‌های جذاب این پرچمدار می‌توان به پشتیبانی از سامسونگ Dex در دو حالت سیمی و بدون سیم، پشتیبانی از +ANT  و دستیار صوتی بیکسبی با پشتیبانی از زبان محاوره اشاره کرد. همچنین وای فای و بلوتوث قرار گرفته در این گوشی ارتقا پیدا کرده و از سرعت عمل بسیار بالاتری برخوردار هستند. گوشی S21 Ultra در رنگ‌های سفید، مشکی و نقره‌ای به بازار عرضه شده است.

 

ارزش خرید

گوشی گلکسی S21 Ultra یکی از بهترین پرچمداران شرکت سامسونگ بوده که با متریال مرغوب، دوربین فوق‌العاده، چیپست پایدار و باتری قدرتمند 5000 میلی آمپری و بادوام، ارزش خرید بسیار بالایی را در این بازه قیمتی از آن خود کرده و هیچ گونه رقیبی برای رقابت با آن پا به عرصه رقابت نمی گذارد.

 

منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

اینستاگرام ماریاتل

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 67
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 83
  • بازدید ماه : 442
  • بازدید سال : 3,090
  • بازدید کلی : 14,735